Jacht op MTBers in Natuurgebieden rond Twente
Moderator:Beheerders
- didadunlop
Tuurlijk zijn we allemaal wel eens stout. Maar wat zijn de gevolgen van het stout zijn?
Ruiters hebben ook eigen paden. Maar ja die zie ik er ook vaak naastrijden. En paarden trekken ook sporen. Alleen maar "1PK" en niet een stuk meer met een noppenband. (ja een paard is niet gelijk aan 1 PK, om de woordneukers alvast voor te zijn)
Het is gewoon een onweerlegbaar feit dat motorische sporten, en dan vooral de manier waarom velen die beoefenen, veel schade toebrengen. Dit door geluids overlast en door schade aan de grond. En daar hebben veel mensen last van. En het is inderdaad zo dat daar een paar rotte appels voor verantwoordelijk zijn.
En het is zo dat de wet blind is. Dus een rotte appel krijgt eenzelfde boete als een nette endurorijder als hij/zij op hetzelfde pad wordt gevat door de uitvoerende macht (AKA de politie).
Ruiters hebben ook eigen paden. Maar ja die zie ik er ook vaak naastrijden. En paarden trekken ook sporen. Alleen maar "1PK" en niet een stuk meer met een noppenband. (ja een paard is niet gelijk aan 1 PK, om de woordneukers alvast voor te zijn)
Het is gewoon een onweerlegbaar feit dat motorische sporten, en dan vooral de manier waarom velen die beoefenen, veel schade toebrengen. Dit door geluids overlast en door schade aan de grond. En daar hebben veel mensen last van. En het is inderdaad zo dat daar een paar rotte appels voor verantwoordelijk zijn.
En het is zo dat de wet blind is. Dus een rotte appel krijgt eenzelfde boete als een nette endurorijder als hij/zij op hetzelfde pad wordt gevat door de uitvoerende macht (AKA de politie).
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- crossertje
Mrtnrider schreef:tuurlijk! het is toch niet meer normaal... voetbal is DE sport. En motorcross e.d. is rotzooi enzo... kom op mensen. dat noemt met NORMEN EN WAARDEN en RESPECT.
he niet focken met voetbal e

nee, ik beoefen zelf ook voetbal, maar dit is eigenlijk puur zodat mijn conditie in goede staat blijft. In andere opzichten vind ik het maar een rare sport, met onsportieve supporters en spelers.
Ik heb altijd gelijk, en als ik niet gelijk heb, heb ik 't ook niet fout.
- didadunlop
voetbal vindt plaats op afgesloten terreinen welke bestemd zijn voor veldsporten. Het is niet zo dat ajax-psv wordt gespeeld op de grasmat van de geldropseheide. (dat zou trouwens wel een leuk resultaat opleveren..
)

