altijd weer die verdomde griep!!!

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dennieP
altijd weer die verdomde griep!!!

Bericht door dennieP » za dec 29, 2007 11:26 am

Beste mensen,

elk jaar in december heb ik er last van, verkoudheid en griep.
Aangezien ik best een fanatiek sporter ben, mtb, hardlopen en schaatsen is ziekte het laatste wat ik kan gebruiken.
Ik eet mijn eigen suf aan groente, fruit en volkorenbrood, maar wat kan een mens nog meer doen om van deze klachten af te komen?
Mijn vraag is simpel, heeft iemand een middel dat ik kan slikken( weerstandverhogend, niet prestatieverhogend) zodat ik meer weerstand opbouw? Nogmaals, ik eet gezond, slaap genoeg, maar ik ben behoorlijk radeloos. :? :?

Al mijn maten blijven lekker door fietsen en hebben nergens last van!!
dus HELP!!!
( alstublieft geen adviezen als meer bier, meer sex en meer van die onzin.)
groeten, dennieP.

BLRacing

Bericht door BLRacing » za dec 29, 2007 11:36 am

Tja ik heb er nu helaas ook last van. Tweede kerstdag ben ik gaan fietsen met een paar kamaraden op de Holterberg. Uur voor het einde was ik kompleet leeg gefietst en ik had het erg koud. Dag later begon ik echt grieperig te worden met hoofdpijn en koud rillingen. Volgens mij valt er niets aan te doen behalve gezond te eten en toch regelmatig bewegen (natuurlijk niet als je ziek bent :roll: ). Ik slik ook geen pilletjes ofzo maar ik eet gewoon nog wat meer fruit en groente en heerlijke thee. Dat we maar zo snel mogelijk weer de oude mogen zijn ;)

Erikje

Re: altijd weer die verdomde griep!!!

Bericht door Erikje » za dec 29, 2007 12:29 pm

dennieP schreef: Mijn vraag is simpel, heeft iemand een middel dat ik kan slikken( weerstandverhogend, niet prestatieverhogend) zodat ik meer weerstand opbouw?
Als het antwoord zo simpel zou zijn als jouw vraag, dan zou het leven er héél anders uit zien.... en de wereld trouwens ook (overvol).

'Tuurlijk bestaan er "wondermiddelen" voor sommigen die net zo hard weer naar de fabeltjeskrant worden verwezen door anderen.

Slapen en uitrusten is erg belangrijk en kost niks, een goed gevolg van slapen is dat daaruit ook meer sex uitkomt.... maar goed, dat schijn je niet te willen 8) .
Ikzelf neem 4 x per jaar een Echinaforce kuur. Verder in de herfst, winter en voorjaar iedere dag 1000 Mg Vitamine C Time Released. Maar vooral slapen!!!! Waarom denk je dat de dieren wél gaan slapen als het donker wordt....

Erikje

willem12

Bericht door willem12 » za dec 29, 2007 5:41 pm

Ik heb hem net weer achter de rug. Veel hoesten en alle kracht en uithoudingsvermogen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Maar goed, er zij twee factoren: je eigen weerstand en de hoeveelheid contact met anderen. Ik heb vier schoolgaande kinderen, dus mijn griep "exposure" is 100%....

Dus ik doe als Erik, veel fruit en op tijd naar bed. Vooral als er om je heen al gehoest/gesnuift word...

Huisgenoten beter disciplineren ? De gezinshygiene tot het absurde opvoeren ?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

didadunlop

Bericht door didadunlop » za dec 29, 2007 8:16 pm

Griep is een virus. Dat krijg je dus van anderen. Hetgeen Willem ook aangeeft. De enige manier is voldoende hygiene en voldoende weerstand opbouwen.

Hygiene: Wat voor werk doe je? Is er iemand in de buurt die altijd hoest zonder zakdoek oid? Dat kan al een infectie schelen. Werk je in de zorg? Dan ben je zeker de sjaak.

Weerstand: Vitamine C/slapen en ook niet teveel sporten. Je zegt dat je veel sport. Maar een overdaad kan ook slopend zijn en juist je weerstand verminderen omdat je lichaam alleen maar bezig is met herstellen.

En als dat niet werkt een griepprik halen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

dennieP

Bericht door dennieP » zo dec 30, 2007 11:30 am

Ik ben werkzaam in een tuincentrum, waar je dus met veel mensen in aanraking komt, daarbij ook een ontzettende drukke tijd achter de rug met de kerstperiode.
Dan ben ik ook nog vader van 2 kids die regelmatig wat aan virussen meenemen, én dan blijven sporten, gek genoeg kan ik zelf al aangeven waar de oorzaak ligt.
Maar wat mij verbaast is, waarom hebben al die andere sporters daar dan geen last van? :?
Ik ben inmiddels wel aan de Vitamine C en Echinoforcaea begonnen, thanks for the tip!!
Nu maar hopen dat we weer op tijd fit zijn voor EPE, én de halve van Egmond.
Maar voorlopig duik ik nog maar even op de bank, allemaal een sportief én gezond 2008 gewenst. :D :thumbsup:

dennieP.

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo dec 30, 2007 11:41 am

Afbeelding

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo dec 30, 2007 11:51 am

Ik heb in mijn tienerjaren heel veel last gehad van verkoudheden en heb toen enkele jaren ook een echinaforce-kuur gedaan. Het werkte niet en enkele toonaangevende onderzoeken hebben al onderzoek gedaan naar de echinacea-extract en het blijkt dat de werkzaamheid van deze stof zeer discutabel is.

Overigens als je last hebt van hoestbuien; Niet naar de eerste de beste hoestdrankjes grijpen want geen enkel hoestdrankje helpt. Als iets is waar de fabrikanten grof aan verdienen zijn het wel de hoestdrankjes.

Plaats reactie