Chris King balhoofd
Moderator:Beheerders
Zijn de cups identiek, of moet 1 cup boven en de andere onder? Dit omdat ik met mijn CK een probleem heb dat als ik het stuur naar 1 kant draai, het baldhoofd 'vast' komt te zitten. De andere kant op is geen probleem. Als ik de spanning op de lagers verlaag krijg ik meteen speling in het balhoofd.
-
Als het goed is geen probleem, op pinkbike stond een fiets met CK balhoofd, beschrijving erbij "CK headset, upside down for good luck", werkte ook gewoon normaal dus geen probleem volgens mij. Zover ik weet zijn trouwens meeste cups identiek, behalve als er echt een duidelijk verschil is tussen cups (denk FSA Pig DH Pro, waarbij de onderste 2x zo groot is)
Heb je dit probleem al langer?
Je kan proberen de cups eens goed aan te persen met een balhoofd pers op de cups er uit te slaan en dan het balhoofd eerst goed recht te freezen en dan opnieuw monteren.
klinkt alsof hij niet helemaal recht zit.. kan ook zijn dat hij scheef is geschoten door een klap die hij heeft gehad
Groeten koen
Je kan proberen de cups eens goed aan te persen met een balhoofd pers op de cups er uit te slaan en dan het balhoofd eerst goed recht te freezen en dan opnieuw monteren.
klinkt alsof hij niet helemaal recht zit.. kan ook zijn dat hij scheef is geschoten door een klap die hij heeft gehad
Groeten koen
Specialize Epic S-works M10 Fact Carbon Custom de luxe
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000
Ik ben er al achter. Mijn stuurpen duwt de topcap scheef waardoor deze aanloopt, zie eerste foto. Met een andere stuurpen is de topcap wel recht en loopt het balhoofd weer als een zonnetje, zie 2de foto. Deze stuurpen gaat terug naar de LBS!

Overigens, de cups zijn niet perse specifiek voor onder of boven, maar als je ze verkeerd om hebt, staat 'King' op z'n kop en dat is niet mooi. Dus had ik de cups toch goed zitten.

Overigens, de cups zijn niet perse specifiek voor onder of boven, maar als je ze verkeerd om hebt, staat 'King' op z'n kop en dat is niet mooi. Dus had ik de cups toch goed zitten.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Check ook het verhaal op de CK site waarom hun spacers beter zijn voor je balhoofd dan de goedkope Carbon lookalikes uit het verre oosten.
Een niet rechte stuurpen is ook bedroevend..
JJ
Een niet rechte stuurpen is ook bedroevend..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Ik heb het zelde probleem gehad.
Bij mij was de binnenbalhoofdbuis gewoon te kort voor een bepaalde pen.Bij het vast zetten van bovenste bout van de pen werd het zaakje aan een kant naar beneden geduwd met dit probleem als gevolg.
Kennelijk is bij jouw de eene pen hoger dan de andere.
Die te hoge geeft dus dit probleem.
Of heb ik het mis?
(als ik trouwens die foto's goed bekijk is vlakken ook niet bepaald erg om eens te doen)
Bij mij was de binnenbalhoofdbuis gewoon te kort voor een bepaalde pen.Bij het vast zetten van bovenste bout van de pen werd het zaakje aan een kant naar beneden geduwd met dit probleem als gevolg.
Kennelijk is bij jouw de eene pen hoger dan de andere.
Die te hoge geeft dus dit probleem.
Of heb ik het mis?
(als ik trouwens die foto's goed bekijk is vlakken ook niet bepaald erg om eens te doen)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
- Kjiratsiekoedel
- Contacteer: