Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Derlutti - Berichten:75
B1 team dh of scott high octane
Bericht
door Derlutti » ma sep 10, 2007 4:34 pm
hallo,
ik wil beginnen met dh/freeride

en ik zit te twijfelen tussen de volgende fietsjes, ik kan een scott high octane kopen uit 2003 met 5th element demper, 240 mm veerweg en rockshox boxxer, compleet, of een b1 team pro frame met 230 mm incl manitou dorado , voor 150 euro minder, maar moet dus nog wel opgebouwd worden. ik ben van plan om zo af en toe richting winterberg te gaan, en misschien volgend jaar eens een downhill wedstrijd meedoen, wat raden jullie mij aan? is de b1 de meerprijs waard? en zijn deze frames ook betrouwbaar na een paar jaar gebruikt te zijn? iig bedankt voor de reacties.
-
Loeky
Bericht
door Loeky » ma sep 10, 2007 5:17 pm
Derlutti schreef:hallo,
ik ben van plan om zo af en toe richting winterberg te gaan, en misschien volgend jaar eens een downhill wedstrijd meedoen, wat raden jullie mij aan?
dit zijn 2 echte downhillfietsjes, die je alleen moet aanschaffen als je VAAK naar het buitenland gaat, maar je geeft aan dat je zo af en toe naar winterberg wilt dus ik zou voor een fiets kiezen met minder veerweg. Ik weet niet waar zyfflich ligt maar ik kan me niet voorstellen dat je naast een berg woont met lift erbij. Wil je er buiten winterberg e.d. nog een beetje fatsoenlijk mee kunnen fietsen dan zou ik naar een andere bike kijken als ik jou was (tot 150-170 mm veerweg).
Als je van plan bent echt alleen downhill ermee te rijden, dan zijn het idd geschikte fietsen...
succes ermee
-
Bericht
door Derlutti » ma sep 10, 2007 5:33 pm
hee loeky,
zyfflich ligt vlakbij malden, ongeveer 10 km verderop, onderaan de heuvel bij berg en dal. nou zoek ik geen fiets om in nl mee te fietsen, die heb ik al genoeg, ik zoek een echte downhiller, en zeker als ik volgend jaar een keer een wedstrijd wil rijden moet de fiets gewoon goed zijn en wil ik niet al teveel tijd verliezen met minder materiaal, minder veerweg is dus geen optie. aan de andere kant heb ik geen geldboom in de tuin staan, dus moet het ook nog een beetje betaalbaar blijven
-
gideon - Berichten:132
Bericht
door gideon » ma sep 10, 2007 5:36 pm
Hey Derlutti,
Wat loeki zegt is waar, dit zijn 2 prima downhillfietsen, maar daarmee ben je wel beperkt tot alleen downhill! Ik heb zelf mijn fully voor freeride/downhill vorig jaar verkocht omdat ik er helaas te weinig gebruik van kon maken. Ik zoek er voor volgend jaar wel weer een, ook met minder veerweg.
Maar waar ik eigenlijk nog even op wilde inhaken is je vraag over de betrouwbaarheid. Ik zou de fietsen voor je aanschaf in ieder geval goed bekijken voor haarscheurtjes/deuken e.d. En het hangt er wel veel van af wie de fietsen voor jou heeft gebruikt. Zeg, bij een Nederlander zoals mij die in de laatste 2 jaar 10-15x is wezen downhillen op amateurniveau lijkt me het geen enkel probleem.
Maar iemand die echt serieus downhill rijdt en ook wedstrijden, daarvan zou ik geen gebruikt frame meer willen kopen. Suc6
groetjes Gideon
-
Gast
Bericht
door Gast » ma sep 10, 2007 8:18 pm
Die SCOTT is niets prima aan, ik heb er 2 gehad en het zijn echt kutfietsen.
Als je er ook nog mee wil racen hou er dan rekening mee dat ie wel breekt als je BIG gaat, ook dat weet ik uit ervaring.
En idd ouder dan 2 zou ik ook zeker niets meer kopen.
-
npj - Berichten:252
Bericht
door npj » di sep 11, 2007 7:58 am
scott kan ik je zeker niet aanraden. Na 2 weken gebroken en vond het ook geen optimale dh bike.
-
Bericht
door Derlutti » di sep 11, 2007 12:55 pm
ok bedankt voor jullie reacties, het wordt mij wel duidelijk dat ik de scott iig beter NIET kan nemen. nog iemand ervaring met de b1? stuureigenschappen etc?
-
degoe
-
Contacteer:
Bericht
door degoe » di sep 11, 2007 1:05 pm
hallo
ik kan je niets zeggen over die B1 ken ze te slecht,maar weet wel dat die scott niks is.
Heb hier drie kollega`s die ook een scott high octain hebben en twee van drie zijn nu bezig een andere bike te kopen omdat die scott steeds kapot is.
Vooral de achterbrug heeft de neiging snel te breken. alleen de 2007 is redelijk (dus ook niet goed).
Ik zou dus zeker geen scott high octain kopen,voor dat geld is er zeker wat beters te krijgen. wacht ff een maand dan is het seizoen voorbij en gaan veel mensen hun oude bike verkopen omdat ze een nieuwe bike willen.
bij de koop van zo een bike moet je niet teveel haast hebben!!!!!
en in de winter kun je toch niet veel doen.
succes bij je koop,
degoe.
Laatst gewijzigd door
degoe op di sep 11, 2007 1:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » di sep 11, 2007 1:11 pm
Als beginner zou ik starten op een Specialized of een Kona in plaats van een zeldzamer merk. Goed verkrijgbaar, foolproof en hele redelijke prijzen. Staat er 1 te koop voor 1000 euro, niet echt duur als ie goed is.
Let goed op de kwaliteit van tweedehands spullen, in de fietsenwereld zijn een hoop lompe sleutelaars en gebruikers.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
Steel Farmer
-
Contacteer:
Bericht
door Steel Farmer » di sep 11, 2007 1:16 pm
Derlutti schreef:nog iemand ervaring met de b1? stuureigenschappen etc?
Ik zou zeggen kom en keer langs, hij is opgebouwd dan kun je hem eens zelf proberen. PB/Mail me als je interesse hebt (ik moet dan namelijk zelf ook naar beekbergen toe)
grtz Casper
-
FOX-BIKER
Bericht
door FOX-BIKER » di sep 11, 2007 6:13 pm
B-1 is wel aanrader ik heb er zelf ook zo 1 sinds anderhalf jaar en prima fietsje lekker stabiel door brede bbracket en achternaaf

echte dh-racer. Greetz Jarno
....
-
Santa Cruz - Berichten:3498
Bericht
door Santa Cruz » di sep 11, 2007 9:41 pm
ik weet niet hoeveel ged je uit wil of kunt geven maar ik zou ook eens even rondkijken bij
www.chainreactioncycles.com. Daar staan oa aardig wat kona's voor niet teveel geld en ook zijn sommige vorken daar nu echt vet afgeprijsd. Als je toch 2e hands wil ga je voor die B1 met die dorado. Goede bike om mee te starten.
-
Bericht
door Derlutti » wo sep 12, 2007 3:13 pm
ok bedankt voor de reacties, ik denk dat ik maar eens naar de b1 ga kijken, scott neem ik iig ZEKER niet