[nieuws] Shimano Deore XT 2008
Moderator:JJ
[imgr]http://www.dirty-pages.net/images/nieuw ... 020654.jpg[/imgr]Onze vrienden van Decline magazine zijn er vroeg bij dit jaar...! Na eerdere speculaties zijn nu de definitieve foto's van de nieuwe XT groep te zien. XT heeft zeer veel gelijkenis gekregen met de grotere broer XTR.
Grootste nieuws daarbij is de 'Shadow' achterderailleur (die naar waarschijnlijkheid ook voor XTR doorgezet wordt), waarbij er minder derailleur beweging is en deze minder uitsteekt ten opzichte van normale derailleurs. Shimano wil zich hiermee met name in het all-mountain veld meer profileren.
http://www.declinemagazine.com/Nucleus/ ... itemid=553
Grootste nieuws daarbij is de 'Shadow' achterderailleur (die naar waarschijnlijkheid ook voor XTR doorgezet wordt), waarbij er minder derailleur beweging is en deze minder uitsteekt ten opzichte van normale derailleurs. Shimano wil zich hiermee met name in het all-mountain veld meer profileren.
http://www.declinemagazine.com/Nucleus/ ... itemid=553
Laatst gewijzigd door Steelboy op wo nov 14, 2007 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En hier is ook wat extra te lezen en zien:
http://www.singletrackworld.com/article ... 33181549ed
Shadow principe:

http://www.singletrackworld.com/article ... 33181549ed
Shadow principe:

Ik zie dat de shadow derailleur een sram like kabel verloop heeft. Gek dat ze dat principe niet bij de andere ontspoorders heeft toegepast. Denk dan wel dat dit de meest verkochte derailleur kan worden alleen al vanwege zijn eigenschappen. Ben benieuwd naar de tests.
Stalen middenblad met carbon ruggengraat. Khoop dat het chainsucken van uit de doos nu echt voorbij is met de xt bladen.
Schijfremmen zien er zeer okay uit. Wat ik erg lelijk vind aan de XTR zijn de grote X'en. Het is goed dat Shimano dit niet heeft doogekopieerd naar de XT groep, behalve dat het te zien is in de achterderailleurs maar het is dan zelfs mooi.
Eindelijk. Pinnetjes op de cassette die voorkomen dat een ketting je hele wielset naar zijn vaantjes helpt. Goed idee van Shimano, maar had natuurlijk veel eerder gekund.
De cranks vind ik maar wat lelijk om eerlijk te zeggen. Armen zijn weer helemaal grijs. Kom eens met een nieuwe kleurstelling, of een mix van afwerkingen die het geheel gewoon net wat meer cachet geven. Gelukkig zijn de andere onderdelen wel wat mooier geworden naar mijn mening.
Stalen middenblad met carbon ruggengraat. Khoop dat het chainsucken van uit de doos nu echt voorbij is met de xt bladen.
Schijfremmen zien er zeer okay uit. Wat ik erg lelijk vind aan de XTR zijn de grote X'en. Het is goed dat Shimano dit niet heeft doogekopieerd naar de XT groep, behalve dat het te zien is in de achterderailleurs maar het is dan zelfs mooi.
Eindelijk. Pinnetjes op de cassette die voorkomen dat een ketting je hele wielset naar zijn vaantjes helpt. Goed idee van Shimano, maar had natuurlijk veel eerder gekund.
De cranks vind ik maar wat lelijk om eerlijk te zeggen. Armen zijn weer helemaal grijs. Kom eens met een nieuwe kleurstelling, of een mix van afwerkingen die het geheel gewoon net wat meer cachet geven. Gelukkig zijn de andere onderdelen wel wat mooier geworden naar mijn mening.
- didadunlop
die levers zijn echt nagemaakt van Magura......
Daarnaast zie ik dat je de tekst op de remhendels niet kan lezen vanaf de fiets. Deze kan je alleen lezen als je er van de voorzijde van de fiets op kijkt. Dat is iets wat mij gruwelijk zou irriteren als ik ermee zou rijden. Vooral omdat de shifters zelf wel leesbaar zijn vanuit de berijder.

Daarnaast zie ik dat je de tekst op de remhendels niet kan lezen vanaf de fiets. Deze kan je alleen lezen als je er van de voorzijde van de fiets op kijkt. Dat is iets wat mij gruwelijk zou irriteren als ik ermee zou rijden. Vooral omdat de shifters zelf wel leesbaar zijn vanuit de berijder.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
als rijder hoor je het terrein of de weg in het oog te houden ipv de shiftersdidadunlop schreef:die levers zijn echt nagemaakt van Magura......

en ik wist niet dat magura versnellingshendels maakt
dat is iets nieuw

Singlespeed lijkt me wel wat voor joudidadunlop schreef:die levers zijn echt nagemaakt van Magura......

De tekst op de shifters is namelijk ook niet te lezen vanaf de bike.
- didadunlop
deore XT is gewoon te lezen op de shifters, ik bedoel de tekst onder het shifterraampje. (edit: je hebt gelijk. alles is van de berijder af. Ik had ze vekeerd om).
De remhendels bedoel ik. die lijken op Magura
Maar goed daarom rij ik ook singlespeed. Hoef ik niet meer na te denken over shifters..
De remhendels bedoel ik. die lijken op Magura
Maar goed daarom rij ik ook singlespeed. Hoef ik niet meer na te denken over shifters..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.