Sprookje van een fiets ?
Moderators:JJ, Beheerders
Laatst gewijzigd door Plons op do feb 14, 2008 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
Buiten de krasbestendigheid van titanium zie ik het materiaal niet direct tot nut hebben in een fully design als dit.
Buiten dat; het blijft een kwestie van smaak. Ik kan niet wennen aan de nieuwe look van Merlin decals. Het oogt wat minder verfijnd.
Afmontage? Weinig op aan te merken, alles top notch.
Buiten dat; het blijft een kwestie van smaak. Ik kan niet wennen aan de nieuwe look van Merlin decals. Het oogt wat minder verfijnd.
Afmontage? Weinig op aan te merken, alles top notch.
hier is er een topic van op MTB.nl
Is niet de enige tita fiets die hij heeft
Ik vind ze geen van allen echt mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk..
Is niet de enige tita fiets die hij heeft

Ik vind ze geen van allen echt mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk..
-
- Berichten:231
- Lid geworden op:do aug 24, 2006 10:54 pm
Hmmmm, een Ti Ellsworth Truth. Rijdt altijd goed.
Inderdaad, jammer van die stickers en ook ik ben geen voorstander van een Ti fully (begrijp het nut niet zo). Verder een bijzonder fraaie bike en slim dat ie geen RP23 er op heeft maar een gewone R. Lock out of veel platform biedt bij dit fully ontwerp niet veel extra's.
Inderdaad, jammer van die stickers en ook ik ben geen voorstander van een Ti fully (begrijp het nut niet zo). Verder een bijzonder fraaie bike en slim dat ie geen RP23 er op heeft maar een gewone R. Lock out of veel platform biedt bij dit fully ontwerp niet veel extra's.
Mr Elsworth schreef:Hmmmm, een Ti Ellsworth Truth. Rijdt altijd goed.
Inderdaad, jammer van die stickers en ook ik ben geen voorstander van een Ti fully (begrijp het nut niet zo). Verder een bijzonder fraaie bike en slim dat ie geen RP23 er op heeft maar een gewone R. Lock out of veel platform biedt bij dit fully ontwerp niet veel extra's.


Iets teveel marketing van Tony aangehoord?
Niet veel, wel iets, net zoals bij de andere 4-bar ontwerpen.
Edit: heb het ook niet zozeer over lockout, dat is idd nutteloos. Maargoed, beste blijft natuurlijk een getunede demper (TFTuned/Push) die is afgesteld op jou en je specifieke fiets. En als Turner rijder ben ik verplicht Ellsworths niet leuk te vinden... sorry daarvoor..

