ik ben het kotsbeu !

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Binker

Bericht door Binker » vr dec 01, 2006 2:28 pm

@ fry: Het was een drijfjacht , vriend in kano , hert steekt over op nog geen 2m afstand van de kano zeker 10 jagers leggen aan en drukken af resultaat niets geraakt (goddank). Waar het om ging is dat ze schoten daar waar dat niet kon en mocht (normaliter klopt jou verhaal dus wel) En drinken is op zeker een grote hobby van veel jagers. Dit is ABSOLUUT geen sterk verhaal.

Maar laten we on topic blijven.

De boodschap was dus dat de jagerslobby ZEKER in Wallonie het wint van de buitensporters in het algemeen en de biker in het bijzonder.

In nederland hebben we nog soort van een poldermodel en helaas iets te veel regelgeving. regelgeving die helaas soms "misbruikt" wordt.
Wij hebben de pech dat er (weer helaas) te veel ge mierenneukt wordt op de regeltjes. In andere landen kan je de zaken vaak in goed overleg met Co oplossen. Soms kan dat in Nederland ook alleen dan moet je vriendjes worden met Co en zijn soortgenoten en het niet verkloten want dan wordt Co rancuneus en ben je voor altijd "het haasje".
Wat nog steeds het meest steekt, daarmee is Plons de hele discussie begonnen, is het feit dat "groot geld" het altijd wint van de underdog. Waarom heeft nederland anders zo'n enorme petrochemische industrie denk je? echt niet omdat de olieboeren zich blauw betalen aan belasting hoor! de nederlandse overheid kon kiezen of delen. Zo zal het ook gaan met stukken natuur die opgeofferd worden aan de industrie.

Tja ik baal ook van dat soort beslissingen en roep ook vaak zat dat ik hier wegga en verhuis naar Noorwegen ofzo (kan daar alleen niet het hele jaar door fietsen ;) ).

Fry

Bericht door Fry » vr dec 01, 2006 2:51 pm

Binker schreef:@ fry: Het was een drijfjacht , vriend in kano , hert steekt over op nog geen 2m afstand van de kano zeker 10 jagers leggen aan en drukken af resultaat niets geraakt (goddank). Waar het om ging is dat ze schoten daar waar dat niet kon en mocht (normaliter klopt jou verhaal dus wel) En drinken is op zeker een grote hobby van veel jagers. Dit is ABSOLUUT geen sterk verhaal.

Maar laten we on topic blijven.

De boodschap was dus dat de jagerslobby ZEKER in Wallonie het wint van de buitensporters in het algemeen en de biker in het bijzonder.

In nederland hebben we nog soort van een poldermodel en helaas iets te veel regelgeving. regelgeving die helaas soms "misbruikt" wordt.
Wij hebben de pech dat er (weer helaas) te veel ge mierenneukt wordt op de regeltjes. In andere landen kan je de zaken vaak in goed overleg met Co oplossen. Soms kan dat in Nederland ook alleen dan moet je vriendjes worden met Co en zijn soortgenoten en het niet verkloten want dan wordt Co rancuneus en ben je voor altijd "het haasje".
Wat nog steeds het meest steekt, daarmee is Plons de hele discussie begonnen, is het feit dat "groot geld" het altijd wint van de underdog. Waarom heeft nederland anders zo'n enorme petrochemische industrie denk je? echt niet omdat de olieboeren zich blauw betalen aan belasting hoor! de nederlandse overheid kon kiezen of delen. Zo zal het ook gaan met stukken natuur die opgeofferd worden aan de industrie.

Tja ik baal ook van dat soort beslissingen en roep ook vaak zat dat ik hier wegga en verhuis naar Noorwegen ofzo (kan daar alleen niet het hele jaar door fietsen ;) ).
Ja da's de Sint Hubertus club, de waalse jagerslobby. Dat komt omdat onze koning er ook lid van is.

Erikje

Bericht door Erikje » vr dec 01, 2006 3:07 pm

Ik ben het ook kotsbeu... ontzettend kotsbeu...
Hier zitten wij ons druk te maken waar wij mogen fietsen, even verderop wordt een jochie op een school zijn keel doorgesneden...

Zie jij ook hoe relevant en belangrijk sommige dingen zijn?

