95kg. en een carbon vork?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

hil1

Bericht door hil1 » wo feb 20, 2008 10:45 pm

lekker, rij ik m'n BMX crank aan gort vanavond! :evil:
Wil je net lekker een bike opbouwen, komt dit er tussendoor!
Zal je altijd zien!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo feb 20, 2008 10:53 pm

hil1 schreef:Bij pimp my ride worden ze imho puur gekocht voor de looks! :lol:
maar inderdaad, het 29" vorken wereldje zit complex in elkaar...en daar kom ik nu achter. Nooit beseft dat er zo veel verschil in zit. :oops: Ik dacht, ik neem gewoon een mooie en goede vork...

Nu heb ik van Willem een Zion-frame gekocht. Wat is daar een aanradervork voor?
(voel me echt een zeurkous...... echt bedankt voor alle hulp!)
Gewoon een Surly Karate Monkey vork zal het ook best doen. Is ook een goed gemaakte vork. Top Taiwan kwaliteit, en dat bedoel ik niet grappig.
Wordt zo een toffe bike!

hil1

Bericht door hil1 » do feb 21, 2008 12:45 pm

Ik heb m'n huiswerk gemaakt en me verdiept in vorklengtes en rakes en de Surly komt het meest overeen met de stadaard Zion vork. Hij is iets lager, maar dat lijkt me geen punt (maakt hem iets zenuwachtiger toch?)
Ik moet bekennen dat ik me erg op de vorken heb verkeken. Bij een standaard xc-fiets gooi je er meestal gewoon een vork in en spelen zaken als vorksprong e.d veel minder mee.
Allemaal bedankt voor de adviezen! en ik ga voor de KM (hou ik ook nog wat over voor een BMX crank! :roll: )

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do feb 21, 2008 2:26 pm

hil1 schreef:Ik heb m'n huiswerk gemaakt en me verdiept in vorklengtes en rakes en de Surly komt het meest overeen met de stadaard Zion vork. Hij is iets lager, maar dat lijkt me geen punt (maakt hem iets zenuwachtiger toch?)
Ik moet bekennen dat ik me erg op de vorken heb verkeken. Bij een standaard xc-fiets gooi je er meestal gewoon een vork in en spelen zaken als vorksprong e.d veel minder mee.
Allemaal bedankt voor de adviezen! en ik ga voor de KM (hou ik ook nog wat over voor een BMX crank! :roll: )
Komt helemaal goed denk ik. 72º stuurhoek bij een 475mm vork was de Zion? 468mm maakt het dan ~72.3º. Ik heb zoiets op mijn wedstrijd-Cube (met een KM-replica vork en Redline Monocog (KM vork). Voor prutsen op NL homopaadjes gaat dat meer dan behoorlijk. Wijdsere parcoursen ook natuurlijk (NKSS Amerongen 2006 op de Monocog met KM vork), maar de beginnende 29" rijder maar zich vaak eerder zorgen om singletrack handling.

Plaats reactie