Laatst gewijzigd door Brum. op do feb 14, 2008 4:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten:231
- Lid geworden op:do aug 24, 2006 10:54 pm
Ja, inderdaad. Zelf zo veel dat ik er nu eentje zelfs berijd. Wat zeg ik, er komt zelf een nieuwe aan... Ook weer zonder lock out demperd.Brum. schreef: Iets teveel marketing van Tony aangehoord?
Heb wel een PR23 geprobeerd maar dit vond ik weinig extra's bieden. Man, iedere keer met dat hendeltje te kloten terwijl deze fiets dat echt niet nodig heeft. Trust me, heb genoeg andere 4-bars gehad. Dit is tot nu toe de beste die ik ooit heb bereden. Maar ja, smaken kunnen verschillen
i'm with stupid! (turner 4-bar rijder met pushed RP23) en ik vind tony ook niet leuk :-pBrum. schreef:
![]()
![]()
Iets teveel marketing van Tony aangehoord?
Niet veel, wel iets, net zoals bij de andere 4-bar ontwerpen.
Edit: heb het ook niet zozeer over lockout, dat is idd nutteloos. Maargoed, beste blijft natuurlijk een getunede demper (TFTuned/Push) die is afgesteld op jou en je specifieke fiets. En als Turner rijder ben ik verplicht Ellsworths niet leuk te vinden... sorry daarvoor..
Over de adribike ben ik het eens met DeKerfs, ik vrees dat Ti en fully niet zo superveel bijbrengen bij mekaar... Over de graphics ben ik ook niet zo enthousiast, soms is oldskool beter.
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
-
- Berichten:231
- Lid geworden op:do aug 24, 2006 10:54 pm
Ah Turnerrijders. Dat verklaart een hoop. Als rechtgeaarde Ellsworthrijder heb ik dus niks met Turners
Kijk, als je het gaat vergelijken met een custom getunde Push. Dan wordt het appels met peren vergelijken. Let alone the price.
Maar zeg nu eens zelf. Ook al staan de stickertjes je wellicht niet aan en is een Ti fully nu niet direct iets wat voor de hand ligt, zou je niet veel liever zo'n perfect afgewerkte fiets willen als een ietwat simpel afgewerkte Turner. Op zo'n mooie Merlin zitten ook nog eens prima lagers. Bespaar je je meteen ook het onderstaand periodiek onderhoud....
To lubricate your pivots via the zerks, you will need a micro-needle grease gun. There are a few on the market including the WTB Grease Guard, Pedro's Syn-Jection, Manitou Microlube, and models from Dualco. They all have the small "needle" point used on all bike-type zerks and are widely available.
Grease the pivots once every 10 hours of wet riding or less frequently in dry weather. The pivots have extremely tight tolerances and the rubber o-ring seals do a good job at keeping debris out. When you do get ready to grease, make sure to clean the zerk out well with a toothbrush or nappy rag before greasing so you don't push any dirt from the mouth of the zerk into the pivot. Use Manitou Prep-M or a similarly thin viscosity grease (Turner recommends Prep-M). The pivots are manufactured with extremely tight tolerances and grease that is thick and viscous may not be uniformly distributed through the pivot.
Because the chain stay bridge is in the way, to lube the main bb pivot you will either need a long needle or you will need to remove the top shock mount and let the rear triangle sag out of the way. The short, fat, standard guns do not fit in straight enough to form a seal in the zerk's mouth. You can get a longer needle like the one from Dualco for a short gun. Having both needles is good as the longer needle may be too long to fit behind the seat stay bridge to do that zerk.
Once you start injecting grease, if you feel resistance to pumping, STOP, it does not need it. If there is any air or water in the pivot it will purge out through the seals and be displaced by the grease. The grease is thick enough that it can be hard to push it through the new (or even older) seals/bushings. A lot of hard pumping will just over-pressurize the pivot and possible pop the zerk out. If you feel resistance it means there is no air or water in the pivot (which both readily exit the seals under pressure).
If you do manage to push a zerk out with grease pressure, simply clean any grease off the sleeve of the zerk and inside the zerk mounting hole, and lightly tap the zerk back in. They are press fit and stay put better when pressed in "dry", like the bushings. When you are done pumping grease into the zerk, roll the tip of the grease gun around in the mouth of the zerk to let the pressurized grease escape back past the needle of the gun to relieve the pressure in the pivot.

Kijk, als je het gaat vergelijken met een custom getunde Push. Dan wordt het appels met peren vergelijken. Let alone the price.
Maar zeg nu eens zelf. Ook al staan de stickertjes je wellicht niet aan en is een Ti fully nu niet direct iets wat voor de hand ligt, zou je niet veel liever zo'n perfect afgewerkte fiets willen als een ietwat simpel afgewerkte Turner. Op zo'n mooie Merlin zitten ook nog eens prima lagers. Bespaar je je meteen ook het onderstaand periodiek onderhoud....

