goedkope variant op de notubes, voor een paar euro!
Moderator:Beheerders
http://www.nsmb.com/gear/tubeless_12_04.php
heb het deze avond geinstalleerd en in eerste instantie lijkt het te werken. morgen nog eens ff kijken.
echt testen gaat zondag in winterberg.
Ik heb wel de vloeistof van stans notubes gebruikt omdat ik daar iets meer vertrouwen in had dan vloeibare latex.
Wat heel belangrijk is is dat je dik genoeg velglint onder de binnenband gebruikt. En voordat je de vloeistof erin doet moet je in staat zijn om de band op 2 bar te zetten zonder dat die meteen leegloopt. Dus hij moet door het dikke velglint zo goed afsluiten dat ie makkelijk een uur op druk blijft.
ben benieuwd of ze morgen nog op druk staan.
heb het deze avond geinstalleerd en in eerste instantie lijkt het te werken. morgen nog eens ff kijken.
echt testen gaat zondag in winterberg.
Ik heb wel de vloeistof van stans notubes gebruikt omdat ik daar iets meer vertrouwen in had dan vloeibare latex.
Wat heel belangrijk is is dat je dik genoeg velglint onder de binnenband gebruikt. En voordat je de vloeistof erin doet moet je in staat zijn om de band op 2 bar te zetten zonder dat die meteen leegloopt. Dus hij moet door het dikke velglint zo goed afsluiten dat ie makkelijk een uur op druk blijft.
ben benieuwd of ze morgen nog op druk staan.
Het is inderdaad een goed systeem. Het velglint was bij mij niet nodig omdat de velgen al tubeless zijn.
Ik vraag me wel af waarom ze in de tutorial 2 nieuwe binenbanden kapotknippen want NoTubes verkoopt ook rubber velglint met presta of schrader ventiel.
Misschien is een standaard binnenband goedkoper?
http://www.notubes.com/tubeless_system.php?cPath=21_59
Z.
Ik vraag me wel af waarom ze in de tutorial 2 nieuwe binenbanden kapotknippen want NoTubes verkoopt ook rubber velglint met presta of schrader ventiel.
Misschien is een standaard binnenband goedkoper?
http://www.notubes.com/tubeless_system.php?cPath=21_59
Z.
2 rim strips van stans kosten bij elkaar 55 euro. 2 20" binnenbanden ongeveer 6 euro.
heb er afgelopen zondag in winterberg mee gereden. Voorband klapte eraf bij een landing, de sidewall is uitgerekt dus die band kon er ook met binnenband niet meer terug op. Ik vraag me nu af waardoor die sidewall is opgerekt. want de achterband doet het gewoon goed.
heb er afgelopen zondag in winterberg mee gereden. Voorband klapte eraf bij een landing, de sidewall is uitgerekt dus die band kon er ook met binnenband niet meer terug op. Ik vraag me nu af waardoor die sidewall is opgerekt. want de achterband doet het gewoon goed.
Djamgils schreef: heb er afgelopen zondag in winterberg mee gereden. Voorband klapte eraf bij een landing, de sidewall is uitgerekt dus die band kon er ook met binnenband niet meer terug op. Ik vraag me nu af waardoor die sidewall is opgerekt. want de achterband doet het gewoon goed.
Het klonk als een pracht-oplossing....

Nee geintje, vertel es, waren het nieuwe of gebruikte banden?
Wel raar, die vloeistof zou toch geen invloed mogen hebben op het binnenste van de band.
Zie je aan de binnenkant van de buitenband toevallig een andere kleur dan een ander gedeelte?
Ik ben wel benieuwd...
de buitenbanden waren gebruikt en al bijna versleten. daarom had ik die banden genomen om mee te experimenteren.
Volgens mtbr gebeurt dit vaker bij doe het zelf tubeless kits.
Het feit dat de binnenband tussen de velg en de buitenband zit lijkt me niet goed. De buitenband kan daarmee niet goed in de velgwand grippen.
Ik ga het nog een keer proberen met wat nieuwere banden en dan snijd ik de binnenband af aan de binnenkant van de velg.
Wat me wel opviel was dat de sidewalls van de voorband verkleurden in de zon, maar hoeft misschien niks te beteken.
Toen het gebeurde reed ik met 1,7 bar. misschien was dat gewoon net te laag.
Volgens mtbr gebeurt dit vaker bij doe het zelf tubeless kits.
Het feit dat de binnenband tussen de velg en de buitenband zit lijkt me niet goed. De buitenband kan daarmee niet goed in de velgwand grippen.
Ik ga het nog een keer proberen met wat nieuwere banden en dan snijd ik de binnenband af aan de binnenkant van de velg.
Wat me wel opviel was dat de sidewalls van de voorband verkleurden in de zon, maar hoeft misschien niks te beteken.
Toen het gebeurde reed ik met 1,7 bar. misschien was dat gewoon net te laag.
Over het gehele vlak of op bepaalde plekken?Djamgils schreef:
Ik weet namelijk niet wat voor een invloed die vloeistof heeft op (versleten) banden... Stel je vloeistof werkt in op de band-wang, terwijl deze stilstaat, dan kan ik het me wel voorstellen.
Zoals je zegt, een hele hoop variabelen! Blijven proberen, het zal absoluut moeten lukken...
(Btw... Apart he.. eerst totaal geen interesse en dan gaat wat mis en iedereen is er!

