Lisboa Dakar 2007
Moderator:Beheerders
in een zeer toepasselijke thread..
bring it on..
zane
bring it on..
zane
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
idd bring it on:
http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/plu ... es/341.jpg
GOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
even de foto vervangen voor een linkje, de foto is namelijke erg groot.
gegroet Roel
http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/plu ... es/341.jpg
GOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
even de foto vervangen voor een linkje, de foto is namelijke erg groot.
gegroet Roel
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
- Berichten:820
- Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am
www.trucksfromholland.nlT.B.F.K.A.N. schreef:Dat waren ze vorig jaar ookXircuit schreef:ja, de trucks al goed gekeurd, dat is in november al gedaan.
De Rooy gaat gewoon winnen!
Lezen.
En Ginaf, geen DAF. Bekx gaat nog wel met Dafje.
-
- Berichten:820
- Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am
En je punt is?Brum. schreef:www.trucksfromholland.nlT.B.F.K.A.N. schreef:Dat waren ze vorig jaar ookXircuit schreef:ja, de trucks al goed gekeurd, dat is in november al gedaan.
De Rooy gaat gewoon winnen!
Lezen.
Joh. Oud nieuws.Brum. schreef:En Ginaf, geen DAF. Bekx gaat nog wel met Dafje.
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
nah volgens mij zijn die trucks voor een groot gedeelte hetzelfde dus boeien.. en de motor is toch DAF..
3100NM bij 1800 rpm... muahahahaha
Rond het debacle van vorig jaar, toen alle DAFÂ’s vanwege technische onvolkomenheden een startverbod kregen, vroegen velen zich af of vader en zoon uit Son zich opnieuw zouden inschrijven.
Jan de Rooy: ,,Mijn eerste gedachte was: ik ga nooit meer. Maar ik wilde per se weten waarom het zo was gelopen. Na veel gesprekken over en weer zijn alle vrachtwagendeelnemers en -constructeurs in Parijs bij elkaar gekomen om te bepalen: wat is nou een truck?
Uiteindelijk bleek dat geen enkele vrachtwagen, van welke constructeur dan ook, voor honderd procent aan de homologatie had voldaan. Toen ASO-directeur Etienne Lavigne toegaf dat er fouten waren gemaakt, heb ik gezegd: oké, nu kunnen we verder. ’’
Mooi opgelost. En die laatste opmerking geeft wel aan dat De Rooij de kwaaiste nie is.

Rond het debacle van vorig jaar, toen alle DAFÂ’s vanwege technische onvolkomenheden een startverbod kregen, vroegen velen zich af of vader en zoon uit Son zich opnieuw zouden inschrijven.
Jan de Rooy: ,,Mijn eerste gedachte was: ik ga nooit meer. Maar ik wilde per se weten waarom het zo was gelopen. Na veel gesprekken over en weer zijn alle vrachtwagendeelnemers en -constructeurs in Parijs bij elkaar gekomen om te bepalen: wat is nou een truck?
Uiteindelijk bleek dat geen enkele vrachtwagen, van welke constructeur dan ook, voor honderd procent aan de homologatie had voldaan. Toen ASO-directeur Etienne Lavigne toegaf dat er fouten waren gemaakt, heb ik gezegd: oké, nu kunnen we verder. ’’
Mooi opgelost. En die laatste opmerking geeft wel aan dat De Rooij de kwaaiste nie is.
Laatst gewijzigd door didadunlop op do dec 07, 2006 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Ik heb duidelijk wel respect voor de motorijders. Denk dat het voor hun echt het zwaarste is. Trucks en motoren. De rest boeit me niet zo..
http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/plu ... es/353.jpg
Foto is vervangen door een link, de foto in nl. erg groot
let er er even op, het leest nl. er iritant.
Gegroet Roel

