Something new, [aangekomen, nu met foto's]

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

TomG

Bericht door TomG » zo sep 30, 2007 9:14 am

Ziet er heel erg mooi uit :thumbsup:
^oZ schreef:Misschien alleen nog die stickerts van je velgen af pellen, die storen een beetje.
Mee eens, hij wordt nog een stukje cleaner zonder die stikkers

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo sep 30, 2007 9:35 am

Hij is echt mooi!

Blijven de spacers? Die nokjes even opvullen met van die plastic bidon huoder nok vullertjes, vullen goed af en storen niet.

Ben cht benieuwd hoe hij in het echie is, en natuurlijk hoe je hem vandaag vindt rijden!!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo sep 30, 2007 11:05 am

Het TUIG schreef:
Cubeman schreef:Moet de banden ook nog oppompen, en zoals je ziet staat de voorband nogal zacht.
Fijn zo'n 26" Michelin Latex binneband:)
Dan moet je ze elke week oppompen! :lol:
Dat is een mooie bak geworden!
Ik ken ze, heb ze ook in m'n Storck zitten.
regelmatig bijpompen maar ik ruil daarvoor minder rolweerstand, lichter en minder snel lek.
Good deal iff you ask me!
^oZ schreef:Hij is echt tof. Misschien alleen nog die stickerts van je velgen af pellen, die storen een beetje.

Wat voor naven zijn dat, king?
De naven zijn Hope Pro II's in het zilver en 36h.
Achternaaf is de specifieke Pro II singlespeed.

Stickers op de velgen moet ik nog even bekijken, ze staan me eigenlijk wel aan maar misschien is zonder idd mooier.
We zullen zien:)
Als ze me gaan storen gaan ze er af, anders niet denk ik.

JJ schreef:Hij is echt mooi!

Blijven de spacers? Die nokjes even opvullen met van die plastic bidon houder nok vullertjes, vullen goed af en storen niet.

Ben echt benieuwd hoe hij in het echie is, en natuurlijk hoe je hem vandaag vindt rijden!!

JJ
Spacers moet ik nog ff uitzoeken hoeveel ik er nodig ga hebben.
Wegens het feit dat erbij zagen nog steeds niet gaat heb ik de bibabuis wat te lang gehouden en ga gewoon maar eens proberen hoeveel ik er wil hebben om fijn te zitten.
Van die nokjes-opvul-meuk moet ik nog even regelen, eens zien waar je die kan krijgen want dat zou ik zo niet weten.
Zo meteen ga ik voor de eerste testdrive, zal mij benieuwen!
Laatst gewijzigd door Cubeman op zo sep 30, 2007 11:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Put the fun between your legs!

dader

Bericht door dader » zo sep 30, 2007 11:10 am

I want to see it Dirty!

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo sep 30, 2007 4:40 pm

dader schreef:I want to see it Dirty!
U roept, wij draaien! (een beetje dan)

Afbeelding

Vandaag een testrit gemaakt op de vaste route van Amerongen, twee ronden gedaan en toen weer naar huis.
Beetje klooien met de instellingen, voelen wat de fiets wil en gewoon uitproberen.
Het klinkt vast heet standaard als ik zeg dat ik vanaf het eerste moment het gevoel had dat alles precies zit waar het moet zitten.
Als ik blind op de fiets zou gaan zitten en een natuurlijke fijne houding aan zou nemen vallen m'n handen exact op de juiste plaats en toch heb ik dan het stuur vast.
De 105mm/6º stuurpen die ik er nu op het zitten voelt zeer goed aan, precies de juiste lengte.
Wel heb ik na een ronde een spacer van onder stuurpen doen verhuizen naar boven de stuurpen, dat voelde meteen veel beter aan.
Verder kan ik nu eindelijk weer met losse handen fietsen, iets wat ik op de Rig niet kan.

Moeilijk de juiste woorden te vinden voor de positieve ervaring die ik vandaag heb gehad!
Stuiteren over wortels, ook niet meer op deze bike.
De bike voelt comfortabel maar wel stijf aan, heel raar maar heel fijn.
Verder stuurt de bike veel levendiger dan de Rig zonder nerveus aan te voelen, ik heb nu veel meer vertrouwen is de fiets doordat ik het gevoel heb dat ik in de fiets zit en ook wat te vertellen heb.
Bij de Rig had ik soms het gevoel een passagier te zijn, en ook stuurde de Rig in krappe bochten als een bus.
Waarschijnlijk is de Rig voor mij ook gewoon een maatje te groot, maar dat maakt nu echt niet meer uit.

De eerste meters zijn dus gemaakt, en ik ben vooralsnog zeer zeer tevreden.
Nu de komende tijd wat meer meters maken en kijken waar de behoefte tot aanpassing ligt (als die er al komt), beetje bijstellen van de cockpit ed.
Nu nog een ander stuur (Salsa) en voor de winter nog een setje Michelin AT banden voor wat meer grip in de blubber.
Planning is om de komende winter wat toertochten af te werken op de nieuwe aanwinst, en natuurlijk verder uitzoeken waar de grenzen van mens en machine liggen:)
Laatst gewijzigd door Cubeman op do okt 04, 2007 10:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do okt 04, 2007 9:50 am

Nou, dan moeten we binnenkort Eersel of Genk maar weer eens onveilig gaan maken he :-q

Ben benieuwd naar de kleur IRL! :arms:

Cubeman

Bericht door Cubeman » do okt 04, 2007 10:09 am

msxx schreef:Nou, dan moeten we binnenkort Eersel of Genk maar weer eens onveilig gaan maken he :-q

Ben benieuwd naar de kleur IRL! :arms:
Gaan we zeker een keer doen!

didadunlop

Bericht door didadunlop » do okt 04, 2007 10:30 am

als er mensen naar Eersel gaan wil ik ook wel van de partij zijn. Das bij mij in de buurt.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Cubeman

Bericht door Cubeman » do okt 04, 2007 11:00 am

didadunlop schreef:als er mensen naar Eersel gaan wil ik ook wel van de partij zijn. Das bij mij in de buurt.
Prima, stuur ik een PB-tje als we het weten.

hilhoven

Bericht door hilhoven » zo okt 07, 2007 8:07 am

Mooie bike!!!!! Zilveren stuurpen erop en hij is af. Hoeveel weegt zo'n singlespeed nou?

