Jacht op MTBers in Natuurgebieden rond Twente

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Reprox
Jacht op MTBers in Natuurgebieden rond Twente

Bericht door Reprox » ma apr 16, 2007 10:39 am

Afbeelding

Las ik vanochtend in de krant...
En dat in onze bossen! :swear:
Ik weet dat hier mensen uit Denekamp & Omgeving komen, U bent gewaarschuwd!

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma apr 16, 2007 10:50 am

De grootste slopers kunnen ze niet pakken. Dat is dan weer jammer. Lekker nuttig dan die grootscheepse actie.

Maar ze hebben wel negen loslopende honden kunnen aanpakken, de helden!!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 16, 2007 11:28 am

Ja jammer dat ze die klote crossmotoren niet kunnen aanpakken.

Hier in Uden zetten ze tegenwoordig video surveillance in om de crossers te kunnen pakken. Het loopt hier ook de spuigaten uit want alle paden worden door hun omgeploegd.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma apr 16, 2007 12:10 pm

didadunlop schreef:Ja jammer dat ze die klote crossmotoren niet kunnen aanpakken.
Als dit een wandelaars forum was, had er ipv crossmotoren waarschijnlijk mountainbikers gestaan... dus laten wij niet met vingers gaan wijzen...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma apr 16, 2007 12:16 pm

Een helicopter?????

Een helicopter kost zo'n € 1500 p/u is dat niet een beetje overdreven om die in te zetten om loslopende hondjes, foutparkeerders & MTBers die zich niet aan de regels houden op te sporen.............???

En wat krijg je nu weer.......klachten over laagvliegende helicopters..........

Dit land is echt compleet krankjorum aan het worden.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma apr 16, 2007 1:26 pm

Steelboy schreef:Als dit een wandelaars forum was, had er ipv crossmotoren waarschijnlijk mountainbikers gestaan... dus laten wij niet met vingers gaan wijzen...
Maar dit is geen wandelaars forum...

Bovendien hoef je geen onderzoek in te tellen om te kunnen bedenken dat een crosser meer schade aanricht. Je hebt gelijk als je zegt dat dit een onbegonnen discussie is.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 16, 2007 1:35 pm

Als dit een wandelaars forum was, had er ipv crossmotoren waarschijnlijk mountainbikers gestaan... dus laten wij niet met vingers gaan wijzen...
Ik heb met niemand moeite en hou met iedereen rekening (lees rustig fietsen als er ruiters aankomen, wandelaars groeten etc). Maar motorcrossers zijn een heel ander verhaal. Veel herrie, veel schade, weinig meelevendheid met andere bosgebruikers.

Wanneer crossers met stille viertaktmotoren rustig door het bos tudderen mogen ze het van mij. Alleen ze verneuken het voor zichzelf. En dat doet iedereen die de ander geen ruimte laat of zijn/haar rust niet gunt.

Nou 1500 p/u.. ach ze moeten het ding toch ergens inzetten. Flitspalen zijn ook niet goedkoop. Wanneer wij ons allemaal een week aan de regels houden zodat er geen bonnen kunnen worden uitgeschreven dan is justitie waarschijnlijk failliet..:D Maar we doen het onszelf aan.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Rubenio

Bericht door Rubenio » ma apr 16, 2007 2:01 pm

Nederland is te vol gebouwd.
Er is gewoon te weinig bos/natuurgebieden , mtb-routes worden nog zeldzame museumstukken...

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 16, 2007 2:43 pm

kan jij mij een percentage noemen bebouwd/onbebouwd?

Ik ben planoloog en ik verzeker je dat nl nog veel voller kan voordat je het verschil merkt. Het probleem is meer dat wij heel erg veel landbouwgrond hebben en weinig "wilde" gronden.

Rubenio

Bericht door Rubenio » ma apr 16, 2007 3:33 pm

didadunlop schreef:
kan jij mij een percentage noemen bebouwd/onbebouwd?