http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/plu ... es/353.jpg
Foto is vervangen door een link, de foto in nl. erg groot
let er er even op, het leest nl. er iritant.
Gegroet Roel
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
- Berichten:820
- Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am
In het huidige geval is de Rooy gewoon slim...
hij heeft zn truck van vorig jaar aangepast op diverse delen (verbeterd), maar op de homogloratie/type goedkeuring van een Ginaf laten inschrijven. Op kenteken staan de wagens nog steeds als DAF, althans de laatste keer dat ik dat checkte, paar weken terug, nog wel. Dit ondanks dus de Ginaf logo's.
Ginaf bouwt speciale trucks met DAF componenten. De 'Ginaf' van De Rooy is echter kompleet verschillende dan die van Team Vink en Ginaf Rally Power.
hij heeft zn truck van vorig jaar aangepast op diverse delen (verbeterd), maar op de homogloratie/type goedkeuring van een Ginaf laten inschrijven. Op kenteken staan de wagens nog steeds als DAF, althans de laatste keer dat ik dat checkte, paar weken terug, nog wel. Dit ondanks dus de Ginaf logo's.
Ginaf bouwt speciale trucks met DAF componenten. De 'Ginaf' van De Rooy is echter kompleet verschillende dan die van Team Vink en Ginaf Rally Power.
---www.cjmedia.nl---
Ik ga het allemaal zien, 3 januari naar Lissabon.
http://www.fransverhoeven.com/images/fo ... index.html
Ene die Factory KTM's staan er weer goed bij. Dit jaar hele nieuwe motor. Dit jaar veel mee getest en ziet er heel goed uit.
http://www.fransverhoeven.com/images/fo ... index.html
Ene die Factory KTM's staan er weer goed bij. Dit jaar hele nieuwe motor. Dit jaar veel mee getest en ziet er heel goed uit.
Mech schreef:Ik ga het allemaal zien, 3 januari naar Lissabon.
http://www.fransverhoeven.com/images/fo ... index.html
Ene die Factory KTM's staan er weer goed bij. Dit jaar hele nieuwe motor. Dit jaar veel mee getest en ziet er heel goed uit.

Footootje 46.. Ride in Style!!

Mech schreef:Ik ga het allemaal zien, 3 januari naar Lissabon.
http://www.fransverhoeven.com/images/fo ... index.html
Ene die Factory KTM's staan er weer goed bij. Dit jaar hele nieuwe motor. Dit jaar veel mee getest en ziet er heel goed uit.
Frans V.... ik zou echt zweren dat dat een broer is van Toon V... hij praat t zelfde, lijkt er op.. en rijdt (...) óók motor.

---www.cjmedia.nl---
-
- Berichten:820
- Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am
Ook ik ben van de partij.T.B.F.K.A.N. schreef:Denk dat ik dit jaar ook wel ga, maar dan wat later dan vorig jaar. Kom toch vooral voor de Trucks.zonoskar schreef:16 december is weer de voorsteldag op het motorcircuit in Valkenswaard. Als het een beetje weer is ga ik kijken en fototjes maken. Meer mensen van hier die erheen gaan?
nothing beats cubic inches
Nope, niet meer, "echte" Ginaf's...DeKerf's schreef:Op kenteken staan de wagens nog steeds als DAF, althans de laatste keer dat ik dat checkte,
Kenteken BSJS87
Voertuigsoort Bedrijfsauto
Merk GINAF
Handelsbenaming X 2222
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 12580 cm3
Vermogen 355 KW
Aantal zitplaatsen 3
Aantal staanplaatsen 0
Roetfilter Nee
Euroklasse 3
Zuinigheidslabel N.v.t.
Massa leeg voertuig 8.330 kg
Laadvermogen 770 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 9.100 kg
Massa rijklaar 8.629 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 13-11-2006
Datum eerste toelating 13-11-2006
Datum aanvang tenaamstelling 22-11-2006
Vervaldatum APK 13-11-2007
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd N.v.t.
- oplegger geremd 0 kg
- autonoom geremd 0 kg
- middenas geremd 0 kg
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
mooi als je nu ineens ziet dat de APK verlopen is en dat niemand bij de Rooy daaraan gedacht heeft..
Welke site heb je deze info trouwens vandaan? Ik ken wel de site waar je van ieder nummerbord de apk datum kan checken maar de rest van de info stond daar niet bij.