FF offtopic. Hoe zit het eea met de btw en invoer. Ik wil een Yeti asr carbon bestellen en vroeg me af hoe dat bij deze bike is gegaan.

MarinTi

Bericht door MarinTi » zo okt 07, 2007 8:20 am

hilhoven schreef:Mooie bike!!!!! Zilveren stuurpen erop en hij is af. Hoeveel weegt zo'n singlespeed nou?

FF offtopic. Hoe zit het eea met de btw en invoer. Ik wil een Yeti asr carbon bestellen en vroeg me af hoe dat bij deze bike is gegaan.

Cubeman schreef:

Briefje op de mat, morgen de Walts halen tegen betaling van € 286,- aan invoer en BTW:)

;)

hilhoven

Bericht door hilhoven » zo okt 07, 2007 9:18 am

:?

Gelukkig is de vraag gericht aan Cubeman!!!!!! en kan hij me wel vertellen wat ik kan verwachten bij een frame van 2900 dollar. Lezen kan ik ook. Dat bedrag zegt niets, percentage invoer/ btw (19%?) wil ik weten.

Kan jij me dat nu vertellen, MarinTi? Maar goed, ik hou op, dit verpest het topic over Cubman zijn (erg mooie) bike 8)

dader

Bericht door dader » zo okt 07, 2007 10:20 am

Niet meteen zo geirriteerd doen.

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo okt 07, 2007 3:12 pm

hilhoven schreef::?

Gelukkig is de vraag gericht aan Cubeman!!!!!! en kan hij me wel vertellen wat ik kan verwachten bij een frame van 2900 dollar. Lezen kan ik ook. Dat bedrag zegt niets, percentage invoer/ btw (19%?) wil ik weten.

Kan jij me dat nu vertellen, MarinTi? Maar goed, ik hou op, dit verpest het topic over Cubman zijn (erg mooie) bike 8)
OK daar gaan we dan!
Eerste rekenen ze het bedrag op de douaneverklaring om in euro's, over dat bedrag betaal je 4.9% invoerrecht.
Over het nieuwe totaal betaal je 19% BTW waardoor je uiteindelijk een totaal krijgt aan invoerrecht en BTW.
Daar bovenop betaal je een vergoeding aan TNT voor het inklaren van de goederen en het voorschieten van de aanslag.
Voor bedragen boven de €50,- betaal je standaard een vergoeding van €16,75.

Stuurpen ben ik nog niet 100% uit maar ik denk dat het een zilveren Thomson gaat worden.
Zat alleen nog even te kijken naar de Syntace F139 in de polished Ti uitvoering.
Polished afwering, titanium boutjes en VR3 approved.
129gram voor een 105mm lange uitvoering, niet slecht dus!
Niet zo lekker als de 97gram van de 105mm lange Syntace F99 die ik er nu op het zitten maar toch.

Wat gewicht betreft zit hij ergens rond de 9.7kg
Als ik met en zonder de bike op de weegschaal ga staan geeft hij dat aan iig.
Als ik in Excel alles invoer en laat berekenen kom ik op 9556gram uit, dus denk wel dat die 9.7kg kan kloppen.
En dan eerder naar de 9.71 toe dan naar de 9.79 want ik moet rond de 70gr toevoegen om hem op 9.8kg te dien springen.

Cubeman

Bericht door Cubeman » za nov 03, 2007 2:46 pm

Ziezo, de bike is nu haast klaar.
Ik heb nu de cockpit ook definitief klaar, vandaag de laatste parts binnen gekregen.
Het is een Thomson X4 stuurpen geworden in de kleur zilver,
110mm lang en met een 0º hoek.
Het stuur is een Salsa Pro Moto geworden met OS klemming, 710mm breed, met 17º sweep en voorzien van een setje Dimension grips.

Man wat is dat stuur breed, als ik Cloxxki's berekening meeneem zit ik nu met de Dimensions op een effectieve breedte van 710+12+12= 734mm (!!!)
Freak'in unbelievable zo breed!

Binnenkort maar eens proefrijden en wat verse foto's schieten!

Komende week krijg ik nog een Avid G2 185mm remschijf binnen voor aan de voorkant en een bleedkit van Avid om de achterrem eens onder handen te nemen.
De standaard zwarte zadelpenklem heb ik inmiddels ook vervangen voor een zilveren Salsa Liplock dus dat is ook klaar.

Eerstvolgende meeting moest ik maar eens langskomen om hem te showen:)

dré

Bericht door dré » za nov 03, 2007 4:40 pm

en die is morgen!

Cubeman

Bericht door Cubeman » za nov 03, 2007 4:51 pm

dré schreef:en die is morgen!
Niet voor mij helaas.... :roll:

Plaats reactie