Haro Mary

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

steelhead

Bericht door steelhead » di apr 03, 2007 8:57 am

Misschien is die tubecover wel te verknippen???
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » do apr 05, 2007 1:45 pm

Ik heb gisteren dit setje gekocht bij de fietsenboer. Bij de automaterialen winkel hadden ze ook plakfolie op een grote rol maar dat was €40 (ze verkochten geen stukjes). Als ik dan maar een klein beetje gebruik van zo'n rol zal de rest van de rol wel niet meer plakken na verloop van tijd.
Moet nog even kijken waar ik de pads moet plakken, iig het balhoofd. Misschien ook bij de voorvork waar de kabel met trekbandjes tegen de vork zit. Ik wil ook nog een fietscomputer instaleren en ben me dan nog aan het orienteren op modellen die niet opvallen als ze op het stuur zitten. Ik ga de fietscomputer eigenlijk alleen maar gebruiken om de tijd te zien en na de trip de afgelegde afstand te bekijken.
Doubt Kills Dreams

Gijsberg

Rij impressie

Bericht door Gijsberg » vr apr 13, 2007 7:50 am

Woensdag bij de chirurg geweest en toestemming gekregen om te lopen met nog maar één kruk (over 2 weken zonder krukken en over 4 weken vol aan de bak), dus gisteren kon ik het niet laten om met Mary "the big wide world" in te gaan en ja het was Fun! Ik had met voorgenomen een klein rondje te doen over het asfalt, maar ja als je langs een zand pad komt is dat natuurlijk ook wel leuk. Twijfel twijfel, zal ik het doen? Als ik nu halverwege stil kom te staan. De :evil: op mijn schouder "Wat kan het verreke, doen!" na een paar honderd meter op het pad dook er een los mul tractorspoor op. Shit dacht ik, dat wordt een vet probleem, maar nee hoor: "those big wheels keep on turning!" Het voelt wel lekker die 180 cranks en 32/20, vooral ik nu nog aan het revalideren ben. Ik heb ook geprobeerd de schijfremmen in te remmen door af en toe hard te remmen. Wat dan opvalt is dat de voorvork wel wat "flext", maar die flex is natuurlijk nodig voor de verende werking. Met sturen (op de weg en een zandpad) voelt Mary aan als een bmx en heb je geen idee dat je de grote wielen de bocht om moet trekken. Ik ben benieuwd hoe het op grotere snelheden is en op singletrack, maar dat duurt nog 2 weekjes!

2 be continued!
Doubt Kills Dreams

Alfa

Bericht door Alfa » vr apr 13, 2007 9:57 am

Prachtige fiets, wil ik er ook wel bij hebben.
Toch handig die krukken, je kunt je fiets overal neerzetten :lol:

Plaats reactie