SS Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
Hij is 'af', niet blij met Alfine voor dagelijks, zit nu op mijn hot-chili. Vandaar dat de on-one zijn 'destiny' tegemoet ging!

Met een poison bikes voorvork van 1800 gram! (Zou daar een 29 in passen?):


nuf said
. Ben er heel erg blij mee. Rijd nu een 36:16. Initieel met 36:14. Denk dat ik naar de 36:15 ga... We zien wel. Schimano DXR cog achter, Schimano LX uit 1992 voor. KMC anti-roest ketting voor singlespeed (anti-stretch) Z1XRB
Met een poison bikes voorvork van 1800 gram! (Zou daar een 29 in passen?):
nuf said

puntje sop de i
Ziet er goed it de vork lijkt dezelfde kleur te hebben als de onone.
Er is voldoende ruimte in de vork voor een 29er (voorkant komt dan natuurlijk wel wat hoger, de verandering in hoek moet je ook rekening houden)
Nog wel even de puntjes op de i zetten: Kabelloop voorrem, kabel tellertje, dubbele spanner achter, snelspanner voor omdraaien.
Er is voldoende ruimte in de vork voor een 29er (voorkant komt dan natuurlijk wel wat hoger, de verandering in hoek moet je ook rekening houden)
Nog wel even de puntjes op de i zetten: Kabelloop voorrem, kabel tellertje, dubbele spanner achter, snelspanner voor omdraaien.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Het is niet precies dezelfde kleur.. Ik denk dat de on-one een RAL kleur is (vraag me alleen niet welke) en de vork is Hammerite rood. Het is wel close genoeg. Ik denk dat een 29" wel van voordeel zou zijn, ik weet namelijk niet of de vork dezelfde lengte heeft als een verende voorvork. Ik zal hem binnenkort eens opmeten. Eigelijk maar een tijdelijke vork. Hij was maar 60 Euro. Ooit komt er iets lichters voor in de plaats.
Kabelloop voorrem heb ik een tijdje over negedacht, als ik hem dichter langs de vork leg komt ie zeer slecht uit voor de rem beneden. Ik heb hem zo natuurlijk mogelijk de bocht laten maken. Hij blijft wel redelijk netjes achter de vork, dus hij zal nergens aan vast blijven hangen tijdens het rijden (hopelijk).
Kabel van het telletje is idd verbeteringswaardig.
Dubbele spanner achter, wat is hier precies het nut van? Ik heb het gevoel dat die kant van het wiel niet naar voren wordt getrokken maar juist naar achter wordt geduwd, dit door de reactie op de krachten van de schijfrem.
De snelspanner is idd verkeerd om! Oh!
Thanx!
Rob
Kabelloop voorrem heb ik een tijdje over negedacht, als ik hem dichter langs de vork leg komt ie zeer slecht uit voor de rem beneden. Ik heb hem zo natuurlijk mogelijk de bocht laten maken. Hij blijft wel redelijk netjes achter de vork, dus hij zal nergens aan vast blijven hangen tijdens het rijden (hopelijk).
Kabel van het telletje is idd verbeteringswaardig.
Dubbele spanner achter, wat is hier precies het nut van? Ik heb het gevoel dat die kant van het wiel niet naar voren wordt getrokken maar juist naar achter wordt geduwd, dit door de reactie op de krachten van de schijfrem.
De snelspanner is idd verkeerd om! Oh!


Rob
De schijfrembevestiging op de slot-dropout zorgt er juist voor dat bij het remmen de achteras naar boven wordt gedrukt.campr schreef:Dubbele spanner achter, wat is hier precies het nut van? Ik heb het gevoel dat die kant van het wiel niet naar voren wordt getrokken maar juist naar achter wordt geduwd, dit door de reactie op de krachten van de schijfrem.
Jouw redenatie is van toepassing op schijfrembevestigingen bóven de achteras!
Hoe dan ook, een spanner aan de linkerkant zal bij jou dus niet nodig zijn!!!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Ik had juist gedacht dat door de nieuwe plaatsing van de klauw er meer druk op de dropout kwam.sneeuwpop schreef:De schijfrembevestiging op de slot-dropout zorgt er juist voor dat bij het remmen de achteras naar boven wordt gedrukt.campr schreef:Dubbele spanner achter, wat is hier precies het nut van? Ik heb het gevoel dat die kant van het wiel niet naar voren wordt getrokken maar juist naar achter wordt geduwd, dit door de reactie op de krachten van de schijfrem.
Jouw redenatie is van toepassing op schijfrembevestigingen bóven de achteras!
Hoe dan ook, een spanner aan de linkerkant zal bij jou dus niet nodig zijn!!!
@ camper: even een tierip bij de brake posts, die kun je ook verwijderen
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
@ott De tie-wrap of de brake-posts? Haakse slijper ligt al klaar! 
Ik denk trouwens ook dat de krachten in verticale richtingen lopen. On-one (Brant) heeft het daarom zo gemaakt, de krachten zijn verticaal, dus je wiel verschuift niet meer als je remt, dit was namelijk het probleem bij het oude systeem.
http://www.on-one.co.uk/index.php?modul ... ANN_id=454


