[nieuws] Honda RN01 frameset

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Sepp

Bericht door Sepp » vr mei 25, 2007 11:10 am

Pieter en zijn V10 schreef:
Nou showen die beelden.
als ik terug ben van vakantie - ik vertrek over 45 minuten richting OOOOOooooostenriiijjjjk...holadioooooooo.
Session10 en een Remedy verdeelt in twee fietskoffers plus kledingtas, en dan het vliegtuig in - als ik dat achter de rug heb, is elke drop daar een kinderfeestje bij...ben nog nooit met 75kg baggage op reis geweest.

Christiaan

Bericht door Christiaan » vr mei 25, 2007 12:06 pm

Prettige vakantie

Christiaan

Bericht door Christiaan » vr mei 25, 2007 12:07 pm

Trekrules schreef:Christiaan ga jij er echt 100% voor om die honda fiets te kopen dan :o .Wedden dat de frame prijs tegen het prijskaartje van de nucleon tst evo aan gaat zitten ;) .Maar ik hoop dat je zo iets gaafs in de wacht gaat slepen :o .
We shall see, eerst maar eens afwachten wat ie gaat kosten. Voor de honda zou ik het wel over hebben, voor een Nicolai zou ik nog geen EUR 1000 betalen

Stiefmeister

Bericht door Stiefmeister » vr mei 25, 2007 7:56 pm

Ik vind het een hele mooie fiets.
Alleen die gearbox is inderdaad wat aan de te grote kant waardoor het van veraf net een soort electrobike lijkt.
Maar die voorvork :o die is echt superbruut!
Zou mooi zijn als showa die los gaat verkopen.
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » za mei 26, 2007 6:42 am

we zouden meer fabricanten als honda moeten hebben. eerst een aantal jaren alleen eigen rijders erop en goed ontwikkelen en dan pas verkopen.
En honda zal echt wel beter nadenken over hun ontwerp dan in mijn ogen een bak en braadmerk als nicolai.

Ik kom ook nog steeds andere lompe dingen tegen bij Trek, specialized en commencal. dat verwacht ik niet van honda.

Ook het feit dat ze showa gebruiken in plaats van 1 van de bekende merken vind ik wel prachtig. daarmee paseren ze alle fabrikanten die zogenaamd verstand hebben van fietsvorken en dempers.

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » za mei 26, 2007 9:58 am

Djamgils schreef: daarmee paseren ze alle fabrikanten die zogenaamd verstand hebben van fietsvorken en dempers.
Gast,

Raak nou niet in verval met je typische DP praatstijl.

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mei 26, 2007 10:40 am

Haha erg triest weer al die reacties die afgeven op Honda :D . Wat nou "alleen bezig houden met auto's en motoren". Stelletje zeikerds zijn jullie en geen idee hebben waar jullie over praten :thumbsup: .
Met Djamgils kan ik praten.

http://www.world.honda.com/MTB/
Wallpaper1
Wallpaper2
Team G Cross

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » za mei 26, 2007 11:18 am

Ook het feit dat ze showa gebruiken in plaats van 1 van de bekende merken vind ik wel prachtig. daarmee paseren ze alle fabrikanten die zogenaamd verstand hebben van fietsvorken en dempers.
1: Showa heeft ervaring genoeg in mx
2: ik neem aan dat gij nog nooit met ne showa hebt gerede, dus dnek k niet dat je objectief kan zeggen dat deze beter is dan een boxxer/888/rc40...
3: de boxxer/888/rc40... waar jij mee rijdt kan je bijlange niet vergelijken met hetgeen waar wc rijders mee rijde :frusty:
4: prijs, voor de prijs die ge nu zou betale aan showa....
Ik kom ook nog steeds andere lompe dingen tegen bij Trek, specialized en commencal. dat verwacht ik niet van honda.
wat voor lompe dingen dan? misschien als er al eens een fout inzit is omwille t feit dat zei hun fietse min of meer betaalbaar houden, en geen budgetten tegen aan (kunnen) smijten zoals honda.

