Overbrenging 4cross bike
Moderator:Beheerders
- Apocalypse
Ik kon dit niet vinden via de zoekfunctie, dus even een vraag;
Met wat voor tandwielverhouding rijden jullie en hoe bevalt dit. Ik zit te denken over een 38 tands singlespeed voor en een 11-21 achter.
Met wat voor tandwielverhouding rijden jullie en hoe bevalt dit. Ik zit te denken over een 38 tands singlespeed voor en een 11-21 achter.
Re: Overbrenging 4cross bike
Goed verstopt, is wel waardevolle informatie te vinden.Apocalypse schreef:Ik kon dit niet vinden via de zoekfunctie, dus even een vraag;
Heb er een 12-23 cassette opzitten in combinatie met 38 voor. Start in het algemeen met meestal in z'n 19 of 21 en kan me eigenlijk niet herinneren minder dan 15T gebruikt te hebben (MDC in Winterberg). Ondanks dat ik de 23 eigenlijk nooit gebruik, zou ik geen cassette willen met 21 als grootste omwille van de dan nog beroerdere kettinglijn.Apocalypse schreef:Met wat voor tandwielverhouding rijden jullie en hoe bevalt dit. Ik zit te denken over een 38 tands singlespeed voor en een 11-21 achter.
-
Ik heb op Bergschenhoek een tijd 38x16 gereden, en daar vielen op mijn bescheiden niveau wel heats mee te winnen (van Christiaan enzo
. Geen handig verzet als iemand jou vast rijdt ipv andersom. 34x16 reed later eigenlijk beter, vooral bij de start van belang. Hoe het op andere banen uit pakt weet ik niet goed.
Als je met cassette rijdt, lijkt voorbladgrotte niet veel meer uit te maken. En wil je versnellingen omdat er een groot tempo verschil van stuk tot stuk zit dat singlespeed niet overbrugt, of omdat je je hele run 1 tanjde zwaarder wilt proberen? Voor het eerste (en als je na bv elke bocht schakelt) zou ik een mtb cassette nemen, voor het laatste inderdaad een vlakke reetfietscassette.

Als je met cassette rijdt, lijkt voorbladgrotte niet veel meer uit te maken. En wil je versnellingen omdat er een groot tempo verschil van stuk tot stuk zit dat singlespeed niet overbrugt, of omdat je je hele run 1 tanjde zwaarder wilt proberen? Voor het eerste (en als je na bv elke bocht schakelt) zou ik een mtb cassette nemen, voor het laatste inderdaad een vlakke reetfietscassette.
Ja, maar jij bent een verstokte SS-er! ! !
(SS-er in de goede zin van het woord natuurlijk, SingleSpeeder)
Go Speedracer... go.
Verzet is toch min of meer persoonlijk.
Ben je een soepele 'spinner' of een echte 'stoemper'?
Lengte cranks? CG rijdt bijv. met 180mm ipv. de 'standaard' 175!
De start is veelal alles bepalend bij 4X.

(SS-er in de goede zin van het woord natuurlijk, SingleSpeeder)
Go Speedracer... go.
Verzet is toch min of meer persoonlijk.
Ben je een soepele 'spinner' of een echte 'stoemper'?
Lengte cranks? CG rijdt bijv. met 180mm ipv. de 'standaard' 175!
De start is veelal alles bepalend bij 4X.
RIDERS READY?
overbrenging
11-25 ultegra achter 38 voor