Prototype:

Rob

Ik denk trouwens ook dat de krachten in verticale richtingen lopen. On-one (Brant) heeft het daarom zo gemaakt, de krachten zijn verticaal, dus je wiel verschuift niet meer als je remt, dit was namelijk het probleem bij het oude systeem.
http://www.on-one.co.uk/index.php?modul ... ANN_id=454


Prototype:

Rob
Precies, dat probeerde ik uit te leggen, maar plaatjes zeggen hierbij meer dan woorden...campr schreef:@ott De tie-wrap of de brake-posts? Haakse slijper ligt al klaar!
Ik denk trouwens ook dat de krachten in verticale richtingen lopen. On-one (Brant) heeft het daarom zo gemaakt, de krachten zijn verticaal, dus je wiel verschuift niet meer als je remt, dit was namelijk het probleem bij het oude systeem.
http://www.on-one.co.uk/index.php?modul ... ANN_id=454
Prototype:
Rob
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Hij blijft mooi, wordt alleen maar mooier. Volgende wijziging zwarte cranks?
Voor mijn nieuwe project heb ik de zwarte 105 cranks, ontdaan van Shimano logoos. Is echt strak en Zwartttt.
JJ
Voor mijn nieuwe project heb ik de zwarte 105 cranks, ontdaan van Shimano logoos. Is echt strak en Zwartttt.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Is een oer-hollandse (ughm) Koga-Miyata, dat logotje is van m'n nieuwe beste duitse vrinden, fixie inc.campr schreef:@^o2 Wat voor frame is dat? Logotje op balhoofd is mooi..
Ik weet het niet, ik weet het niet. Ik vind deze dura-ace echt ontzettent mooi, en alles past erop. Heb er wel over gedacht om ze te laten poedercoaten oid. en het logotje blank te laten, maar dat is ook weer zo wat..JJ schreef:Hij blijft mooi, wordt alleen maar mooier. Volgende wijziging zwarte cranks?
Strakke crankies zijn dat, voor weinâg! Wat voor nieuw project is dat dan, of is dat nog classified?JJ schreef:Voor mijn nieuwe project heb ik de zwarte 105 cranks, ontdaan van Shimano logoos. Is echt strak en Zwartttt.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Nee hoor, het wordt een fixed commuter met spatborden, geheel zwart opgebouwd, met wat rode accenten en een diep donker blauw frame (of Cadre, zoals de fransen zo mooi zeggen^oZ schreef:Strakke crankies zijn dat, voor weinâg! Wat voor nieuw project is dat dan, of is dat nog classified?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
gelijmd & geschroefd alu...
... de liefhebbers van staal kijken beter naar de achtergrond.

En thuis (met een ander zadel, Aliante maar weer op de mtb gezet).

't Is dus een Alan crossfiets, eerste alu (productie)fiets(???) vanaf eind jaren '70 doorheen de jaren '80 erg populair. Niet gelast of gesoldeerd, maar gelijmd en geschroefd. Absoluut een wet noodle, de vork is ronduit eng, maar het lijkt allemaal wel aardig sterk te zijn. Frame en vork zijn bizar licht (geen exacte gewichten). De gebrekkige stijfheid wreekt zich trouwens elders: ik heb inmiddels twee achterassen kromgereden of gebroken, ondanks mijn toch vrij cleane (langzame?) rijstijl en 60kg. Misschien in Parijs iets minder trappetjes moeten pakken...
Niet de beste fiets om mee te gaan ss-en vanwege de beperkte stijfheid, maar wel een hele leuke! Verdere 'highlights' van de uitrusting: xtr-canti's, campa naven op mavic ma40(?) velgen en irc xc bandjes, oud aandoend crankset met campa steek en campa schutbladen, cinelli stuurpen (maakt de stijfheid er niet beter op), cocacola shim, staal stuur (compensatie, heb ook nog een erg licht alu scott stuurtje liggen met een klassieke bend (zoals 't hoort op deze fiets), maar durf het niet aan), sram 8s hollow link ketting (of wat er maar van de gearrie komt)). Verzet is 42-17 (assez grande).
Puntjes: 1. ja, de voorremkabel is geknakt (maar het stuurlint is nog goed en het remt nog), 2. de Voodoo-stickers, geplakt door de vorige eigenaar. Leuk (ik heb lang een Voodoo gereden, ga dat ding ook nog wel eens ss maken), maar het is een Alan... 3. de cassette achter. Een 6s. Malard, wel zo opgesteld dat het niet echt meer lijkt op een cassette
. Ik wil geen kosten maken aan de fiets en zo is de kettinglijn goed, vandaar de halfslachtige oplossing.
Ohja, die Elle is niet van mij
.