T blijft natuurlijk wel n zeer schoon fietske :roll:

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » za mei 26, 2007 6:12 pm

wat bedoel je daarmee volcomjerk?

ik bedoel met dat over showa en honda dat honda gewoon de hele fietsenbranche naast zich zet en samen gaat werken met een bedrijf dat daar in principe buiten staat. waarom doen ze dat? misschien omdat ze de fietsgeorienteerde fabrikanten onder hun niveau vinden presteren.

simon ffc
1 Ik zeg niet dat showa geen ervaring heeft met vorken
2 ik zeg niet dat showa beter is
3 waarom is datgene waar ik mee rijd niet te vergelijken met dat van de wedstrijd rijders, en heb ik ooit gezegd dat dat zo is.
4 een showa vork zal het kennelijk wel waard zijn.

ik vind het lomp van trek dat ze lagers gebruiken zonder kooi en dat het lagers zijn in een maat die niet in RVS te koop zijn. Dit heb ik ook gezien bij commencal. ook het ontwerp van de steekas bevestiging bij manitou.

menace

Bericht door menace » zo mei 27, 2007 11:15 am

Djamgils schreef:in mijn ogen een bak en braadmerk als nicolai
:ban:

Welk merk fiets rijd jij eigenlijk ?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo mei 27, 2007 2:47 pm

Sven schreef: Lelijke half-brommer-bikes?
Man, zij waren de eerste met een versnellingssysteem in het frame gebouwd. (...)
Ehh, nee...
Kalle was hun iig wel een lief tijdje voor, maar doet niet af aan de waarde van Honda voor de scene. Als meer bedrijven zoveel geld in R&D gingen pompen werd de professionele top een stuk breder en daarmee als vanzelf interessanter. Blijkbaar vindt Honda het waard om al dat geld aan DH te versmijten en dat opzich is al een validering voor de sport. Kunnen we wel meer van gebruiken.

Los van dat al hebben ze een hele vette bike ontwikkeld, I like it!

Ik zeg €5599, frame en shock.
Bikepark Groningen

jojo

Bericht door jojo » zo mei 27, 2007 7:10 pm

misschien dat ik het gemist hebt, maar het was toch zo'n groot geheim wat in de gearbox zat? of is dat allang bekend? Het kan ook niet zo wezen dat ze dat geheim houden tot dat ze echt op de markt komen.

zoja iemand misschien een link?
keybone collector!!!

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » zo mei 27, 2007 9:08 pm

het is toch gewoon een derailleur in a can. stond een keer in de mountainbike action 3 jaar geleden.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo mei 27, 2007 10:21 pm

Djamgils schreef:het is toch gewoon een derailleur in a can. stond een keer in de mountainbike action 3 jaar geleden.
Op uw favoriete mtb site ook:

http://www.dirty-pages.net/nieuws/petespeed.html

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo mei 27, 2007 11:31 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

mechanicien

Bericht door mechanicien » ma mei 28, 2007 10:41 am

Christiaan schreef:We shall see, eerst maar eens afwachten wat ie gaat kosten. Voor de honda zou ik het wel over hebben, voor een Nicolai zou ik nog geen EUR 1000 betalen
Grappig ik heb dat altijd als ik Intense zie. Dan denk ik 1000 euro te veel voor de stickers betaald. Als je kijkt puur naar bouwkwalititeit en afwerking liet ik de Intense lekker in een hoekje staan en kocht ik wel zo'n duits bakwerkje....

