Bike Motion Benelux

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Bericht door Faxmulder » di okt 23, 2007 7:18 pm

Tis "gewoon" t zelfde als een automatische versnellingsbak he.

Die schakeld ook onder belasting.

Gebruikersavatar
Loeky
Berichten:1509
Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm

Bericht door Loeky » di okt 23, 2007 7:30 pm

ja ik weet ook wel dat t niks nieuws is, die doorsnee kiekjes van de naven bestaan al wat jaren, maar vond hem wel de moeite waard.
Maar ach, als het niet wordt gewaardeerd dan trakteer ik toch niet meer...

;)

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Bericht door Faxmulder » di okt 23, 2007 7:41 pm

hoho..was een reactie op Sven.

Ik vind t een erg mooi plaatje.

Ik ben sowieso al blij met alle foto's. Ik kon er niet naar toe.

T enige waar ik foto's van kan maken zijn rally auto's :angelnot:

TomG
Berichten:119
Lid geworden op:vr okt 28, 2005 8:16 pm
Locatie:Delft

Bericht door TomG » di okt 23, 2007 8:19 pm

didadunlop schreef:Waarom SDO's op een fully? Ik snap hem echt niet.
Omdat je hem ook single speed kan rijden.
De liggende achtervork zit met een lager om het bottom bracket vast. Het scharnierpunt zit daardoor dus echt in het bottom bracket. Dus geen veranderende ketting lengte als hij inveerd.

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » di okt 23, 2007 8:24 pm

ah op zo'n manier. Gezien het doel van de fiets zou ik dan toch liever een ketting geleider onder spanning willen. Maar goed. ik ben ook maar een stomme XC-er


wel mooi plaatje van die Rohloff. Ik zit er aan te denken om die tech cd van de rohloff te halen. Gewoon uit intresse in de techniek. De naaf zelf vind ik te duur.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

TomG
Berichten:119
Lid geworden op:vr okt 28, 2005 8:16 pm
Locatie:Delft

Bericht door TomG » di okt 23, 2007 8:36 pm

Afbeelding

Hier kun je zien hoe het in elkaar zit. Erg mooie oplossing, alleen jammer dat je er geen voorder. op kan zetten, anders was het een nog veelzijdigere en leukere fiets geweest.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten:5742
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 8:44 pm

Bericht door Jurriaan » di okt 23, 2007 8:40 pm

welk merk voorbouw was te zien op de stand van Magura?

Steelboy
Berichten:8100
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di okt 23, 2007 8:57 pm

Jurriaan schreef:welk merk voorbouw was te zien op de stand van Magura?
Dat moet Rotor geweest zijn, gezien Magura nu de verdeling daarvan in de Benelux doet...

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=34014

Exar
Berichten:2659
Lid geworden op:za okt 05, 2002 3:50 pm

Bericht door Exar » di okt 23, 2007 10:04 pm

@Boss: 8,1 kg voor die Scalpel zonder pedalen is toch niet zo'n onhaalbaar gewicht, gezien de afmontage? 280 gram velgen, 300 gram bandjes, waarschijnlijk triathlon binnenbandjes, een moeilijke Lefty met geintegreerde stuurpen e.d. - ik zie het nog wel gebeuren. In een Deutsch blad stond ie op de foto aan een Tune fietsenwegertje en daarop was ie nog 8,2nogwat (niet dat die niet voor de gek kunnen worden gehouden, uiteraard)

Gène
Berichten:2371
Lid geworden op:zo dec 23, 2001 8:39 pm

Bericht door Gène » vr okt 26, 2007 4:56 pm

Afbeelding
Afbeelding

Dat niemand dat eerder heeft gepost....

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Erikje
Berichten:2037
Lid geworden op:do jul 31, 2003 8:13 pm

Bericht door Erikje » vr okt 26, 2007 7:56 pm

Gène schreef:AfbeeldingDat niemand dat eerder heeft gepost....

mzzl
Gène
Uhuh.....
Erikje schreef: Viva bikes! Bezoekje waard. Staal, lugs, Brooks

Erikje
Erikje

Plaats reactie