En thuis (met een ander zadel, Aliante maar weer op de mtb gezet).

't Is dus een Alan crossfiets, eerste alu (productie)fiets(???) vanaf eind jaren '70 doorheen de jaren '80 erg populair. Niet gelast of gesoldeerd, maar gelijmd en geschroefd. Absoluut een wet noodle, de vork is ronduit eng, maar het lijkt allemaal wel aardig sterk te zijn. Frame en vork zijn bizar licht (geen exacte gewichten). De gebrekkige stijfheid wreekt zich trouwens elders: ik heb inmiddels twee achterassen kromgereden of gebroken, ondanks mijn toch vrij cleane (langzame?) rijstijl en 60kg. Misschien in Parijs iets minder trappetjes moeten pakken...
Niet de beste fiets om mee te gaan ss-en vanwege de beperkte stijfheid, maar wel een hele leuke! Verdere 'highlights' van de uitrusting: xtr-canti's, campa naven op mavic ma40(?) velgen en irc xc bandjes, oud aandoend crankset met campa steek en campa schutbladen, cinelli stuurpen (maakt de stijfheid er niet beter op), cocacola shim, staal stuur (compensatie, heb ook nog een erg licht alu scott stuurtje liggen met een klassieke bend (zoals 't hoort op deze fiets), maar durf het niet aan), sram 8s hollow link ketting (of wat er maar van de gearrie komt)). Verzet is 42-17 (assez grande).
Puntjes: 1. ja, de voorremkabel is geknakt (maar het stuurlint is nog goed en het remt nog), 2. de Voodoo-stickers, geplakt door de vorige eigenaar. Leuk (ik heb lang een Voodoo gereden, ga dat ding ook nog wel eens ss maken), maar het is een Alan... 3. de cassette achter. Een 6s. Malard, wel zo opgesteld dat het niet echt meer lijkt op een cassette

Ohja, die Elle is niet van mij

- sanderfreriks
- Berichten:16
- Lid geworden op:di aug 07, 2007 6:28 am
- Locatie:maarssen
http://www.pinkbike.com/photo/1506591/
Dit is em dan. Een ILSON frame uit groesbeek opgebouwd als singlespeed
met hulp van Bas B.
Dit is em dan. Een ILSON frame uit groesbeek opgebouwd als singlespeed
met hulp van Bas B.

- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Stoere bak, mooi dat wit!
Wat is budget in jou geval?
Pff Blingitus, ik geloof dat ik al een tijdje verschijnselen heb
JJ
Wat is budget in jou geval?
Pff Blingitus, ik geloof dat ik al een tijdje verschijnselen heb

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Budget in mijn geval??
pff, hoe moet ik dat uitleggen...
Dat is een samenhang van bankrekening, gevoel, impuls, sterren, horoscoop, ....
Laat het me zo zeggen,
ik verdien een dikke boterham met veel beleg, en ben single
En ik vermoed dat ik ook in een vergevorderd stadium van blingitis zit,
was al dadelijk de markt aan het afschuimen om wat leuk spul te zoeken.
Maar ik ben vastberaden om de "king of antibling" te worden
pff, hoe moet ik dat uitleggen...
Dat is een samenhang van bankrekening, gevoel, impuls, sterren, horoscoop, ....
Laat het me zo zeggen,
ik verdien een dikke boterham met veel beleg, en ben single

En ik vermoed dat ik ook in een vergevorderd stadium van blingitis zit,
was al dadelijk de markt aan het afschuimen om wat leuk spul te zoeken.
Maar ik ben vastberaden om de "king of antibling" te worden

- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Dat kan niet meer, dat is Cloxxki al 
Enover dat budget, ik wil niet in je prive leven gaat wroeten, maar wat ik wilde weten, wat kost die fiets
JJ

Enover dat budget, ik wil niet in je prive leven gaat wroeten, maar wat ik wilde weten, wat kost die fiets

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!