Jammer

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Mrtnrider
Jammer

Bericht door Mrtnrider » za mei 26, 2007 9:45 pm

Weet je wat ik zo jammer vind.
Overal mag je al sneller een fietscrossbaan aanleggen als een motorcrossbaan. Niet dat ik iets tegen een fietscrossbaan heb, helemaal niet.
Maar aangezien ze onze motorcrossbaan al 3x hebben gesloopt... En we serieus een vergunning hadden, werd hij toch gesloopt. Hebben meer mensen hier last van gehad?
Ik zou het graag van jullie horen. Trouwens voor alle crossers van dp. In st.Joost in midden limburg staat op de planning dat er volgend jaar een motorcrossbaan komt van 3hectare grond en een baan van 1,5km lang.

Gr. Maarten

didadunlop

Bericht door didadunlop » za mei 26, 2007 11:38 pm

Overal mag je al sneller een fietscrossbaan aanleggen als een motorcrossbaan. Niet dat ik iets tegen een fietscrossbaan heb, helemaal niet.
Lijkt me logisch. Motorcross is een lawaaisport Fietscross niet. (alhoewel ik voor mijn werk een keer bezwaar tegen een fietscrossbaan heb gehad omdat het starthek teveel herrie zou maken).

Motorcross heeft gewoon een heel erg negatief imago. Hoe dat komt mogen de crossers hier zelf maar over nadenken.
Maar aangezien ze onze motorcrossbaan al 3x hebben gesloopt... En we serieus een vergunning hadden, werd hij toch gesloopt.
Het woord hadden. Je hebt nu dus geen vergunning meer. Dan zal een en ander misschien van gemeentewege misschien wel worden afgebroken. Of afgebroken door derden?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » zo mei 27, 2007 11:32 am

@mrtnrider

Ik ben zelf ook fanatiek crosser/enduro rijder en binnekort ook Harley rijder. Begin alsjeblieft hier deze discussie niet. Geloof me je legt het altijd af. Lopen genoeg blaatschapen rond. Onbegonnen werk.
nothing beats cubic inches

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » zo mei 27, 2007 1:03 pm

wie is er hier een blaatschaap???
Ik heb nix tegen mx maar degene die ik tegenkom hebben altijd wel praatjes (dikke nekken. united) terwijl ik verder spring met mijn fiets :lol:
Er zijn toch genoeg officiële parcoursen in België en Nederland?? Het lijkt mij zelfs dat de mx-ers veel krijgen van vadertje staat tegenover de fietsers...
En om erop terug te komen, als je in de vrije natuur gaat rijden met een fiets? Oke dat gaat nog net. Maar met een MX????
Vervuilend op alle manieren....

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » zo mei 27, 2007 4:57 pm

crazyfuck schreef:En om erop terug te komen, als je in de vrije natuur gaat rijden met een fiets? Oke dat gaat nog net. Maar met een MX????
Vervuilend op alle manieren....
Als je commentaar hebt op enduro want het is geen mx. Dat die in het bos rijden dan moet jij ook voor heilige engel spelen en niet in de vrije natuur maar voor de daarvoor aangelegde mtb parcours rijden. Enne geen schansen graven zonder toestemming op papier he!
Ik heb nix tegen mx maar degene die ik tegenkom hebben altijd wel praatjes (dikke nekken. united) terwijl ik verder spring met mijn fiets
Zou dit niet misschien iets te maken kunne hebben met jou instelling: " terwijl ik verder spring met mijn fiets"

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo mei 27, 2007 5:38 pm

Als je commentaar hebt op enduro want het is geen mx
Zoals ik in een eerdere discussie al gevraagd heb (zonder er overigens een antwoord op te krijgen). Vertel mij eens het verschil tussen MX en enduro. En heb het dan niet over het type motor want dat weet ik ook wel (ik rij zelf nl ook motor en ben niet geheel stompzinnig) maar over de gevolgen etc als je hier dwars over de veluwe scheurt.

