Sir Gonz Lays schreef:Zoals iedereen een keer graag naar canada wil om vd natuur te genieten en rond te fietsen ben ik dat ook van plan. Twijfel alleen nog een beetje ver de volgende dingen:
ik ben van plan om een maand te gaan, juni, juli of aug. maar reis alleen.
Nu hoorde ik dat t moeilijk is om met de fiets die ik vanuit NL meeneem, in de wat verder gelegen gebieden te komen vanuit vancouver. zoals, vancouver island, nelson ,kamloops etc,
er werd me aangeraden om een auto te huren en zelf te rijden omdat t openbaar vervoer je moeilijk op deze plaatsen kan brengen naar t schijnt.
Allleen een auto huren voor een week of drie in mn eentje is erg duur, dus wilde ik vragen of er iemand ervaring met t openbaar vervoer incl fiets, of autohuur heeft?
en: is t mogelijk om in hostels de fiets mee te nemen? ik neem aan dat dit niet zon probleem is daar?
en: hier fiets ik wel alleen, maar in canada waar je de weg niet weet en er eventueel nog wat gedierte rondloopt, lijkt me dat niet zo handig. wat is jullie ervaring hiermee? kan je makkelijk elke dag met bijv locals mee, of hangt dat weer van t gebied en de fietsscene daar af?
alle tips zijn welkom!
Ben nog niet in west canada geweest. Maar als t is zoals in oost canada:
-openbaar vervoer is zeer duur, en brengt je slecht in uitzonderlijke gevallen naar de interessante plaatsen (nationale parken etc)
-t is een freaking groot land. als je wil gaan fietsen: beperk dan je verwachtinge qua afstand. op een maandje tijd zal je waarschijnlijk ergens tussen de 1500 en 2500 km bijeen fietsen als je je tent en eten meeneemt. Doe dit maal 1.5 als je rijdt zonder. Fietsen zal al eens betekenen dat je in t midden tussen 2 steden zal moeten overnachten. Dus neem voorzieningen qua wildlife (eten in boom hangen etc)