Erikje

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr dec 01, 2006 3:41 pm

Erikje schreef:Ik ben het ook kotsbeu... ontzettend kotsbeu...
Hier zitten wij ons druk te maken waar wij mogen fietsen, even verderop wordt een jochie op een school zijn keel doorgesneden...

Erikje
ja, dan hoef je je nergens meer druk om te maken, er is altijd wel weer ergens iets ergers aan de hand.............gaat mij ook weer een beetje ver.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr dec 01, 2006 3:54 pm

Erikje schreef:Ik ben het ook kotsbeu... ontzettend kotsbeu...

Erikje
:shock: ( http://www.nu.nl/news/904497/29/Kind_ge ... chool.html )

Ja, alles is helaas relatief...

Pimiento

Bericht door Pimiento » vr dec 01, 2006 4:46 pm

Echt, echt heel ziek.... :surprice:
One-handed Pimpin'®

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr dec 01, 2006 4:56 pm

[mod speel mode] en nu weer on topic aub anders gaat er een "slotje" op[/mod speel mode]

Heel erg idd, maar dat hoort hier niet echt/echt niet thuis.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Big T

Bericht door Big T » za dec 02, 2006 5:53 pm

Binker schreef: Tja ik baal ook van dat soort beslissingen en roep ook vaak zat dat ik hier wegga en verhuis naar Noorwegen ofzo (kan daar alleen niet het hele jaar door fietsen ;) ).
Mwoh, valt wel mee hoor: link

Mech

Bericht door Mech » zo dec 03, 2006 12:32 pm

:) Ben net een dag thuis en zie dat Plons een bommetje heeft gegooid. Hij heeft nog gelijk ook! Ene ik zal mijn best doen om meer singltrackpaadjes te maken :evil:

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma dec 04, 2006 10:28 am

jagers zijn locals, dus kiezers.
Mtb'ers zijn vaak van een heel ander land(sdeel) en staan dus achteraan bij t uitdelen van de kadootjes.

Allemaal ni teveel van aantrekken. Als ze de strop rond MTB'en trekken, ga ik zoals Mech de crossmotor op. Eens zien of ze dan nog zo blij zijn met hun beslissingen. Geen everzwijn meer in de omtrek, en snel genoeg weg voor die lamme waalse flikken.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma dec 04, 2006 5:00 pm

...En je maakt het er dus écht niet beter op. Dat soort actie's geven deze en andere sporten zoals motorcross een slechte naam en dus weinig tot nik's te kiezen qua vaste locatie's. Als iedereen lekker dwars doet waar 'ie zin in heb en schijt aan alle regel's heeft moet jij is opletten hoe snel het gedaan is met fietsen in het bos.

Wees blij dát je ergen's kan fietsen in dit kleine overvolle landje. Dat hoeft niet te betekenen dat je het met alles regeltjes eens bent, maar er dwars tegen in gaan helpt nik's en maakt het alleen erger.

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » do dec 07, 2006 3:14 pm

and POP goes the weasel.

Beetje relativeren goes a long way. ook wel gekend als humor
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Sneeck

Bericht door Sneeck » do dec 07, 2006 4:44 pm

Dat was niet alleen een reactie op jou. Dollen kan best, maar lijnrecht tegenover de regel's ingaan die opgesteld zijn zodat je ergens kan en mag fietsen verziekt het voor degene die zich er aan houden. Of je het nou met die regel's eens bent of niet.

Crash

Bericht door Crash » di dec 12, 2006 5:03 pm

thaha over een paar jaartjes denken jullie t zelfde als plons als er dikke industrie staat !
en dan mag het lijen dat er nog systeem mannetjes die nu over de route rijden werken ook.
het is gewoon dom dat ze freeriders en mtbers lastig gaan vallen dat ze de natuur slopen beter gaan ze ergens anders op hammeren wat veel meer schade aanricht.