En het is inderdaad zo dat er genoeg fietsers zijn die er ook een zooitje van maken. Helaasch spelen de (quote van een ander topic om verschillende soorten motorendiscussies te ontwijken) "motorvoertuigen met twee wielen en voorzien van een interne verbrandingsmotor welke door hun vormgeving dan wel technische uitvoering, bedoeld zijn om gebruikt te worden op andere terreinen dan de tot openbare en verkeersdoeleinden aangewezen gedeelten van het wegenstelsel welke voorzien zijn van een vorm van verharde toplaag" een totaal andere rol aangezien deze voorzien zijn van een interne verbrandingsmotor welke zorgt voor meer schade zowel fysiek als akoestisch.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » zo mei 27, 2007 9:38 pm

maar over de gevolgen etc als je hier dwars over de veluwe scheurt

Mompelt iets over motorrijders bevooroordelen en dat dit een kansloze discussie is waar ik geen deel aan wens te nemen.

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo mei 27, 2007 10:08 pm

Beantwoord dan gewoon mijn vraag.

Ik heb van begin af aan gezegd dat het mij niet kan schelen dat er af en toe een motor door het bos rijdt. Zie hiervoor alle andere topics over motoren.

Het enige is dat die mensen zich dan moeten gedragen. En iemand met een fiets die zich misdraagt brengt een hoop minder schade toe aan zijn omgeving dan iemand die zich misdraagt met een motor onder zijn reet.

Als je in het bos rijdt dien je rustig te rijden maar dat staat helaas in schril contrast tot het doel van MX-en dan wel enduro. Gevolg is dus dat er speciale terreinen worden aangelegd voor jullie hobby. Learn to live with it.

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » zo mei 27, 2007 11:14 pm

dat bedoel ik nou net ook. Spijtig genoeg kom ik nooit op zulke terreinen. IK weet goed genoeg dat de echte mx-ers daar superhard en superver gaan.
De ventjes die ik tegenkom zeggen gewoon dat ze mx-ers zijn terwijl ze gewoon wat kapijtrij-rondcrosse op het bike-gedeelte van het bos terwijl ze een 4-kilometer lange route voor hen hebben... :cry:
Ze verneuken het imago van echte mx-ers....
En ik weet goed genoeg wat enduro is... Spijtig genoeg zijn onze landjes wat klein voor zo veel mensen.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » ma mei 28, 2007 7:45 am

crazyfuck schreef:dat bedoel ik nou net ook. Spijtig genoeg kom ik nooit op zulke terreinen. IK weet goed genoeg dat de echte mx-ers daar superhard en superver gaan.
De ventjes die ik tegenkom zeggen gewoon dat ze mx-ers zijn terwijl ze gewoon wat kapijtrij-rondcrosse op het bike-gedeelte van het bos terwijl ze een 4-kilometer lange route voor hen hebben... :cry:
Ze verneuken het imago van echte mx-ers....
En ik weet goed genoeg wat enduro is... Spijtig genoeg zijn onze landjes wat klein voor zo veel mensen.
Jup zulke personen kom ik ook vaak tegen hier in de bossen ;)
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » ma mei 28, 2007 9:59 am

ik hoop alleen dat het bij de mtb-ers zo niet is, maar spijtig genoeg ook hoor... Ik zie er genoeg die hun vuil achterlaten en die het maar normaal vinden dat ze gebruik maken van wat een ander gemaakt heeft zonder ook maar een beetje respect er voor te hebben... Er zijn gewoon te veel dikke nekken id wereld...
En dat zijn ook mensen die zeggen dat ze mtb-ers zijn gewoon omdat ze het stoer vinden (vaak kunnen ze een kleine afdaling nog niet eens veilig doen maar toch zijn ze echte mtb-ers, i pitie the fools)

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma mei 28, 2007 4:07 pm

Wat een kansloos tyfus topic beetje modder over en weer gooien!

Wat mij betreft mag hier wel een slotje op.

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » ma mei 28, 2007 5:08 pm

Ben ik modder op jou aan het gooien? Ik gooi het waar het gegooid moet worden dan

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma mei 28, 2007 5:36 pm

Misschien is een bril dan een optie?

Sven

Bericht door Sven » ma mei 28, 2007 6:53 pm

Wat een kansloze discussie!

Kan er geen enkel DP-niveau-discussie worden gehouden?

Gesloten