SRAM kettingen = rommel?
Moderator:Beheerders
Vanmorgen is mijn ketting weer eens gebroken op het moment dat ik even extra kracht zette en min of meer recht op de trappers stond. Gevolg mijn knie kapot en geen vertrouwen meer in (SRAM PC 971) kettingen.
Bij het terug aaneen zetten zag ik dat het pinnetje van de breedste schakel nog gewoon in de smalste schakel zat. Het kan toch niet dat de ketting de kracht op de pedalen niet aankan.
De kettinglijn is zo goed als recht en ik schakel maar weinig (fiets voor woon-werk verkeer)
De vraag is: Wat gaat is er nu juist mis met die ketting? Is het gewoon brol?
Z.
Bij het terug aaneen zetten zag ik dat het pinnetje van de breedste schakel nog gewoon in de smalste schakel zat. Het kan toch niet dat de ketting de kracht op de pedalen niet aankan.
De kettinglijn is zo goed als recht en ik schakel maar weinig (fiets voor woon-werk verkeer)
De vraag is: Wat gaat is er nu juist mis met die ketting? Is het gewoon brol?
Z.
Gemonteerd met de kettingpons en het oude pinnetje er terug in geduwen? Of met een powerlink? Want een sramketting is niet voorzien om een pinnetje te herbruiken...
In mijn bikecarriere wel eens een zeer rotte 7.0 gehad maar dat was een hele serie met fabricagefouten. Sindsdien geen enkele sram ketting meer gezien die brak, wel een keer de powerlink kapot zien gaan maar dat was wat anders (lompe kracht noemen ze dat denk ik...)
greetz
bettes
In mijn bikecarriere wel eens een zeer rotte 7.0 gehad maar dat was een hele serie met fabricagefouten. Sindsdien geen enkele sram ketting meer gezien die brak, wel een keer de powerlink kapot zien gaan maar dat was wat anders (lompe kracht noemen ze dat denk ik...)
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Pons you sram!!!
Ik heb er inderdaad een link vantussen gehaald een week ofzo geleden.
Dus de kettingpons gebruiken met een SRAM ketting is geen optie?
Met andere woorden zou ik altijd een powerlink moeten bijhebben eigenlijk
Hoe zit het Rohloff, kan je die wel met de kettingpons aanpakken?
Z.
Dus de kettingpons gebruiken met een SRAM ketting is geen optie?
Met andere woorden zou ik altijd een powerlink moeten bijhebben eigenlijk
Hoe zit het Rohloff, kan je die wel met de kettingpons aanpakken?
Z.
Nope raden zij volledig af en hun pinnetjes zijn er dus ook niet aan aangepast.
Ik heb altijd een kettingpons bij met aan het handvat enkele powerlinks zo zit je in het veld niet te vodden om het pinnetje er terug in te duwen zoals vroeger.
Ik denk dat je probleem is opgelost en dat je terug vertrouwen mag hebben in de ketting
Rohloff weet ik niet, kmc ook niet en die zijn tegenwoordig bij de xcjongens wel zeer in trek...
greetz
bettes
Ik heb altijd een kettingpons bij met aan het handvat enkele powerlinks zo zit je in het veld niet te vodden om het pinnetje er terug in te duwen zoals vroeger.
Ik denk dat je probleem is opgelost en dat je terug vertrouwen mag hebben in de ketting

Rohloff weet ik niet, kmc ook niet en die zijn tegenwoordig bij de xcjongens wel zeer in trek...
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Ik heb jaren terug ook alleen maar problemen gehad met sram kettingen op de racefiets. Een keer brak hij zelfs op een spoorwegovergang en lag ik met mijn snuitert op het spoor
. Gebruikte wel altijd een powerlink maar die is ook een keer gebroken. Sindsdien rij ik alleen maar met shimano en nooit problemen met kettingbreuk meer gehad. Als ik zo om me heen kijk zie ik mensen die wel tevreden zijn over sram en zeg nou zelf, een powerlink heeft shimano niet maar het is wel reuze handig. Als ik mij niet vergis komen shimano kettingen gewoon uit de kmc fabriek.