Ik snap'em niet goed. Zit er aan de andere kant een contragewicht ofzo?didadunlop schreef:@ Mtn Rider:
Wie, wat, waarom? ==> Surly Big Dummy
Moderators:JJ, Beheerders
Link, krijg hem niet als plaatje gepost:
http://spencerwright.org/webgalleries/c ... 0001_1.jpg
Voor mij?! Mwoah, beetje té raar, te freaky.
http://spencerwright.org/webgalleries/c ... 0001_1.jpg
Voor mij?! Mwoah, beetje té raar, te freaky.
- didadunlop
vind het allemaal maar lelijk... er zitten banden op die breder zijn dan 30mm... ALLERGIE!
ennehm... voor fietsvakantie weet ik wel wat ik liever neem. en als het gemotoriseerd moet, dan pak ik m'n Honda SSje met 70cc wel. rijdt zuinig, geen lawaai, doet het altijd, en rijdt al 5 jaar zonder problemen naar Cannes heen en weer elke zomer...
ennehm... voor fietsvakantie weet ik wel wat ik liever neem. en als het gemotoriseerd moet, dan pak ik m'n Honda SSje met 70cc wel. rijdt zuinig, geen lawaai, doet het altijd, en rijdt al 5 jaar zonder problemen naar Cannes heen en weer elke zomer...
- didadunlop
dunner dan 50mm is walgelijksedatif schreef:vind het allemaal maar lelijk... er zitten banden op die breder zijn dan 30mm... ALLERGIE!

Damn ik zou nog niet eens willen rijden met velgen die smaller dan 30mm zijn.
Nee dat weet ik, maar brede wielen zijn voor bmxfietsen. Ik rij zelf voornamelijk op de racefiets en fixies.Erikje schreef:Weet je zeker dat je hier goed zit? Op Fiets.nl hebben ze ook een forum waar het vooral over -30mm gaat....sedatif schreef:vind het allemaal maar lelijk... er zitten banden op die breder zijn dan 30mm... ALLERGIE!
...![]()
Erikje
Ik kwam op dit forum om meer te weten over trialen:)... en MTBen op z'n tijd vind ik prima, maar als je de weg niet afgaat, (en in Nederland is dat nou niet echt heel boeiend in het zand) dan prefereer ik racebandjes.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ga een keer meesedatif schreef:en MTBen op z'n tijd vind ik prima, maar als je de weg niet afgaat, (en in Nederland is dat nou niet echt heel boeiend in het zand) dan prefereer ik racebandjes.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Dus, voor jou is het pas leuk fietsen als je kapot rammelt, on-road en off-road?sedatif schreef: Nee dat weet ik, maar brede wielen zijn voor bmxfietsen. Ik rij zelf voornamelijk op de racefiets en fixies.
Ik kwam op dit forum om meer te weten over trialen:)... en MTBen op z'n tijd vind ik prima, maar als je de weg niet afgaat, (en in Nederland is dat nou niet echt heel boeiend in het zand) dan prefereer ik racebandjes.
Als m'n nieuwe MTB af is? graag. Lang niet gedaan, vorig jaar voor het laatst in de ardeche, erg leuk om te downhillen.JJ schreef:Ga een keer meesedatif schreef:en MTBen op z'n tijd vind ik prima, maar als je de weg niet afgaat, (en in Nederland is dat nou niet echt heel boeiend in het zand) dan prefereer ik racebandjes.
JJ
Maar ik ben nu vooral geinteresseerd in de fixed ritjes door de stad!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Das de extracycle, waarop de Big Dummy gebasseerd is, eigenlijk is de Big Dummey een frame met ingebouwde extra cycle. De Big Dummy werkt met alle elementen die ook op een extracycle passen, maar met een veel stabieler hoofd frame dus.
Leuk spul!!
JJ
Leuk spul!!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Das een collega van mij met zijn vrouw! Joaquim en Eveline. Een oude Panasonic met een gloednieuwe (maar al 10 jaar bij ons op de plank liggende) extender.Hilco schreef:maar weer even on topic.
ik zag deze van de week rijden hier in Utrecht.
volgens mij een Panasonic............
'k zal hem deze link eens dinsdag laten zien.
TBB
- didadunlop
Waarom: Veel gewicht stabiel op achteras
En waarom is dat zo speciaal ?? Toen ik vroeger nog aan fietstochten deed, zag ik veel mensen met enorme stuurtassen, of, nog erger, voorwieltassen. Ik wil een snel, agressief en stabiel voorwiel. Deze fiets lost dat op.
Wanneer kopen: Als de kinderen de deur uit zijn, ik niet meer hoef te werken en mijn vrouw plotseling van kamperen gaat houden, dan heb ik tijd om bijv. naar Spanje te fietsen en lijkt me dit de perfecte fiets.
Alternatief: BOB Trailer, kun je afkoppelen en snel een leuke bergpas beklimmen. Is misschien toch slimmer...
Door wie gaat hij dus gebruikt worden in Nederland?? Hippe stadsbewoners zonder auto en die toch veel willen vervoeren. Gemiddelde Nederlander is zo behoudend dat hij alleen al om de afwijkende vorm deze fiets niet koopt. Pas als Rita Verdonk er 1 neemt zal de hersenloze massa deze fiets accepteren.
Wanneer was mijn eerste BJ? Irrelevante vraag, het gaat erom wanneer je de volgende krijgt !!
En waarom is dat zo speciaal ?? Toen ik vroeger nog aan fietstochten deed, zag ik veel mensen met enorme stuurtassen, of, nog erger, voorwieltassen. Ik wil een snel, agressief en stabiel voorwiel. Deze fiets lost dat op.
Wanneer kopen: Als de kinderen de deur uit zijn, ik niet meer hoef te werken en mijn vrouw plotseling van kamperen gaat houden, dan heb ik tijd om bijv. naar Spanje te fietsen en lijkt me dit de perfecte fiets.
Alternatief: BOB Trailer, kun je afkoppelen en snel een leuke bergpas beklimmen. Is misschien toch slimmer...
Door wie gaat hij dus gebruikt worden in Nederland?? Hippe stadsbewoners zonder auto en die toch veel willen vervoeren. Gemiddelde Nederlander is zo behoudend dat hij alleen al om de afwijkende vorm deze fiets niet koopt. Pas als Rita Verdonk er 1 neemt zal de hersenloze massa deze fiets accepteren.
Wanneer was mijn eerste BJ? Irrelevante vraag, het gaat erom wanneer je de volgende krijgt !!
Dat klinkt toch een beetje als de timmerman die voor elk probleem/vraag een antwoord heeft dat begint met "Je pakt je hamer en...".steelhead schreef:Ik denk dat zoiets een ideaal eigenbouw projectje is. Je begint met een oud stalen frame en last er een lange rearend aan.
Niet zo moeilijk en het resultaat is een functionele ratbike.
Niet iedereen op dit forum zet meteen de lasbril op

- didadunlop