Vanilla/Pike
Moderators:JJ, Beheerders
Hey,
Ik rij op een scott genius mc 10. in deze fiets zit momenteel een manitou minute 3 (130mm). nu ben ik een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe vork.
ik wil zowiso een 'veren' vork geen lucht.
Nu zijn er twee opties
Pike 426 met (90-140) u turn (2008 model)
Vanilla 140mm (2007 model)
de vanilla kost ongeveer 50 euro minder dan de pike maar heeft geen verstelbare veerweg.
nu is mijn vraag dus, gaat een 140 mm vork zonder verstelbare veerweg niet te lang zijn. inbouwhoogte van de fox is 520 mm. pike weet ik nog niet
iemand antwoorden of alternatieven?
Hund
Ik rij op een scott genius mc 10. in deze fiets zit momenteel een manitou minute 3 (130mm). nu ben ik een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe vork.
ik wil zowiso een 'veren' vork geen lucht.
Nu zijn er twee opties
Pike 426 met (90-140) u turn (2008 model)
Vanilla 140mm (2007 model)
de vanilla kost ongeveer 50 euro minder dan de pike maar heeft geen verstelbare veerweg.
nu is mijn vraag dus, gaat een 140 mm vork zonder verstelbare veerweg niet te lang zijn. inbouwhoogte van de fox is 520 mm. pike weet ik nog niet
iemand antwoorden of alternatieven?
Hund
if you ain't having fun, get of your bike
Misschien een alternatief: Revelation 426 U-turn.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=13119
Lichter dan de Pike, en iets korter.
En een mooie prijs!
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=13119
Lichter dan de Pike, en iets korter.
En een mooie prijs!
heb zelf ook een pike. Zodra ik hier in NL ermee rij staat hij op 120mm en in het buitenland komt hij op 140mm. Oftewel verstel hem max. 2 keer per jaar. Voor iedere klim of wat dan ook de u-turn gebruiken is onzin aangezien wel even tijd kost om hem te verstellen...
Als je de fox intern wel kan verstellen (makkelijk uiteraard) is dat natuurlijk ook een optie.
Zelf vind ik 140mm beetje teveel voor NL alleen, als je geregeld naar buitenland gaat is het zeker lekker!
Als je de fox intern wel kan verstellen (makkelijk uiteraard) is dat natuurlijk ook een optie.
Zelf vind ik 140mm beetje teveel voor NL alleen, als je geregeld naar buitenland gaat is het zeker lekker!
keybone collector!!!
precies, vind 140 ook wat veel maar daar is u turn dan weer handig voor
Buitenland, hmm... Buiten de ardennen en de eifel meestal 1 of 2 keer per jaar
Revalation valt af vanwege het feit dat die op lucht werkt. wil een veren vork. vind ik persoonlijk fijner aanvoelen.
Buitenland, hmm... Buiten de ardennen en de eifel meestal 1 of 2 keer per jaar
Revalation valt af vanwege het feit dat die op lucht werkt. wil een veren vork. vind ik persoonlijk fijner aanvoelen.
if you ain't having fun, get of your bike
RockShox Axle-2-Crown (pdf), voor de inbouwhoogtes...
Pike: 95-140 --> 473-518 volgens RS.
Pike: 95-140 --> 473-518 volgens RS.
De 426 zou er ook als "Coil U-turn" moeten zijn volgens de site van RockShox.hund schreef:Revalation valt af vanwege het feit dat die op lucht werkt. wil een veren vork. vind ik persoonlijk fijner aanvoelen.
Dat klopt.jojo schreef:heb zelf ook een pike. Zodra ik hier in NL ermee rij staat hij op 120mm en in het buitenland komt hij op 140mm. Oftewel verstel hem max. 2 keer per jaar. Voor iedere klim of wat dan ook de u-turn gebruiken is onzin aangezien wel even tijd kost om hem te verstellen...
