Op mijn prachtige Kuwahara cruiser zit nu een Mickey Mouse-crank (Funn Hooka MX).
Nu heb ik ook BMX-en gezien met een XT crank.
Achter heb ik een casettenaaf, kan ik nu gewoon met vulringen de kettinglijn goed krijgen? Wie heeft hier ervaring mee?
Hoe zet ik een XT op een race-BMX
Moderator:Beheerders
XT's zijn niet echt populair voor BMX, Saint is al een stuk populairder en wanneer je in Zwolle keek dan viel je met een DXR absoluut niet op (dan moest je een verdwaalde XTR hebben)...
DXR is voor een 44 mm chainline, hetgeen ook de DX(R) achternaven ondersteunen. Bij de DX zitten spacers voor 43-44-45 mm kettinglijn. XT is zo uit m'n hoofd 50 mm. (BMX heeft ook maar een 110 mm achternaaf vs. 135 voor een MTB)
Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd (Profile heerscht), maar er staat me iets van bij dat het altijd een beetje geklooi blijft / nooit 100% lekker in lijn te krijgen is...
DXR is voor een 44 mm chainline, hetgeen ook de DX(R) achternaven ondersteunen. Bij de DX zitten spacers voor 43-44-45 mm kettinglijn. XT is zo uit m'n hoofd 50 mm. (BMX heeft ook maar een 110 mm achternaaf vs. 135 voor een MTB)
Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd (Profile heerscht), maar er staat me iets van bij dat het altijd een beetje geklooi blijft / nooit 100% lekker in lijn te krijgen is...
-