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- crossertje
daar doel ik juist op, daar kan men toch ook plaats voor maken?didadunlop schreef:voetbal vindt plaats op afgesloten terreinen welke bestemd zijn voor veldsporten. Het is niet zo dat ajax-psv wordt gespeeld op de grasmat van de geldropseheide. (dat zou trouwens wel een leuk resultaat opleveren..)
waarom zou men dan niet een stuk bos aan kunnen leggen waar motorrijders wel legaal kunnen rijden?
Er zijn wel crossbanen, maar dat is toch weer een beetje een andere ervaring als door het bos op smalle single tracks.. is het niet?
Ik vind het allemaal wel goed, ik blijf lekker rijden. En die daar dan niet blij van worden hebben pech, aan mij zal het niet liggen.
Feit is wel dat er als er eens een enduro rit georganiseerd wordt, bijvoorbeeld elk jaar in Handel er 1500 man komen rijden met een enduro. Dit worden er elk jaar meer, zeker nu er ook meer een racer omruilen voor een enduro omdat er geen flitsers in het bos staan.
Feit is wel dat er als er eens een enduro rit georganiseerd wordt, bijvoorbeeld elk jaar in Handel er 1500 man komen rijden met een enduro. Dit worden er elk jaar meer, zeker nu er ook meer een racer omruilen voor een enduro omdat er geen flitsers in het bos staan.
- didadunlop
Nou en als je gaat rijden waar dat niet mag en je wordt gepakt dan wil ik ook geen gezeur horen dat je zielig bent en dat ze altijd die motorrijders moeten hebben. Of dat ik midden op het pad sta en voor jouw doen niet op tijd opzij ga.En die daar dan niet blij van worden hebben pech, aan mij zal het niet liggen.
een rit met 1500 man. Mooi, het kan dus wel legaal georganiseerd worden. Krijgen de heren ook een lijstje met aandachtspunten (zoals de IMBA trailcode)?
Kijk ze hebben enduro nu eenmaal uitgevonden. Zeer jammer voor mensen die erop tegen zijn en voor de politie;)didadunlop schreef:Nou en als je gaat rijden waar dat niet mag en je wordt gepakt dan wil ik ook geen gezeur horen dat je zielig bent en dat ze altijd die motorrijders moeten hebben. Of dat ik midden op het pad sta en voor jouw doen niet op tijd opzij ga.En die daar dan niet blij van worden hebben pech, aan mij zal het niet liggen.
een rit met 1500 man. Mooi, het kan dus wel legaal georganiseerd worden. Krijgen de heren ook een lijstje met aandachtspunten (zoals de IMBA trailcode)?
- crossertje
ik geef je groot gelijkMech schreef:Ik vind het allemaal wel goed, ik blijf lekker rijden. En die daar dan niet blij van worden hebben pech, aan mij zal het niet liggen.

En didadunlop, het is zo, dat enduro ritten meestal zelfs zeer streng zijn.
Milieumatten zijn zowiezo al 'n verplichtste maar ook sparkarrestors, stille uitlaten, etc.
Het kan wel legaal georganiseerd worden, helaas alleen maar een keer of 10 op een jaar waarvan maar 2 of 3 in brabant. Kosten zijn belachelijk hoog om dit te organiseren, je betaald daarom ook 30-45 euro inschrijfgeld. Als er 1500 man meerdere ronden van 50km over een zelfde pad rijden is er natuurlijk weinig pad meer over, en dat word dan ook volledig hersteld als de rit afgelopen is. Maar die andere 42 weken dat er niets georganiseerd is moet je toch ook wat.didadunlop schreef:Nou en als je gaat rijden waar dat niet mag en je wordt gepakt dan wil ik ook geen gezeur horen dat je zielig bent en dat ze altijd die motorrijders moeten hebben. Of dat ik midden op het pad sta en voor jouw doen niet op tijd opzij ga.En die daar dan niet blij van worden hebben pech, aan mij zal het niet liggen.
En ze moeten je wel bij kunnen houden om je te pakken, valt niet mee op een BMW
- didadunlop
Goede foto van motorrijder en motor is tegenwoordig ook bewijs heb ik laatst opgevangen.
Edoch het zal inderdaad een hoop kosten zo'n tocht. Maar dat snap ik ook wel als je kijkt naar de gevolgen.
Sparkarrestors... idd lijkt me minimaal. Vooral met dit weer. Als al die wandelaars nu ook eens hun peuken niet weggooien maar meenemen...grrr...
Edoch het zal inderdaad een hoop kosten zo'n tocht. Maar dat snap ik ook wel als je kijkt naar de gevolgen.
Sparkarrestors... idd lijkt me minimaal. Vooral met dit weer. Als al die wandelaars nu ook eens hun peuken niet weggooien maar meenemen...grrr...
- crossertje
ja kloptdidadunlop schreef:Goede foto van motorrijder en motor is tegenwoordig ook bewijs heb ik laatst opgevangen.

- crossertje
- didadunlop
- crossertje
Die foto herkenning is de volgende mop, je gaat rijden met 3 or 4 maten, allemaal zelfde plastic op de motor, zelfde pakske en helm. Zeg het dan maar wie is wie? Ik wissel elke week ongeveer plastic op de motor dus elke week een andere motor, ik heb ook meerdere pakskes, dus gemiddeld gezien kan ik een week of 10 achter elkaar wisselen van motor of pakske. wordt het toch al weer lastig...
- didadunlop
didanlop, je moet je echt aansluiten bij Mountainbike.be, dat is jouw club !
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com