Plons

Bericht door Plons » di dec 12, 2006 8:12 pm

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0

Moutainbike.be land van de trollen en boswachtneukertjs

Erikje

Bericht door Erikje » di dec 12, 2006 8:18 pm

Zie je wel, als wij straks nergens meer mogen biken is het niet de schuld van ons, bikers..... het is enkel en alleen de schuld van Plonsita!!! :ban:

Erikje

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » di dec 12, 2006 8:24 pm

Grappig is het ook dat je met de mountainbike op steeds minder plekken mag rijden. Paarden daarintegen die met hun hoeven helemaal niks kapotmaken en niet het hele bos volschijten mogen dit wel. :ban:
nothing beats cubic inches

wannes

Bericht door wannes » di dec 12, 2006 9:39 pm

bart-fmx schreef:Grappig is het ook dat je met de mountainbike op steeds minder plekken mag rijden. Paarden daarintegen die met hun hoeven helemaal niks kapotmaken en niet het hele bos volschijten mogen dit wel. :ban:

Ook wel ploegen en bemesting genoemd? :lol:
Maarja , klagen kan iedereen... Is er niet iets gezamelijk wat we kunnen ondernemen? Petitieke? Of denk ik dan te kleinschalig?

Grtz,

Wannes

Long Pete

Bericht door Long Pete » wo dec 13, 2006 3:32 pm

Elk jaar bij het begin van de winter of zo wentelen mtb'ers zich in zelfmedelijden over de grote boze overheid die der alleen maar op uit is om de armeonschuldige bloedjes die ze zijn het mtb'en onmogelijk te maken. :D
Hele fora kunenn ze daarover vollullen. Maar als je voorstelt er zelf iets aan te doen hebben ze der geen tijd voor of allemaal dringend iets anders te doen.
Ik vind dat het hier zeer bruin ruikt naar een gedachtengoed dat ook tijdens het interbellum opgang maakte.
Je hebt de overheid die je verdient. Hardvochtige mierenneukers in het noorden, foefelaars in het zuiden van de lage landen.
:angelnot:
Trouwens die overheid zit te wachten op vertegenwoordigers van de mtb-gemeenschap, maar niemand voelt zich geroepen.
Iedereen wil natuur liefst voor hem alleen, en zonder de consequenties die hij aan een overheid wel oplegt zelf na te leven in zijn eigen leven.
Dus zou ik zeggen begin bij uzelf en zet een bel op uwen mtb om goodwill te creeren. Maar het imago zal wel weer de bovenhand halen op het gezond verstand.
Wieg jullie maar in slaap op de tonen van uw zelfbeklag. En zeker genen lol.

Erikje

Bericht door Erikje » wo dec 13, 2006 3:38 pm

Long Pete schreef:Wieg jullie maar in slaap op de tonen van uw zelfbeklag.
Inderdaad gingen mijn ogen vanzelf dicht, maar dat kwam eigenlijk door het lezen van jouw bericht.... Afbeelding

Erikje

Long Pete

Bericht door Long Pete » wo dec 13, 2006 3:59 pm

Erikje schreef:
Long Pete schreef:Wieg jullie maar in slaap op de tonen van uw zelfbeklag.
Inderdaad gingen mijn ogen vanzelf dicht, maar dat kwam eigenlijk door het lezen van jouw bericht.... Afbeelding

Erikje
Doel bereikt :lol:

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » wo dec 13, 2006 4:10 pm

Plons heeft iedereen es goe tusse de benen geschopt :punk: en denkt verder bij zichzelf zaag maar door, k blijf hier toch rijden op mijn schoon paadjes.

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=30452

Fry

Bericht door Fry » wo dec 13, 2006 5:27 pm

simon-ffc schreef:Plons heeft iedereen es goe tusse de benen geschopt :punk: en denkt verder bij zichzelf zaag maar door, k blijf hier toch rijden op mijn schoon paadjes.

hahaha, idd, die topic daar was hilarisch. Plons vs. de toertochters

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » wo dec 13, 2006 5:55 pm

simon-ffc schreef:Plons heeft iedereen es goe tusse de benen geschopt :punk: en denkt verder bij zichzelf zaag maar door, k blijf hier toch rijden op mijn schoon paadjes.

vrij zwak van plonsje om al zijn posten in dat topic te wijzigen
dat is niet de eerste keer dat hij dat daar doet
als hij het niet kan halen kruipt hij met zijn staart tussen de benen er van tussenuit
maarja het is een persoon die volgens mij enkel en alleen aan zichzelf denk
en heel graag in de belangstelling staat
is het niet in de positieve zin dan maar in de negatieve zin
als hij maar opvalt

:thumbsdown:

Plons

Bericht door Plons » wo dec 13, 2006 7:35 pm

w e i n i g skitterende post Old Manitou !

zolang het maar opbrengt

question authority !

Gesloten