Aangezien dit mijn eerste 'poging' zou zijn en ik niet direct 'full custom' wou gaan voor een frame (welke geometrie heb ik nodig en wat zou ik zelf uiteindelijk willen?) besloten voor een 'off the shelf' frame te gaan. Toch kruipt ook daar het bloed waar het niet gaan kan en kwamen we op een niet alle daags frame wat ik, ondanks het alu bouwmateriaal en de moeielijke buisvormen, toch erg kon waarderen. Bij het aanblik op de EuroBike dan ook besloten 'die zou ik dan wel willen proberen'.... Met wat hulp en een portie geluk er nog een weten te bemachtigen en sinds deze week eindelijk opgebouwd. Helaas zijn we er nog niet geheel. De achterrem is een tijdelijke, de definitieve is na een foutieve levering nu nog onderweg. De stuurpen is aan de lange kant en dat zal morgen bij de eerste rit waarschijnlijk ook zeker wel definitief bevestigd worden.

Onderdelenlijstje:
Frame: Yeti ARC-X, kindermaat
Vork: Easton EC90-X
Balhoofd: King 1 1/8" Ahead
Stuurpen: ControlTech
Stuur: ControlTech Viento
Zadelpen: Woud-Up X carbon
Zadel: Fizik Arione Ti
Cranks: Ultegra Compact, 50x39t
Cassette: Ultegra 12-25t, 10spd
Ketting: Ultegra, 10spd
A-der.: Dura Ace, 10spd
V-der.: Ultegra, 10spd
STI's: Ultegra 10, spd
Naven: Chris King Classic, rood, 28gts
Velgen: DT RR 1.1, 28gts
Spaken: DT Competition, zwart
Nippels; DT aluminium, rood
Banden: Schwalbe Racing Ralph CX
V-rem: Paul Neo-Retro, zwart
A-rem: Avid Tri Align, ter vervanging van de nog komende Paul Touring Canti, zwart
Ik denk er toch aan om een tweede wielsetje te ritselen waar ik standaard de wegbandje op zal hebben zitten, zodat ik niet telkens banden hoef te wisselen. We'll see.