Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
nieuweling - Berichten:31
sponsor
Bericht
door nieuweling » ma okt 01, 2007 11:01 am
hey
weet iemand waar je sponsors kan vinden voor downhill/freeride(ook dirt)
wie je wil sponsoren en wat geven ze(ik ben beginner,dus zal ik wel wat minder krijgen

)
ik ben niet verandwoordelijk voor schrijffouten
-
Santa Cruz - Berichten:3498
Bericht
door Santa Cruz » ma okt 01, 2007 11:08 am
haha, dat zou mooi zijn ja! Je zult eerst resultaten moeten laten zien en dan zul je, als je heel veel geluk hebt, 'n sponsor vinden. Meestal melden sponsors zich overigens zelf wel hoor. Maak je dus niet al te veel illusies.
(tenzij je natuurlijk 'n tweede Berrencloth bent ofzo

)
-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » ma okt 01, 2007 1:04 pm
nieuweling schreef:hey
wie je wil sponsoren en wat geven ze(ik ben beginner,dus zal ik wel wat minder krijgen

)
Als je een sponsor wilt zul heel heel veel moeten trainen en veel wedstrijden moeten winnen en iedere keer in de top 3 eindigen etc.Bedrijven nemen in werkelijkheid alleen pro's en rijders die jaren lang op hoogste niveau mee rijden.
Het beste wat je kunt doen is bij een lbs informeren of ze je willen sponsoren.

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » ma okt 01, 2007 1:28 pm
Wat goed is komt snel en dus ook sponsors. Je moet alleen wel wat kunnen want niemand verbindt z'n naam aan een verliezer. Dus veel wedstrijdervaring opdoen en rijden voor wat je waard bent. Sponsors zoeken zonder ervaring en resultaten is zinloos want daar begint men toch niet aan en als je dan later terugkomt MET resultaten ben je in hun ogen nog altijd dat knulletje wat elke keer om sponsoring komt bedelen.
Wat je wel kunt doen is proberen afspraken te maken met je LBS voor wat betreft kortingen. Een flinke korting (ca. 25-30%) is voor jou al een stap in de goede richting en de LBS verliest er niets op. Als je dan hun shirt draagt hebben ze ook nog reclame en wordt iedereen er beter van. Als je vanuit zo'n uitgangspunt resultaten gaat behalen wordt de drempel naar volledige sponsoring kleiner.
Succes
-
Reprox
Bericht
door Reprox » ma okt 01, 2007 2:04 pm
Of als je in de detailhandel werkt, moet je je baas lief aan kijken..
Misschien wil hij wel dat jij gaat rijden als zijn reclame bord
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
-
sampers
Bericht
door sampers » ma okt 01, 2007 3:15 pm
Hier in Belgie werkt het denk ik als volgt. Als een bedrijf beslist om je te sponserren dan schrijven ze dat eigenlijk af. dus dan betalen ze aan jou in plaats van dat ze dat betalen als belasting. en als je in wedstrijden meedoet en je rijd met een shirt enzo, en stickers op je bike enzo dan maak je toch reclame voor hun. Beste is denk ik, om lokale winkels af te gaan en best de grootte. Die hebben normaal gezien het meeste belastingen te betalen en kunnen sponsorring soms wel gebruiken. bevoorbeeld een grote carosseriezaak in de buurt. het helpt volgens mij ook als je de zaakvoerder kent. en eens je sponsors hebt en je resultaten ondertussen beter worden zullen de sponsors makkelijker komen.
dead straight to live wrong
-
F.B. - Berichten:370
Bericht
door F.B. » ma okt 01, 2007 4:08 pm
of
je web pagina onder houden op :
http://www.sponsoree.com/
het verhaal staat in een van de vorige freeride's.
iets van duitse broers die jong talent wou helpen maar oog had voor de onbekendere extremere sporten.
dus als je echt goed bent en je kan mooie filmpjes en foto's plaatsen zullen ze je ooit wel contacteren.
de groeten
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » ma okt 01, 2007 4:44 pm

