Ga bike kopen, welke maat moet ik nemen?
Moderator:Beheerders
Ik ga een UMF HARDY 4 aanschaffen alleen nu vroeg ik me af of ik een 14,5" of een 16" frame nodig heb. Ben ongeveer 1,80 lang..
Hangt vooral van de lengte van de toptube af. Voor dirt/street zou ik de kleinste nemen. Wil je ook nog in bv. bikeparks uit de voeten dan zou ik (misschien, zoals ik al zei hangt dit van de toptube af) de grotere nemen. Maar ik denk wel dat 16" behoorlijk groot is. Ga gewoon naar een dealer en probeer beide maten. Succes!
P.s. ff zoeken zou ook al veel hebben opgeleverd. DP heeft een behoorlijke 'databank' en er zijn immers al tig topics over dit onderwerp geweest.
P.s. ff zoeken zou ook al veel hebben opgeleverd. DP heeft een behoorlijke 'databank' en er zijn immers al tig topics over dit onderwerp geweest.

Laatst gewijzigd door larzveenz op di jun 12, 2007 5:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Heb mezelf bij Meybo laten informeren en heb toch de 16" besteld.. Maar als je op de foto van de UMF HARDY zoekt op internet, welke krijg je dan te zien? Is dat de 16 inch of de 14,5? Maar een 16" is opzich ook goed te doen voor Freeride/Dirt gebruik dus neem ik aan? Ben 1,80 lang..
Iemand die misschien foto's van de 14,5 inch hardy heeft en van de 16" (of een andere dirt/freeride bike) dan kan ik het op het oog ook nog even vergelijken..
Iemand die misschien foto's van de 14,5 inch hardy heeft en van de 16" (of een andere dirt/freeride bike) dan kan ik het op het oog ook nog even vergelijken..