To lubricate your pivots via the zerks, you will need a micro-needle grease gun. There are a few on the market including the WTB Grease Guard, Pedro's Syn-Jection, Manitou Microlube, and models from Dualco. They all have the small "needle" point used on all bike-type zerks and are widely available.
Grease the pivots once every 10 hours of wet riding or less frequently in dry weather. The pivots have extremely tight tolerances and the rubber o-ring seals do a good job at keeping debris out. When you do get ready to grease, make sure to clean the zerk out well with a toothbrush or nappy rag before greasing so you don't push any dirt from the mouth of the zerk into the pivot. Use Manitou Prep-M or a similarly thin viscosity grease (Turner recommends Prep-M). The pivots are manufactured with extremely tight tolerances and grease that is thick and viscous may not be uniformly distributed through the pivot.
Because the chain stay bridge is in the way, to lube the main bb pivot you will either need a long needle or you will need to remove the top shock mount and let the rear triangle sag out of the way. The short, fat, standard guns do not fit in straight enough to form a seal in the zerk's mouth. You can get a longer needle like the one from Dualco for a short gun. Having both needles is good as the longer needle may be too long to fit behind the seat stay bridge to do that zerk.
Once you start injecting grease, if you feel resistance to pumping, STOP, it does not need it. If there is any air or water in the pivot it will purge out through the seals and be displaced by the grease. The grease is thick enough that it can be hard to push it through the new (or even older) seals/bushings. A lot of hard pumping will just over-pressurize the pivot and possible pop the zerk out. If you feel resistance it means there is no air or water in the pivot (which both readily exit the seals under pressure).
If you do manage to push a zerk out with grease pressure, simply clean any grease off the sleeve of the zerk and inside the zerk mounting hole, and lightly tap the zerk back in. They are press fit and stay put better when pressed in "dry", like the bushings. When you are done pumping grease into the zerk, roll the tip of the grease gun around in the mouth of the zerk to let the pressurized grease escape back past the needle of the gun to relieve the pressure in the pivot.
Wat een onzin allemaal, kijk eens bij Turner Tech, dan zie je in een opslag wat goed is en onderhoudsvriendelijk.Mr Elsworth schreef:Ah Turnerrijders. Dat verklaart een hoop. Als rechtgeaarde Ellsworthrijder heb ik dus niks met Turners![]()
Kijk, als je het gaat vergelijken met een custom getunde Push. Dan wordt het appels met peren vergelijken. Let alone the price.
Maar zeg nu eens zelf. Ook al staan de stickertjes je wellicht niet aan en is een Ti fully nu niet direct iets wat voor de hand ligt, zou je niet veel liever zo'n perfect afgewerkte fiets willen als een ietwat simpel afgewerkte Turner. Op zo'n mooie Merlin zitten ook nog eens prima lagers. Bespaar je je meteen ook het onderstaand periodiek onderhoud....![]()
To lubricate your pivots via the zerks, you will need a micro-needle grease gun. There are a few on the market including the WTB Grease Guard, Pedro's Syn-Jection, Manitou Microlube, and models from Dualco. They all have the small "needle" point used on all bike-type zerks and are widely available.
Grease the pivots once every 10 hours of wet riding or less frequently in dry weather. The pivots have extremely tight tolerances and the rubber o-ring seals do a good job at keeping debris out. When you do get ready to grease, make sure to clean the zerk out well with a toothbrush or nappy rag before greasing so you don't push any dirt from the mouth of the zerk into the pivot. Use Manitou Prep-M or a similarly thin viscosity grease (Turner recommends Prep-M). The pivots are manufactured with extremely tight tolerances and grease that is thick and viscous may not be uniformly distributed through the pivot.
Because the chain stay bridge is in the way, to lube the main bb pivot you will either need a long needle or you will need to remove the top shock mount and let the rear triangle sag out of the way. The short, fat, standard guns do not fit in straight enough to form a seal in the zerk's mouth. You can get a longer needle like the one from Dualco for a short gun. Having both needles is good as the longer needle may be too long to fit behind the seat stay bridge to do that zerk.
Once you start injecting grease, if you feel resistance to pumping, STOP, it does not need it. If there is any air or water in the pivot it will purge out through the seals and be displaced by the grease. The grease is thick enough that it can be hard to push it through the new (or even older) seals/bushings. A lot of hard pumping will just over-pressurize the pivot and possible pop the zerk out. If you feel resistance it means there is no air or water in the pivot (which both readily exit the seals under pressure).
If you do manage to push a zerk out with grease pressure, simply clean any grease off the sleeve of the zerk and inside the zerk mounting hole, and lightly tap the zerk back in. They are press fit and stay put better when pressed in "dry", like the bushings. When you are done pumping grease into the zerk, roll the tip of the grease gun around in the mouth of the zerk to let the pressurized grease escape back past the needle of the gun to relieve the pressure in the pivot.
http://www.turnerbikes.com/08tech.html
Nog een dikke week wachten heb ik de mijne ook:P, ik had eerst een trek fuel 100 een van de eerste fully's, hou op over onderhoud, want dat was iets waar ze geen rekening mee gehouden hadden, daar bij trek.
Maar goed dat systeempje wordt een beetje gemodificeert!
No pain, no gain
Don't feed the Trolls
Don't feed the Trolls
Dacht dat het hier ging over een Merlin
. Zonder die fokking punani glijlagers
.
Ik vindt die Merlin wel erg mooi maar de decals zijn mij wel ietsje te groot. Tja Ti op een fully is misschien debatteerbaar qua stijfheid en gewicht maar als het nou gewoon goed fietst en de looks heeft, dan valt het allemaal reuze mee. Component keuze valt toch wel mee
. Ik zou denk ik geen witte Reba er in proppen. Eerder een blauwe SID 08 of typische fox. 


Ik vindt die Merlin wel erg mooi maar de decals zijn mij wel ietsje te groot. Tja Ti op een fully is misschien debatteerbaar qua stijfheid en gewicht maar als het nou gewoon goed fietst en de looks heeft, dan valt het allemaal reuze mee. Component keuze valt toch wel mee

