Hope bouwt een frame

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Caramba

Bericht door Caramba » za okt 13, 2007 4:00 pm

Dit vind ik ook een heel mooi detail :arms:

Maar is dit nou IS of postmount? Aan die 2 bouten te zien IS :?

Afbeelding

tist

Bericht door tist » za okt 13, 2007 4:37 pm

IS toch?
Mooie bike!

Mvg TiSt

P-daddy

Bericht door P-daddy » zo okt 14, 2007 11:39 pm

Mooi?
Ik vind het juist wel mooi om de remklauw te kunnen zien.
Maar het lijkt me op de eerste plaats verdomde onpraktisch.
Je zult maar moeten bleeden,remblokken vervangen,zuigetje wat vast zit even terug duwen,etc.
En hoe zit het met de afvoer van hitte.
Afstellen lijkt me ook niet echt handig zo,met shimetjes.

Mooi krijgt wel een andere definitie zo......
cHoc

Bericht door cHoc » ma okt 15, 2007 7:07 am

BLRacing schreef:
cyberhawk schreef: en als je goed kijkt heeft t frame een POSTMOUNT rear disc mount

das een first volgens mij
[kuch]Trek, Klein, en Gary Fisher worden hier even vergeten[/kuch]
[kuch]Yeti, al was dat niet de huidige postmount standaard, van Trek, Klein, GF ook niet[/kuch]
P-daddy schreef:Mooi?
Ik vind het juist wel mooi om de remklauw te kunnen zien.
Maar het lijkt me op de eerste plaats verdomde onpraktisch.
Je zult maar moeten bleeden,remblokken vervangen,zuigetje wat vast zit even terug duwen,etc.
En hoe zit het met de afvoer van hitte.
Afstellen lijkt me ook niet echt handig zo,met shimetjes.

Mooi krijgt wel een andere definitie zo......
Op zich is een remklauw wel mooi om te zien, maar onpractisch valt op zich mee.
Bleeden is geen probleem als je slangetje maar lang genoeg is.
Remblokken vervangen is niet anders als anders.
Afvoer van hitte zou wat problematischer kunnen zijn, dat zal de praktijk moeten uitwijzen.
Een zuiger die vast zit kun je net zo makkelijk terug duwen als anders.
En afstellen met shimmetjes is alleen wat lastiger bij 1 montagebout.

Het grootste probleem wat je ermee zal kunnen hebben in het gebruik is de remklauw eruit halen, bv. voor het vervangen van de remkabel, of eens goed schoon willen maken.
shoot me again, I ain't dead yet

hubertje

Bericht door hubertje » ma okt 15, 2007 8:06 am

't Is ook maar een stijloefening he..

sampers

Bericht door sampers » ma okt 15, 2007 11:23 am

ik vind het ook een heel erg mooie oplossing!
en zie er niets anders dan voordelen in.
de remklauw zit ook wat meer beschermd op je bike.

en dat hitteprobleem lijkt mij eerder opgelost dan erger geworden.
wat doen ze met elektr(on)ische componenten die warm worden? ze plaatsen er alumunium op om de warmte beter te geleiden zodat die verdeeld wordt en meer afgekoeld kan worden. zoiets heet koelvinnen.

mij lijkt dat ook met deze constructie dat als doel heeft gehad.
want het zou toch straf zijn dat hope , die al goede remmen maakt, zou investeren en een frame zou ontwerpen waarbij de remmen sneller stuk zouden gaan....

maar is het nu een kids bike ? of gewoon een dirtbike :D
ik vind em alvast super.
dead straight to live wrong

cHoc

Bericht door cHoc » ma okt 15, 2007 1:03 pm

sampers schreef:en dat hitteprobleem lijkt mij eerder opgelost dan erger geworden.
wat doen ze met elektr(on)ische componenten die warm worden? ze plaatsen er alumunium op om de warmte beter te geleiden zodat die verdeeld wordt en meer afgekoeld kan worden. zoiets heet koelvinnen.

mij lijkt dat ook met deze constructie dat als doel heeft gehad.
want het zou toch straf zijn dat hope , die al goede remmen maakt, zou investeren en een frame zou ontwerpen waarbij de remmen sneller stuk zouden gaan....
Er zit wel veel aluminium in de buurt, maar daar zit lucht tussen en laat lucht nu erg slecht zijn in warmte overdracht, dus van al dat alu in de buurt word het zeker niet beter omdat er lucht tussen zit.
shoot me again, I ain't dead yet