Ik ben planoloog en ik verzeker je dat nl nog veel voller kan voordat je het verschil merkt. Het probleem is meer dat wij heel erg veel landbouwgrond hebben en weinig "wilde" gronden.
euhh niet uit mn hoofd (had er geen rekening mee gehouden dat er ook planologen op dp zaten :) maar ik zie gewoon in omg . utrecht dat door veel nieuwbouw en nieuwe regeltjes het steeds lastiger word.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma apr 16, 2007 4:10 pm

Ach is mooi spannend fietsen op die manier.
Wie heeft er nou ene hartslagmeter nodig als je zoiets kan krijgen.
Trappen als een malle. :lol:

Maar het blijft natuurlijk een sneu iets!!
Ga boeven vangen!
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Mech

Bericht door Mech » ma apr 16, 2007 4:58 pm

didadunlop schreef:
Ik heb met niemand moeite en hou met iedereen rekening (lees rustig fietsen als er ruiters aankomen, wandelaars groeten etc). Maar motorcrossers zijn een heel ander verhaal. Veel herrie, veel schade, weinig meelevendheid met andere bosgebruikers.

Wanneer crossers met stille viertaktmotoren rustig door het bos tudderen mogen ze het van mij. Alleen ze verneuken het voor zichzelf. En dat doet iedereen die de ander geen ruimte laat of zijn/haar rust niet gunt.

Nou 1500 p/u.. ach ze moeten het ding toch ergens inzetten. Flitspalen zijn ook niet goedkoop. Wanneer wij ons allemaal een week aan de regels houden zodat er geen bonnen kunnen worden uitgeschreven dan is justitie waarschijnlijk failliet..:D Maar we doen het onszelf aan.
Ik denk dat jij je nu hetzelfde gedraagd als de gemiddelde geitenwollen sok die rondloopt in het bos om zijn favoriete mosje te zoeken.

Als wij enduro gaan rijden met de motor in het bos, houden wij natuurlijk rekening met anderen. Stapvoets rijden bij wandelaars en fietsers. stoppen en motor uit bij paarden. Nooit hebben wij problemen met anderen op misschien die geitenwollen sok en een wielrenner die denkt dat hij een mountainbiker is en dus is het bos alleen van hem.
Natuurlijk rijdt er ook altijd wel ergens er een rond als een mongool die schijt aan alles heeft, maar die zijn er op de mountainbike ook genoeg. En daar zeiken die wandelaars dan weer over.
En ik weet niet of je oud genoeg bent en het je realiseerd dat er in omgeving uden al meer dan 30 jaar gereden wordt met motoren en 80% van jouw mooie mountainbike paden al die jaren open zijn gehouden doordat er met motoren gereden is.
En dat er nu meer gecontroleerd wordt is hetzelfde elk jaar als het weer wat beter weer wordt. Kunnen ze weer spannende stukjes in de krant zetten dat er wat aan gedaan wordt, iedereen weer blij, en een maand later hoor je niemand meer.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma apr 16, 2007 5:40 pm

Mech je haalt me werkelijk de woorden uit de mond. Echter deze discussie aangaan is compleet nutteloos en wij (enduro rijders) zullen hem helaas 9 vd 10 afleggen. Maar ook als men hier rijd wordt er rekening gehouden met wandelaars,stof,paarden enzovoort. Er rijden net zo veel gekken op mtb's rond die als een malloot rondrijden....
nothing beats cubic inches

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma apr 16, 2007 5:59 pm

Mech schreef:
didadunlop schreef:

Ik denk dat jij je nu hetzelfde gedraagd als de gemiddelde geitenwollen sok die rondloopt in het bos om zijn favoriete mosje te zoeken.