Verder wel aardig dat Honda het frame los gaat verkopen. Jammer alleen dat waarschijnlijk een groot deel van de frames terecht gaat komen bij (dirty)posers met $$ die nog geen 20% van het potentieel van deze racer kunnen benutten.
Places you have to ride:
Whistler
Finale ligure
Are bikepark

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma mei 28, 2007 11:23 am

mechanicien schreef: Verder wel aardig dat Honda het frame los gaat verkopen. Jammer alleen dat waarschijnlijk een groot deel van de frames terecht gaat komen bij (dirty)posers met $$ die nog geen 20% van het potentieel van deze racer kunnen benutten.

die vlieger gaat voor een pak méér fietsen op dan enkel de Honda....
---www.cjmedia.nl---

Luc

Bericht door Luc » ma mei 28, 2007 1:43 pm

Als we 't dan toch over posers moeten hebben, is Honda hier voor mij toch wel de grootste schuldige. Bekijk die bike nu es effe realistisch: heel mooi gedesigned frame, dat wel, maar daar stopt het ook zo 'n beetje mee. Technisch is er niet veel speciaals aan, om niet te zeggen niets.

Het is een eenvoudige single pivot met hoog voorwaarts geplaatst draaipunt zoals er wel meer zijn, met als meest exclusieve voorbeeld de Foes Mono. Dat zegt voor mij al veel over het veerprincipe zelf, al vele jaren in gebruik in het mtb'en en blijkbaar is Honda tot de conclusie gekomen dat ze daar niks aan kunnen verbeteren met een of ander revolutionair concept. De gearbox is ook al niks speciaals, gewoon een derailleur in een doosje, net zoals de Petespeed. Rohloff en G-Boxx zijn wat dat betreft vernieuwender.

Je zou het dan ook nog kunnen hebben over het perimetrisch frame, maar Sunn had dat een eeuwigheid geleden ook al in zijn glorieperiode.

Verder kunnen we met z'n allen wel gaan staan kwijlen op die Showa vering, maar zij draaien dan ook al eeuwen mee in de motowereld en weten dus wel wat ze doen, net als Fox dus eigenlijk (als ik me niet vergis is mr. Fox in de veringwereld gestapt met de ontwikkeling van een luchtdemper voor MX'ers). Niet echt speciaal dus, alleen nauwelijks bekend in het mtb milieu. Bovendien worden ze tot nu toe enkel gebruikt voor de competitie, afwachten dus of de frameset ook met Showa op de markt komt, en als dat zo is, in welke versie en of die dan net zo goed werkt als iedereen er hier van verwacht. Er is een wereld van verschil tussen het materiaal waar de profs mee rijden en datgene wat er over de toonbank gaat, dat is ook zo bij RS, Fox, Manitou ...

Bottomline: 't is een van de meest simpele DH bikes die je je kan voorstellen, maar wel zéér mooi gestyled.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Jiggy

Bericht door Jiggy » ma mei 28, 2007 4:12 pm

ben ik het zeker mee eens luc maar lijkt me nog zeker wel een test-rit waard. check evt de site van honda daar is een filmpje te vinden over het schakel systeem voor diegene die het willen zien.
Live to ride, Ride to live

jojo

Bericht door jojo » di mei 29, 2007 7:30 am

Steelboy schreef:
Djamgils schreef:het is toch gewoon een derailleur in a can. stond een keer in de mountainbike action 3 jaar geleden.
Op uw favoriete mtb site ook:

http://www.dirty-pages.net/nieuws/petespeed.html
Nu ik dat artikel zie begint het weer te dagen. Vergeten dus, vond het vast niet interessant genoeg om te onthouden ;) :taunt:
keybone collector!!!

M@lphy

Bericht door M@lphy » di mei 29, 2007 11:45 am

mechanicien schreef:
Christiaan schreef:We shall see, eerst maar eens afwachten wat ie gaat kosten. Voor de honda zou ik het wel over hebben, voor een Nicolai zou ik nog geen EUR 1000 betalen
Grappig ik heb dat altijd als ik Intense zie. Dan denk ik 1000 euro te veel voor de stickers betaald. Als je kijkt puur naar bouwkwalititeit en afwerking liet ik de Intense lekker in een hoekje staan en kocht ik wel zo'n duits bakwerkje....