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma okt 15, 2007 2:41 pm

Lijkt eerder een wat vergezochte oplossing om de fiets alleen met je eigen waar compatibel te houden.
Bikepark Groningen

sampers

Bericht door sampers » ma okt 15, 2007 5:32 pm

cHoc schreef:
Er zit wel veel aluminium in de buurt, maar daar zit lucht tussen en laat lucht nu erg slecht zijn in warmte overdracht, dus van al dat alu in de buurt word het zeker niet beter omdat er lucht tussen zit.
ja dat is wel waar, maar het is toch maar het allereerste prototype van deze vorm. dus er komt mss nog verandering in. Als je denkt aan de wereld van microprocessoren waar er ook heel veel evolutie is met de koeleigenschappen, daar wordt nu gebruik gemaakt van (relatief dure) koelpasta, Wie weet zou dat ook toepasbaar zijn in dit geval. T'is maar net wat je voor de koeling over hebt. het gebeurt op elk vlak: met foam, en allerhande middeltjes van deze tijd.

legion schreef:Lijkt eerder een wat vergezochte oplossing om de fiets alleen met je eigen waar compatibel te houden.
dat vind ik ook wel een logische uitleg dus misschien is het wel niet meer als dit, maar denk dat dit 'voordeel' niet zou opwegen tegen eventuele nadelen met bv koeling, dus denk dat het wel goed komt :D
dead straight to live wrong

Caramba

Bericht door Caramba » ma okt 15, 2007 7:42 pm

Om het "temperatuur probleem" meteen uit de wereld te helpen: het is en blijft dezelfde remklauw, of ie dan bovenop het frame of aan de binnenkant van het frame wordt bevestigd is echt totaal irrelevant. En nee, als de remklauw rijwind nodig heeft om te koelen, dan had men deze wel voorzien van koelribben.

tist

Bericht door tist » ma okt 15, 2007 7:49 pm

Volgens mij doet Hope dit gewoon om te kunnen tonen wat ze kunnen.
Volgens mij is dit gewoon een voorloper op wat zal volgen.
Als ze zullen starten aan de grotere frames zullen ze heus wel rekening houden met al deze factoren denk ik...

Mvg TiSt

hubertje

Bericht door hubertje » ma okt 15, 2007 7:54 pm

Lijkt eerder een wat vergezochte oplossing om de fiets alleen met je eigen waar compatibel te houden.
Volgens mij is dit gewoon een stijloefening en heeft het niks te zien met koeling, praktisch wezen, compatibiliteit of wat dan ook...

tist

Bericht door tist » ma okt 15, 2007 8:12 pm

hubertje schreef:
Volgens mij is dit gewoon een stijloefening en heeft het niks te zien met koeling, praktisch wezen, compatibiliteit of wat dan ook...
²

Mvg TiSt

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo okt 17, 2007 1:33 pm

zodra ze zulke remmen niet meer maken en je moet gaan speuren naar die dingen en onderdelen daarvoor in aftanse retrohoekjes op ebay, kan je je frame aan de muur hangen...

Zo'n oplossing is leuk als je frame nieuw is maar na een paar jaar wordt je krankjorum van zo een ding

kokopelli

Bericht door kokopelli » wo okt 17, 2007 3:04 pm

Heel mooi, maar vind het jammer van het carbon.

BLRacing

Bericht door BLRacing » za okt 20, 2007 8:20 am

Wat een lelijk frame. Met even zo lelijke boutverbindingen tussen de verschillende frame delen :D . Totaal nutteloos en meer zo van "kijk hoe goed wij zijn met cnc". Dat weten we nu wel en ze maken mooie remmetjes enzo maar dit is lelijk, vooral de patten zijn wel erg simpel.
Vooral omdat dit deels al vaker gedaan is door andere merken en met veel mooiere resultaten.

Gène

Bericht door Gène » za okt 20, 2007 5:50 pm

Inmiddels ben ik wat wijzer over dit frame:

Er komt een grote mensen variant, de freesbanken waren nog niet groot genoeg. Over de staande "buis" word trouwens 17 uur gedaan :shock:

Het is een knap stukje CNC, dat zeker, maar om nou te zeggen hebbe hebbe hebbe?? hmm..

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Plaats reactie