Als wij enduro gaan rijden met de motor in het bos, houden wij natuurlijk rekening met anderen. Stapvoets rijden bij wandelaars en fietsers. stoppen en motor uit bij paarden. Nooit hebben wij problemen met anderen op misschien die geitenwollen sok en een wielrenner die denkt dat hij een mountainbiker is en dus is het bos alleen van hem.
Natuurlijk rijdt er ook altijd wel ergens er een rond als een mongool die schijt aan alles heeft, maar die zijn er op de mountainbike ook genoeg. En daar zeiken die wandelaars dan weer over.
En ik weet niet of je oud genoeg bent en het je realiseerd dat er in omgeving uden al meer dan 30 jaar gereden wordt met motoren en 80% van jouw mooie mountainbike paden al die jaren open zijn gehouden doordat er met motoren gereden is.
En dat er nu meer gecontroleerd wordt is hetzelfde elk jaar als het weer wat beter weer wordt. Kunnen ze weer spannende stukjes in de krant zetten dat er wat aan gedaan wordt, iedereen weer blij, en een maand later hoor je niemand meer.
Hij zegt het precies... Mensen en mtbers: stel je niet aan... Te hard rijde is hetzelfde.. Dat heeft iedereen wel eens gedaan... En dan gaan aanstellen om motorcrossers die enduro gaan rijden... Nou ik moet wel zeggen er zitten me er een paas tussen. Maar er zijn ook hele normale mensen zoals MECH.. En die worden dan niet genoemd.. Dus eerst voor jullie deurtje vegen voordat jullie zo gaan oordelen aub. Motorcrossers e.d. staan meestal al niet goed bekend en met zoon nutteloze opmerkingen nog meer!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 16, 2007 6:05 pm

dus omdat de motorrijders dat gedaan hebben hebben ze nu het recht op die paden? Dat is helaas een drogreden.

als je mijn post lees zie je staan dat ik geen moeite heb met motorrijders die zich gedragen en onder strenge voorwaarden. Dit omdat crossen schadelijker is.
Als wij enduro gaan rijden met de motor in het bos, houden wij natuurlijk rekening met anderen. Stapvoets rijden bij wandelaars en fietsers. stoppen en motor uit bij paarden
Alleen kom ik beschaafde motorrijders nooit tegen. Alleen herrie makende, zand spuitende asociale teringlijers, die een paar kilometer verderop een crossbaan hebben liggen waar ze zich waarschijnlijk legaal kunnen uitleven. Dat moest er even uit.
Ik ben een paar keer op een haar na aangereden door die gasten (en quad rijders) die dan ook nog eens een dikke vinger geven naar mij. De eerste Crosser/endurorijder (iemand die met een voor dat doel bestemde motor van de begaande dan wel openbare weg af gaat) die ik tegenkom die zich gedraagt zal ik vriendelijk groeten. Helaas moet ik die nog tegenkomen. Dit in tegenstelling tot de andere bosgebruikers die ik vaker vriendelijk tegenkom.
Echter deze discussie aangaan is compleet nutteloos en wij (enduro rijders) zullen hem helaas 9 vd 10 afleggen.

Yups en dat komt helaas door de rotte appels. De impact van die paar rotte MTB-ers is gewoon niet zo groot als de impact van een paar rotte crossers.

edit: Er moet me wel van het hart dat ik de laatste maanden weinig crossers gezien heb.

edit 2: IVM met juridische aangelegenheden het woord motorrijder vervangen door een typering van motorvoertuigen met twee wielen en voorzien van een interne verbrandingsmotor welke kunnen en gebruikt worden en door hun vormgeving dan wel technische uitvoering, bedoeld zijn om gebruikt te worden op andere terreinen dan de tot openbare verkeersdoeleinden aangewezen gedeelten van het wegenstelsel.

hahahaha ik moet echt jurist worden.. :arms:
Laatst gewijzigd door didadunlop op ma apr 16, 2007 7:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma apr 16, 2007 6:28 pm

didadunlop schreef:
dus omdat de motorrijders dat gedaan hebben hebben ze nu het recht op die paden? Dat is helaas een drogreden.

