Biken in Oostenrijk, tips?

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Smuss
Biken in Oostenrijk, tips?

Bericht door Smuss » zo jul 01, 2007 7:45 pm

Hallo,

Normaal lees ik eigenlijk alleen maar op het forum, heel sneeky, maar nu zou ik toch graag wat tips horen betreffende een goede spot om op vakantie te gaan.
Waar kun je goed terecht wat betreft XC in de buurt van het Zillertal? Plaatsen in het Zillertal zelf of kun je bijvoorbeeld net zo in Weer terecht, zijn er mensen met ervaringen en aanbevelingen? Het liefst plaatsen waar ook echt singletracks te vinden zijn, maar ook weer niet te zwaar want mijn vriendin fietst soms ook mee :)

Alvast bedankt,

Gruss, Smuss

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » zo nov 11, 2007 9:34 pm

he beetje late reactie maar misschien voor 2008.
eigenlijk elk dal in tirol is goed te fietsen bijna overal nemen ze fietsen mee in de lift.
erg mooi is bijv. oberinntal (met het zonne plateau Serfaus,Fiss,Ladis) hier is toch wel het tour,xc,freeride mekka( ze hebben zelfs een mountainbike hotel). er zijn geen officiele bike paden maar je mag toch overal fietsen en ook hier zijn vier liften(gondels) die bikes meenemen. vanuit serfaus kan je ook ,als je een wat geoefende biker bent naar samnaun fietsen is in een dag tedoen(heen en terug). ook in het zelde dal kun je naar de kaunentaler gletser fietsen, dit zowel on-als offroad. en je komt ook redelijk "makkelijk" in noord Italien.

mocht je verder nog wat willen weten over deze region stuur een pm (ik woon hier nl al meer als 7 jaar)

groeten Degoe.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma nov 12, 2007 9:52 am

Wij gaan in Tröpolach ( Karinthië )boarden dit jaar.Is het wellicht de moeite om de freerider ook in de bus te zetten en daar wat te (snow)biken
of praat ik nu echt poep?

Grtzz
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » ma nov 12, 2007 2:37 pm

Als je plek hebt kan je hem altijd meenemen maar in de winter zijn ze meestal niet zo gek op bikes op de piste. weet dat ze bij ons in de regio geen bikes meenemen in de winter maar dat kan daar heel anders zijn.

groeten degoe

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma nov 12, 2007 3:25 pm

Ik hoef ook niet over de piste te jagen,maar wat (wandel/bos)paden lijkt me wel leuk eerlijk gezegd.Vorig jaar in Zwitserland tijdens de wintersport ook een pas omhoog gefietst en door het bos naar beneden gejaagd,was toch de moeite.Denk dat ik dat in het Oostenrijkse ook maar eens ga proberen. ;)
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » ma nov 12, 2007 3:29 pm

ahhh ok veel plezier..

jarnö
Contacteer:

Bericht door jarnö » za nov 24, 2007 4:10 pm

hey !

tropolach / nassfeld is niet zo heel ver bij mij vandaan, je kan daar prima biken, maar de pistes kom je niet op met de fiets. |Ig niet via de lift.

Het hangt erg van het weer af ook, als er in het dal geen of weinig sneeuw ligt kan je prima biken.

neem anders ff contact op met mij, kan ik je vertellen hoe t erbij ligt ;)

Plaats reactie