ik had juist verwacht dat de achterband problemen zou geven omdat ik bij het afsnijden van de buitenband een hele diepe lange snee in de sidewall had gemaakt.
maar ik zie zeker wel potentie in dit systeem. het rolt merkbaar lichter, meer grip en geen lekke banden meer.
Ik zal het binnenkort wel laten weten hoe het met de andere banden is verlopen.
maar ik zie zeker wel potentie in dit systeem. het rolt merkbaar lichter, meer grip en geen lekke banden meer.
Ik zal het binnenkort wel laten weten hoe het met de andere banden is verlopen.
Heel interessant topic dit. Ik maak mij zorgen om de afgesneden binnenband. Die komt dus toch wel een keer klem te zitten tussen velg en buitenband. En dan krijg dus effecten als jij beschrijft.
Wat is je mengverhouding?
Bij mijn zoektocht naar vloeibare latex kwam ik hoe kan het ook anders hier op uit
http://www.liquidlatex.net/
Overigens $99 voor 3.785 liter
Wat is je mengverhouding?
Bij mijn zoektocht naar vloeibare latex kwam ik hoe kan het ook anders hier op uit

Overigens $99 voor 3.785 liter
hmm, als je dan toch je band eraf haalt kun je gelijk kleren maken.
ik heb de stans notubes vloeistof gebruikt.
De binnenband zit zowieso tussen de buitenband en de velg in waardoor de band minder grip heeft op de velg. En dan ook nog een glibberig vloeibaar goedje erbij voor de smering en dan kan heel gemakkelijk je band eraf schieten.
op mtbr zijn ze van mening dat een tubeless systeem met normale banden een slechte keus is, maakt niet uit of je echte rim strips van stans of wat dan ook gebruikt. De bead van een normale band is te slap en gript niet goed genoeg in de velg.
De achterband is nog steeds intakt. mijn wiel alleen niet meer. 1 ritje en een hoop spaken zitten weer los.
ik heb de stans notubes vloeistof gebruikt.
De binnenband zit zowieso tussen de buitenband en de velg in waardoor de band minder grip heeft op de velg. En dan ook nog een glibberig vloeibaar goedje erbij voor de smering en dan kan heel gemakkelijk je band eraf schieten.
op mtbr zijn ze van mening dat een tubeless systeem met normale banden een slechte keus is, maakt niet uit of je echte rim strips van stans of wat dan ook gebruikt. De bead van een normale band is te slap en gript niet goed genoeg in de velg.
De achterband is nog steeds intakt. mijn wiel alleen niet meer. 1 ritje en een hoop spaken zitten weer los.
Veel hangt af van de combinatie denk ik.Djamgils schreef: op mtbr zijn ze van mening dat een tubeless systeem met normale banden een slechte keus is, maakt niet uit of je echte rim strips van stans of wat dan ook gebruikt. De bead van een normale band is te slap en gript niet goed genoeg in de velg.
Ik heb als combinatie Mavic DeeMax/NoTubes/Maxxis High Roller (de gewone tacky 2.35 double ply) en dat lijkt echt goed te werken. Met tubeless velg is natuurlijk makkelijker.
In jouw geval zou ik eens proberen om de binnenband smaller te snijden zodat de binnenband voorbij de rand komt waar de bead van je band in past.
Zo gaat de band steviger in de velg vast zitten. Als de binnenband genoeg aanspant moet het nog steeds luchtdicht zijn.
Z.
zo'n 5 tot 10 jaar geleden kwam ik met Stan van Notubes in contact (toen heette de producten nog Stan's)
Hij verkocht tape en 2 Oz latex en 2 ventielen. Ik kreeg dat voor een test.
Dat werkte goed.
Later dacht ik: he dat kan ik ook wel maken:
Dubbelzijdig dikke tape (Blokker 1 euro), 2 ventiel van oude banden (0 euro) Wilson lates, verdund met water: 2 liter voor 13.50 euro!
Het werkte maar na verloop van tijd gaat de tape los. Dat is op te lossen om onder de dikkedubbelzijdige tape een beter tape te gebruiken (Stan's misschien)
Maar de mensen blijven elke keer het wiel weer uitvinden. En ja elke keer komt er weer iets nieuws en ook goed bij!
Hij verkocht tape en 2 Oz latex en 2 ventielen. Ik kreeg dat voor een test.
Dat werkte goed.
Later dacht ik: he dat kan ik ook wel maken:
Dubbelzijdig dikke tape (Blokker 1 euro), 2 ventiel van oude banden (0 euro) Wilson lates, verdund met water: 2 liter voor 13.50 euro!
Het werkte maar na verloop van tijd gaat de tape los. Dat is op te lossen om onder de dikkedubbelzijdige tape een beter tape te gebruiken (Stan's misschien)
Maar de mensen blijven elke keer het wiel weer uitvinden. En ja elke keer komt er weer iets nieuws en ook goed bij!