als je mijn post lees zie je staan dat ik geen moeite heb met motorrijders die zich gedragen en onder strenge voorwaarden. Dit omdat crossen schadelijker is.
Als wij enduro gaan rijden met de motor in het bos, houden wij natuurlijk rekening met anderen. Stapvoets rijden bij wandelaars en fietsers. stoppen en motor uit bij paarden
Alleen kom ik beschaafde motorrijders nooit tegen. Alleen herrie makende, zand spuitende asociale teringlijers, die een paar kilometer verderop een crossbaan hebben liggen waar ze zich waarschijnlijk legaal kunnen uitleven. Dat moest er even uit.
Ik ben een paar keer op een haar na aangereden door die gasten (en quad rijders) die dan ook nog eens een dikke vinger geven naar mij. De eerste motorrijder die ik tegenkom die zich gedraagt zal ik vriendelijk groeten. Helaas moet ik die nog tegenkomen. Dit in tegenstelling tot de andere bosgebruikers die ik vaker vriendelijk tegenkom.
Echter deze discussie aangaan is compleet nutteloos en wij (enduro rijders) zullen hem helaas 9 vd 10 afleggen.

Yups en dat komt helaas door de rotte appels. De impact van die paar rotte MTB-ers is gewoon niet zo groot als de impact van een paar rotte crossers.

edit: Er moet me wel van het hart dat ik de laatste maanden weinig crossers gezien heb.
zo praat jij over crossers.. Maar als je weet wat enduro nu precies inhoud dan ging je deze 'domme' praat denk ik niet uiten...
Kijk maar eens rond: http://nl.wikipedia.org/wiki/Enduromotor
Oftewel: Crossmotors die verzekerd zijn en over de weg mogen... Dus ook in het bos. Als er toestemming voor is. Maar ik denk niet dat jij je precies ook overal aan de snelheid houdt met je auto... Dus dan heb jij geen recht van spreken als je zelf ook soms dingen fout doet.(Ik neem aan dat je wel eens te hard hebt gereden, of met je fiets door rood ofzo, geen hand uitsteken e.d)
En het vooroordeel van dat je nog geen normale motorrijder hebt gezien is natuurlijk onzin. Politie te motor misschien? En je hebt gewoon motorrijders die belachelijk rijden en ook die normaal rijden. Het zelfde als met een auto, de een rijdt hard, de 1 rijdt niet harder dan zijn 2e versnelling.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 16, 2007 7:41 pm

als met mijn lelijke eend rij waar het niet mag mag het nog steeds niet ook als ie ie verzekerd.

Ik kan met zekerheid zeggen dat op de plekken waar ik last heb van crossers ze niet mogen rijden. Maakt niet uit of het een zogenaamde enduro of een cr500 zonder richtingaanwijzers is.

Wat voor type motor het is kan mij geen fluit schelen. Ook met mijn vaders BMW met zijspan kan ik dikke sporen trekken (en gezien de extra lage zijspan gearing kan ik echt dikke sporen trekken). Het gaat om het idee dat een motor gewoonweg meer schade aanricht. En dat gegeven is iets wat voor veel overlast zorgt. Zowel op het gebied van geluid als fysieke schade.
En het vooroordeel van dat je nog geen normale motorrijder hebt gezien is natuurlijk onzin.
Als je niet inziet dat ik het hier heb over crossers in het bos waar ze niet mogen dan zou ik eens goed kijken naar wat ik schrijf en bedoel voordat je reageert.
Inderdaad zeg ik motorrijders maar daar kan je wel in zien wie ik bedoel. FYI (for your information) ik heb zelf ook mijn motorrijbewijs en vind motorrijden heerlijk. Alleen er komt een grote hoeveelheid verantwoordelijkheid bij kijken. En de mensen die dat niet hebben zie ik helaas te veel. En als hier mensen zijn die die verantwoordelijkheid wel hebben dan respecteer ik dat. Hetgeen ik ook aangeef in mijn eerdere post. Als je je netjes gedraagt vind ik het niet storend als er een motorrijder in het bos rijdt. Echter de gevolgen van "crossen" of "enduro" zijn gewoon dusdanig groot dat daar in NL weinig ruimte voor is buiten daarvoor aangewezen terreinen.