Verder wel aardig dat Honda het frame los gaat verkopen. Jammer alleen dat waarschijnlijk een groot deel van de frames terecht gaat komen bij (dirty)posers met $$ die nog geen 20% van het potentieel van deze racer kunnen benutten.
:lol: :lol: :lol:

Volgens mij heb jij zo'n degelijk duits bakwerkje...

Dirty Posers zijn nog altijd beter dan de zgn. Zakgeld $chooiers!

Ach 20% potentieel... wellicht omdat ze niet DH racen.

En een Rohloff hangt achter... zo'n PeteSpeed, G-box meer centraler in het frame.

Mjaah als je maar 20% benut voel je dat toch niet.
RIDERS READY?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di mei 29, 2007 11:49 am

Ik vind de discussie een beetje overtrokken. Honda heeft vooropgelopen met een dergelijke ontwikkeling, weliswaar niet direct voor consumenttoepassing, maar toch.
Of de gebruikte technologie verder revolutionair is of niet vind ik niet relevant: waar het om gaat is dat Honda het aan heeft gedurfd en allom positieve terugkoppeling heeft gekregen... missie geslaagd lijkt mij.

M@lphy

Bericht door M@lphy » di mei 29, 2007 12:02 pm

Precies!

Zeker als Japans 'merk' tegen de legio US designs etc.

Discussie?
Dit is hét Dirty Pages Forum! ! !

Niet lullen maar poetsen!
Zeker zo'n Ball-burnished frame...
:o
RIDERS READY?

mechanicien

Bericht door mechanicien » di mei 29, 2007 7:41 pm

M@lphy schreef:
:lol: :lol: :lol:

Volgens mij heb jij zo'n degelijk duits bakwerkje...

Dirty Posers zijn nog altijd beter dan de zgn. Zakgeld $chooiers!

Ach 20% potentieel... wellicht omdat ze niet DH racen.

En een Rohloff hangt achter... zo'n PeteSpeed, G-box meer centraler in het frame.

Mjaah als je maar 20% benut voel je dat toch niet.
Sttt niet verder vertellen ik heb zelfs 2 van die bakwerkjes...

Polished is echt jou ding jonge. Past fijn bij die bling velgjes. Vergeet je kammetje niet volgende keer!
Places you have to ride:
Whistler
Finale ligure
Are bikepark

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » wo mei 30, 2007 4:46 pm

Wat een hoop onzin bij mekaar!

De mens is nog steeds de bepalende factor, niet de fiets.
Over smaak valt niet te twisten, Honda mooi of lelijk?
Alle onderdelen zijn gebouwd op efficiëntie. Holle titanium bouten, carbon vork met carbon vork poten, achterdemper met automatisch lockout van 8sec bij de start (pedal platform) geevalueerd.... en afgevoerd
Honda doet R&D op de onderdelen waar een motorfiets fabrikant het verschil kan maken.
De gearbox is een prachtig staaltje techniek en ideaal voor in de modder. nooit chain suck, nooit een ketting die afgaat, een derailleur die zelfs schakelt zonder dat je moet trappen.
Geometrie? vergelijkbaar met die van andere fietsen, een laag zwaartepunt was het streefdoel.

Het frame is zeer sterk, de gearbox is zeer sterk. Matti Lehikoinen heeft vorig jaar de eerste gearbox gescheurd in de trainingen nadat hij in Willingen vol op een rotsblok bottemde. Hij heeft er de race mee gereden, zonder enig probleem.
De scheur werd pas vastgesteld na een routine onderhoud.

Het hele G-cross team (+/- 25 man) kost minder dan het salaris van één formule 1 piloot. Maar komt de fiets in productie?
Momenteel weten zelfs de mannen van het G-cross team niet te antwoorden op deze vraag.
Ik hoop in elk geval dat hij er komt!

Plaats reactie