Als je de fox intern wel kan verstellen (makkelijk uiteraard) is dat natuurlijk ook een optie.
Zelf vind ik 140mm beetje teveel voor NL alleen, als je geregeld naar buitenland gaat is het zeker lekker!
MAAR: mijn neefje heeft een sherman, 110-140 volgens mij, weet niet zeker. Die kan hem enkel dus op 110 en 140 zetten. Dus met een kleine draai staat hij op 110 of op 140. Dat is dus erg handig en snel.
klopt sorry te snel gekeken.
wist niet dat er revalations waren die op veren werken. komt er weer een optie bij. al valt de fox eigenlijk wel af
Revalation 329 euro (en geen nieuwe naaf nodig)
Pike 379 euro (en een nieuwe naaf)
ga er nog eens goed over nadenken.
wist niet dat er revalations waren die op veren werken. komt er weer een optie bij. al valt de fox eigenlijk wel af
Revalation 329 euro (en geen nieuwe naaf nodig)
Pike 379 euro (en een nieuwe naaf)
ga er nog eens goed over nadenken.
if you ain't having fun, get of your bike
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
MAXLE-as roelleert dan wel als ik het mag zeggen zeker ten opzichte van QR....Wel wat duurder(+naaf!!!)maar wel superrrrrrr,en ook de PIKE vindt ik persoonlijk een erg fijne vork.
Ik vond het ook een voordeel dat ik de wielen uit mijn freerider ook in de Enduro kon gebruiken in geval van sloopwerkzaamheden
.
Grtzzzzzzzzzz..............
Ik vond het ook een voordeel dat ik de wielen uit mijn freerider ook in de Enduro kon gebruiken in geval van sloopwerkzaamheden

Grtzzzzzzzzzz..............
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
waar gebruik je de fiets voor?
xc/ enduro of meer dan dat?
Is het xc of enduro dan de revelation anders de pike.
ik heb een pike gehad en nu een air revelation. de pike was fijner want een staalveer, de 140mm veerweg heeft me nooit gestoord maar nodig heb je het niet in dit kikkerland.
wat wel een voordeel van de 10mm extra veerweg is, is het feit dat je dan meer SAG kan instellen. ik rij met 25% SAG en dan is de revelation (icm een specialized '04) eigenlijk te kort.
(SAG= negatieve veerweg)
kijk ook nog even na of er van de fabrikant wel een 140mm vork in mag ivm garantie.
let wel de pike is 400 gram zwaarder.
xc/ enduro of meer dan dat?
Is het xc of enduro dan de revelation anders de pike.
ik heb een pike gehad en nu een air revelation. de pike was fijner want een staalveer, de 140mm veerweg heeft me nooit gestoord maar nodig heb je het niet in dit kikkerland.
wat wel een voordeel van de 10mm extra veerweg is, is het feit dat je dan meer SAG kan instellen. ik rij met 25% SAG en dan is de revelation (icm een specialized '04) eigenlijk te kort.
(SAG= negatieve veerweg)
kijk ook nog even na of er van de fabrikant wel een 140mm vork in mag ivm garantie.
let wel de pike is 400 gram zwaarder.
fiets is idd een xc/enduro.
maja al die namen zeggen erg weinig tegenwoordig.
laten we het erop houden dat de bike voor goed technische paden gebruikt wordt. en dat de vork die er nu in zit dit niet meer kan bijbenen. (dit komt ook deels doordat de rebound knop eraf is en de rebound te traag is)
denk dat het toch een pike gaat worden. die 4oo gram extra kan ik mee leven.
maja al die namen zeggen erg weinig tegenwoordig.
laten we het erop houden dat de bike voor goed technische paden gebruikt wordt. en dat de vork die er nu in zit dit niet meer kan bijbenen. (dit komt ook deels doordat de rebound knop eraf is en de rebound te traag is)
denk dat het toch een pike gaat worden. die 4oo gram extra kan ik mee leven.
if you ain't having fun, get of your bike