Mech

Bericht door Mech » ma apr 16, 2007 7:49 pm

[quote="didadunlop"]
Ik ben een paar keer op een haar na aangereden door die gasten (en quad rijders) die dan ook nog eens een dikke vinger geven naar mij. De eerste motorrijder die ik tegenkom die zich gedraagt zal ik vriendelijk groeten. Helaas moet ik die nog tegenkomen. Dit in tegenstelling tot de andere bosgebruikers die ik vaker vriendelijk tegenkom.

[quote]

Ik denk dat je het toch niet helemaal snapt waarom mensen enduro gaan rijden, om een verglijk te maken: Jij mag niet meer met je mtb het bos en en alleen nog maar legaal rondjes rijden over een circuitje van 1 a 2 km in lengte waar tegelijkertijd jongens rijden die 50% van jou snelheid rijen en jongens die 200% van jou snelheid rijden. Ik denk dat de lol er zo vanaf is.
In waarschijnlijk kom jij die motorrijder die zich gedraagd nooit tegen omdat jij dan nog in je nest ligt te stinken of de auto aan het wassen bent.
Om rekening te houden met andere bos gebruikers probeer je juist te gaan rijden als het niet druk is in het bos. Dus niet op zondag middag, zouden de meeste mtb'ers ook moeten doen, scheelt een hoop gezeik met wandelaars.

Plons

Bericht door Plons » ma apr 16, 2007 7:58 pm

heren

hoeveel geld zetten op het volgende feit ;

alle super lekkere singletracks waar wij op rijden, door wie werden die origineel gemaakt ?

Inzetten die doekoes
want ik wil ook een weer trug een tuffer die lawaai maakt zodat paarden moeten worden afgemaakt als ze zich verschieten en dat ze eindigen onder een lekkere champignonsauce, klaarliggend op mijn bord als ik trug kom van enduro rijden
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 16, 2007 7:59 pm

kom op.. vertel mij eens in duidelijke taal het verschil tussen de crossert en de zogenaamde enduro rijder als het gaat om gevolgen voor de natuur?

Komt volgens mij op hetzelfde neer als de gevolgen van een CX-er en een XC-er. Beiden worden door de bomenknuffelende medemens met de nek aangekeken als ze met een moordend tempo de hoek om komen zetten.

En waarom gaan mensen dan enduro rijden? Omdat ze dan een motor hebben die legaal mag rijden daar waar een cr500 illegaal is? Dat is toch niet het verschil?

Ik snap het verschil wel tussen het doel van "crossen" en enduro rijden denk ik (disclaimer: ik ben geen expert dus licht me in als ik fout zit). Dat laatste is veel meer een tocht en een test voor mens en machine.
Maar hier op slabroek maak je dezelfde rotzooi. En het tijdstip waarop ik mijn auto sta te wassen heeft er waarschijnlijk niet veel mee te maken.

Ik vind zondagmiddag fietsen soms wel leuk. Beetje mooie vrouwen met labradors kijken. als de ruimte en het publiek het toelaat knallen. Na de rit in het zonnetje wederom eerder genoemde vrouwen bekijken. Maar als ik even boos ben en af wil reageren op de MTB ga ik ook op een door de weekse dag.

En het maakt niet uit wanneer de rotte appels of de nette motorrijders los gaan. Een overtreding blijft een overtreding.
alle super lekkere singletracks waar wij op rijden, door wie werden die origineel gemaakt ?
zoals al eerder aangegeven zijn behaalde resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst. Daarmee gooien is een drogreden. Zal ik de Wet van Godwin inzetten?
Laatst gewijzigd door didadunlop op ma apr 16, 2007 8:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

crossertje

Bericht door crossertje » ma apr 16, 2007 8:04 pm

*Ik herriner me vaag een artikel waarin een boswachter zegt dat alle mountainbikers herrieschoppers zijn etc.* *hierop waren reacties van: nee nee, ze scheren iedereen over een kam.. blablabla*