)
dude, ik sponser je!
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
Bericht
door nieuweling » ma okt 01, 2007 6:39 pm
wat bedoel je met GOEDE resultaten,wat is LBS,en als je een goeie bike wil hoe kom je dan in godsnaam aan zoveel geld?
-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » ma okt 01, 2007 6:43 pm
nieuweling schreef:wat bedoel je met GOEDE resultaten,wat is LBS,en als je een goeie bike wil hoe kom je dan in godsnaam aan zoveel geld?
Goede resultaten = Prestaties boeken in wedstrijden
LBS= Lokale Bike shop
als je een goeie bike wil moet je flink gaan sparen,dan kom je ver en dan krijg een goeie bike.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
fly high - Berichten:693
Bericht
door fly high » ma okt 01, 2007 6:46 pm
nieuweling schreef:wat bedoel je met GOEDE resultaten,wat is LBS,en als je een goeie bike wil hoe kom je dan in godsnaam aan zoveel geld?
goede resultaten...: veel wedstrijden winnen, heel goed kunnen freeride/downhill/dirt rijden
LBS... lol weet ik ook niet maar vast iemand anders wel
en hoe je aan zo veel geld komt..? nou gewoon werken en zakgeld en bijv verjaardag geld sparen.
hoe oud ben je dan ?
ik ben 16
mzzl
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
-
fly high - Berichten:693
Bericht
door fly high » ma okt 01, 2007 6:47 pm
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
-
olger - Berichten:190
Bericht
door olger » ma okt 01, 2007 6:48 pm
lbs= local bike shop dus gewoon je lokale fietsen winkel
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » ma okt 01, 2007 6:52 pm
LBS = Local Bike Shop
Ik begrijp denk ik goed dat je nog op school zit (en anders ben je werkloos of zo)
De meeste hier werken voor hun spullen of worden gesponsord door hun ouders.
Tip: Koop nieuwe spullen van het afgelopen jaar. Als je nog even een maand of 3 wacht gaan alle 2007 spullen voor lagere prijzen weg en die zijn ook nieuw. Soms zijn ook de spullen van 2 of 3 jaar terug top
Dit geldt voor alles. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit in de winter een snowboard van het huidige jaar gekocht. Altijd in de zomer en van het voorgaande seizoen op het moment dat de nieuwe modellen uitkomen. Gewoon een kwestie van slim met je geld omgaan.
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » ma okt 01, 2007 6:56 pm
Ik denk dat ie nu wel weet wat een LBS is.

Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
Cheeta - Berichten:667
Bericht
door Cheeta » ma okt 01, 2007 7:01 pm
nieuweling schreef:wat bedoel je met GOEDE resultaten,
Sam Hill deklasseren bij een World Cup en in de regen schijnt een aardig begin te zijn...
Draai het eens om:
- Waarom zou een bedrijf juist jou moeten sponsoren?
- Wat kun jij voor een bedrijf betekenen*, ofwel wat levert het de sponsor op?
* Behalve een leuke aftrekpost, voor de belastingen wel te verstaan
-
Bericht
door nieuweling » ma okt 01, 2007 7:09 pm
fly high schreef:nieuweling schreef:wat bedoel je met GOEDE resultaten,wat is LBS,en als je een goeie bike wil hoe kom je dan in godsnaam aan zoveel geld?
en hoe je aan zo veel geld komt..? nou gewoon werken en zakgeld en bijv verjaardag geld sparen.
ik heb geen werk( krijg nie zo veel zakgeld)
hoe oud ben je dan ?
ik ben 14
@cheeta:daar had ik nog nie aangedacht
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » ma okt 01, 2007 8:04 pm
Effe realistisch blijven denken. Begrijp me niet verkeert. Misschien heb je wel het talent van een echte maar doe het rustig aan. Iedereen heeft in z'n jonge jaren wel de intentie gehad hele mooie sponsors binnen te halen en je moet ook blijven dromen, maar ga gewoon eerst rijden en dan maar zien.
Succes
-
jw@helmtrails - Berichten:105
-
Contacteer:
Bericht
door jw@helmtrails » ma okt 01, 2007 8:05 pm

)
vergeet die sponsoren maar ff een tijdje.
eerst maar is late zien wa je wa waard bent.
en wil je een echte prof sponsor krijgen dan zal je er tog echt veel voor moete gaan doen. en niet aleen fietse maar ok naa de sportschool om conditie te krijgen.
het ziet er allemaal makkelijker uit dan dat het is
en wa jezelf al zegt je bent nog maar een beginner duz je moet echt niet denke dat grote sponsors jou een fiets gaan geve en protectie enz, enz.
duz begin maar vast veel te fietse en te oefene en zorg dat je op veel wedstrijden je eige laat zien.
ltr

-
degoe
-
Contacteer:
Bericht
door degoe » di okt 02, 2007 1:55 pm
Als ik naar mezelf kijk ben ik ook ooit eens begonnen met een ouwe bak.
ben met dat ding gaan oefenen tot ik er bij neer viel en na vele jaren (3jaar ok zijn niet zo heel veel)ben ik mijn eerste wedstrijd gaan rijden. ik heb het geluk dat ik in oostenrijk woon en daarom veel en makkelijk kan trainen. mijn eerste wedstrijd was de worldgames of mountainbiking in saalbach hinterglemm. (is hobby wk). daar had ik het geluk direct bij mijn eerste race 2 de te worden en de rest ging vanzelf (sponsoren) meteen mijn tweede race jaar een licentie genomen en veel internationale races gereden plus wc.
na meerdere goede resultaten nog meer sponsoren en nu zit ik er goed in ahoewel ik zolangzaam weer wat minder rij.
tip van mij zodra je wat beter wordt ga de ixs serie in duitsland rijden en misschien een paar ixs races in zwitserland.
dus veel trainen zowel op fiets als in de sportschool en gasgeven bij wedstrijden.