Maar is dit nou IS of postmount? Aan die 2 bouten te zien IS

Moderator:Beheerders
[kuch]Yeti, al was dat niet de huidige postmount standaard, van Trek, Klein, GF ook niet[/kuch]BLRacing schreef:[kuch]Trek, Klein, en Gary Fisher worden hier even vergeten[/kuch]cyberhawk schreef: en als je goed kijkt heeft t frame een POSTMOUNT rear disc mount
das een first volgens mij
Op zich is een remklauw wel mooi om te zien, maar onpractisch valt op zich mee.P-daddy schreef:Mooi?
Ik vind het juist wel mooi om de remklauw te kunnen zien.
Maar het lijkt me op de eerste plaats verdomde onpraktisch.
Je zult maar moeten bleeden,remblokken vervangen,zuigetje wat vast zit even terug duwen,etc.
En hoe zit het met de afvoer van hitte.
Afstellen lijkt me ook niet echt handig zo,met shimetjes.
Mooi krijgt wel een andere definitie zo......
Er zit wel veel aluminium in de buurt, maar daar zit lucht tussen en laat lucht nu erg slecht zijn in warmte overdracht, dus van al dat alu in de buurt word het zeker niet beter omdat er lucht tussen zit.sampers schreef:en dat hitteprobleem lijkt mij eerder opgelost dan erger geworden.
wat doen ze met elektr(on)ische componenten die warm worden? ze plaatsen er alumunium op om de warmte beter te geleiden zodat die verdeeld wordt en meer afgekoeld kan worden. zoiets heet koelvinnen.
mij lijkt dat ook met deze constructie dat als doel heeft gehad.
want het zou toch straf zijn dat hope , die al goede remmen maakt, zou investeren en een frame zou ontwerpen waarbij de remmen sneller stuk zouden gaan....
ja dat is wel waar, maar het is toch maar het allereerste prototype van deze vorm. dus er komt mss nog verandering in. Als je denkt aan de wereld van microprocessoren waar er ook heel veel evolutie is met de koeleigenschappen, daar wordt nu gebruik gemaakt van (relatief dure) koelpasta, Wie weet zou dat ook toepasbaar zijn in dit geval. T'is maar net wat je voor de koeling over hebt. het gebeurt op elk vlak: met foam, en allerhande middeltjes van deze tijd.cHoc schreef:
Er zit wel veel aluminium in de buurt, maar daar zit lucht tussen en laat lucht nu erg slecht zijn in warmte overdracht, dus van al dat alu in de buurt word het zeker niet beter omdat er lucht tussen zit.
dat vind ik ook wel een logische uitleg dus misschien is het wel niet meer als dit, maar denk dat dit 'voordeel' niet zou opwegen tegen eventuele nadelen met bv koeling, dus denk dat het wel goed komtlegion schreef:Lijkt eerder een wat vergezochte oplossing om de fiets alleen met je eigen waar compatibel te houden.