En toch doen (de meesten van) jullie precies hetzelfde bij motorrijders.
Waarom die vooroordelen? niet iedereen is hetzelfde hoor
Ik heb altijd gelijk, en als ik niet gelijk heb, heb ik 't ook niet fout.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 16, 2007 8:08 pm

Ja dat is ook het probleem. Ik geef zelf aan dat er van mij veel kan en mag.
Echter veel mensen gooien hun eigen ramen in. In dat opzicht heeft het mountainbiken zich goed geweerd met als resultaat vaste routes en veel meer aanzien en respect. Kijk maar eens wat Stainless Styles voor elkaar heeft gekregen met de Filthy Shores. Respect dat dat nu kan.

Alleen motorische sporten hebben een lawaai en schade component welke gewoon zeer zwaar meetelt.

Mech

Bericht door Mech » ma apr 16, 2007 8:11 pm

Ik denk dat die gevolgen voor de natuur wel meevallen, een beetje paard maakt de grond meer kapot dan wij met de motor. Bovendien weet ik behoorlijk wat singletracks die in de winter spontaan een halve meter breder worden als er wat plassen midden op liggen. Nogal wat mtb'ers die overall om de plassen fietsen, en de pad dus breder rijden. Buiten het pad fietsen,doen we nooit maar stiekum?? Wij rijden er in iedergaval middendoor, wordt het pad in ieder geval niet breder.

En ik denk dat iedereen die nog nooit is weggeweest met een enduro motor nooit een goed beeld zal krijgen. Ik ken in ieder geval genoeg top mtb'ers die liever op z'n enduro door het bos gaat dan met de fiets en het nog effectief als training gebruiken ook,

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma apr 16, 2007 8:15 pm

idd die knolle schijte ook het hele pad onder... Ik heb nog nooit een knolleracer gezien diehet deed opruimen... En als je extra voor ze aan de kant gaat kijke ze je ook nog arrogant aan... Sommige dan. Ik ken ook normale mensen op zoon beest. Dus.....

crossertje

Bericht door crossertje » ma apr 16, 2007 8:17 pm

didadunlop schreef:
Ja dat is ook het probleem. Ik geef zelf aan dat er van mij veel kan en mag.
Echter veel mensen gooien hun eigen ramen in. In dat opzicht heeft het mountainbiken zich goed geweerd met als resultaat vaste routes en veel meer aanzien en respect. Kijk maar eens wat Stainless Styles voor elkaar heeft gekregen met de Filthy Shores. Respect dat dat nu kan.

Alleen motorische sporten hebben een lawaai en schade component welke gewoon zeer zwaar meetelt.

Het heeft denk ik idd best veel met de schade aan de grond en het lawaai te maken..
wat jammer is, want het is een echt mooie sport. Maar ik snap dan niet, waarom zouden ze dan geen speciale paden voor motorrijders aanleggen (openlaten) waar het bos grotendeels al dood is o.i.d.

Want er werd net wel gepraat over middelvingers die quad's endurorijders etc. gaven, maar ik denk dat de enduro rijders (degenen die rustig doen) er zelf flink wat meer krijgen dan dat je je kan stellen.
Want wie wil er nu een motor in het bos, het is lawaaierig, het maakt de grond kapot, er kan olie etc. in de grond komen...
Maar voetbal is toch ook lawaaierig, het maakt de grond ook kapot, het laat zeer veel vuil achter (energiedrank etc.), soms zelfs hangjeugd eromheen..
Maar deze sport blijft toch ook bestaan?

EDIT: overigens vind ik het ronduit belachelijk dat je dit met een helikopter gaat surveilleren, niet alleen qua kosten maar ook qua geluidsoverlast.
Het zullen dan niet eens de crossers zijn, maar de politie
Laatst gewijzigd door crossertje op ma apr 16, 2007 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb altijd gelijk, en als ik niet gelijk heb, heb ik 't ook niet fout.

Plaats reactie