Welke site heb je deze info trouwens vandaan? Ik ken wel de site waar je van ieder nummerbord de apk datum kan checken maar de rest van de info stond daar niet bij.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
De specificaties van de truck van de Rooy, impressive!
Maten en gewichten:
Totale lengte: 6400mm
Breedte: 2550mm
Hoogte: 3200mm
Wielbasis: 4400mm
Totaal gewicht: ± 8800 kg
Gewichtsverdeling voor/achter: 55/45
Motor:
Type: DAF XE 390C, 6 cilinders in lijn
Cilinderinhoud: 12,6 liter
Enkele kenmerken van de motor: Direct ingespoten 12,6 liter zescilinder in lijn turbodiesel met vier kleppen per cilinder, elektronisch geregelde hogedruk UPEC brandstofinspuiting, enkele turbocompressor en intercooler (lucht-lucht).
Maximum vermogen: 800 hp @ 2600 rpm (590 kW @ 2600 rpm)
Maximum koppel: 3100 Nm @ 1400 -1800 rpm
Luchttoevoer systeem: Radiaal luchtfilter, type FRG - Donaldson
Transmissie:
Koppeling: Enkelvoudige plaatkoppeling met een diameter van 430 mm.
Versnelllingsbak : ZF 8S151 OD (reductie: 11,54 - 0,84 : 1) met servoshift
Tussenbak : ZF-Steyr, VG1600/300 (reductie: 0,89 : 1)
Assen :
Voor- en achterasophanging: Onafhankelijke wielophanging met dubbele draagarmen en 4 schokdempers per as gemonteerd met schroefveren.
Chassis : Ladderframe uit hoge vloeigrens-staal en torsiestijve dwarsliggers.
310 x 75 x 6 mm (geen binnenversterking)
Voor- en achterasophanging: Voorasophanging met een paraboolveerd en 4 schokdempers.
Achteras met een paraboolveer en schokdempers.
De achterasophanging is uitgevoerd met een stabilisatorstang.
Bandenmaat : (voor en achter): Michelin 14.00 R20 XZL, met Banden Lucht-Afblaas-Druk systeem (zgn. CTI-system).
Inhoud brandstoftanks : 680 liter (2 tanks)
Remmen : Schijfremmen voor / achter
Afmetingen: diameter 412 x 42 mm
Systeemdruk remsysteem : 8 bar
Cabine type : DAF, Dagcabine-uitvoering.
Voorzien van 3 zitplaatsen, 6-punts veiligheidsgordels en rolkooi.
Electrische installatie : 2 stuks, Accu Optima RedTop

Maten en gewichten:
Totale lengte: 6400mm
Breedte: 2550mm
Hoogte: 3200mm
Wielbasis: 4400mm
Totaal gewicht: ± 8800 kg
Gewichtsverdeling voor/achter: 55/45
Motor:
Type: DAF XE 390C, 6 cilinders in lijn
Cilinderinhoud: 12,6 liter
Enkele kenmerken van de motor: Direct ingespoten 12,6 liter zescilinder in lijn turbodiesel met vier kleppen per cilinder, elektronisch geregelde hogedruk UPEC brandstofinspuiting, enkele turbocompressor en intercooler (lucht-lucht).
Maximum vermogen: 800 hp @ 2600 rpm (590 kW @ 2600 rpm)
Maximum koppel: 3100 Nm @ 1400 -1800 rpm
Luchttoevoer systeem: Radiaal luchtfilter, type FRG - Donaldson
Transmissie:
Koppeling: Enkelvoudige plaatkoppeling met een diameter van 430 mm.
Versnelllingsbak : ZF 8S151 OD (reductie: 11,54 - 0,84 : 1) met servoshift
Tussenbak : ZF-Steyr, VG1600/300 (reductie: 0,89 : 1)
Assen :
Voor- en achterasophanging: Onafhankelijke wielophanging met dubbele draagarmen en 4 schokdempers per as gemonteerd met schroefveren.
Chassis : Ladderframe uit hoge vloeigrens-staal en torsiestijve dwarsliggers.
310 x 75 x 6 mm (geen binnenversterking)
Voor- en achterasophanging: Voorasophanging met een paraboolveerd en 4 schokdempers.
Achteras met een paraboolveer en schokdempers.
De achterasophanging is uitgevoerd met een stabilisatorstang.
Bandenmaat : (voor en achter): Michelin 14.00 R20 XZL, met Banden Lucht-Afblaas-Druk systeem (zgn. CTI-system).
Inhoud brandstoftanks : 680 liter (2 tanks)
Remmen : Schijfremmen voor / achter
Afmetingen: diameter 412 x 42 mm
Systeemdruk remsysteem : 8 bar
Cabine type : DAF, Dagcabine-uitvoering.
Voorzien van 3 zitplaatsen, 6-punts veiligheidsgordels en rolkooi.
Electrische installatie : 2 stuks, Accu Optima RedTop

Ich Heisse Super Fantastisch!