Trial.... Velgen&naaf
Moderator:Beheerders
-
ik zit eigenlijk met 2 dilema's
nou ik heb laatst een trialframe gekocht
en nu moet ik een paar fatsoenlijke wielen hebben
nu kan ik losse velgen kopen en in in goede naven laten spaaken
maar welke velgen zouden jullie adviseren?
rekening mee houdend dat ik 2x magura hs33 rij.
kom ik uit op de naaf kan ik een 10mm achternaaf gebruiken ipv 9 mm quickrelease ? maakt dat niks uit ivm mijn frame.
alvast bedankt
nou ik heb laatst een trialframe gekocht
en nu moet ik een paar fatsoenlijke wielen hebben
nu kan ik losse velgen kopen en in in goede naven laten spaaken
maar welke velgen zouden jullie adviseren?
rekening mee houdend dat ik 2x magura hs33 rij.
kom ik uit op de naaf kan ik een 10mm achternaaf gebruiken ipv 9 mm quickrelease ? maakt dat niks uit ivm mijn frame.
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Green Acid op zo nov 12, 2006 12:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
† Mortem Vitae Sequens †
maak er ff TRIAL van, eerst een i en dan een a, voordat iedereen t verkeerd begrijpt
voor trial hebt je een dikke achtervelg nodig om snakebites te voorkomen (minstens 30mm, maar liever meer)
ik raad je de try all velg aan, puur omdat ie heel breed (42 tot 48mm), heel sterk, en ook licht is
ook heb je een hele dikke DH achterband nodig voor het grip en voor t anti-snakebite
daar zou ik voor een michelin hot 2,5 gaan, goedkoop en lichter dan de try all banden, en absoluut snakebiteproof
als voorvelg zou ik een lichte xc velg nemen, en een licht xc bandje en een latex binnenband (dit allemaal puur voor het gewicht)
de keuze vd voornaaf maakt niet zo heel veel uit, maar de achternaaf moet wel een sterke body hebben, omdat normale (deore enzo) veels te snel stuk gaan door de harde pedalkicks
een try all naaf is speciaal gemaakt voor trial, dus die zou ik kiezen
en 10mm as zou gewoon moeten kunnen, het kan iig wel bij frames met horizontale drop-outs, dus ik neem aan dat t met normale drop outs ook kan
kijk anders op www.x-style.nl
dar onder "trial algemeen" staat een topic van mij genoemd "trialbike", waar veel tips staan over de opbouw van trialframes, dus ook welke wielen, en links naar winkels
succes,
martin
voor trial hebt je een dikke achtervelg nodig om snakebites te voorkomen (minstens 30mm, maar liever meer)
ik raad je de try all velg aan, puur omdat ie heel breed (42 tot 48mm), heel sterk, en ook licht is
ook heb je een hele dikke DH achterband nodig voor het grip en voor t anti-snakebite
daar zou ik voor een michelin hot 2,5 gaan, goedkoop en lichter dan de try all banden, en absoluut snakebiteproof
als voorvelg zou ik een lichte xc velg nemen, en een licht xc bandje en een latex binnenband (dit allemaal puur voor het gewicht)
de keuze vd voornaaf maakt niet zo heel veel uit, maar de achternaaf moet wel een sterke body hebben, omdat normale (deore enzo) veels te snel stuk gaan door de harde pedalkicks
een try all naaf is speciaal gemaakt voor trial, dus die zou ik kiezen
en 10mm as zou gewoon moeten kunnen, het kan iig wel bij frames met horizontale drop-outs, dus ik neem aan dat t met normale drop outs ook kan
kijk anders op www.x-style.nl
dar onder "trial algemeen" staat een topic van mij genoemd "trialbike", waar veel tips staan over de opbouw van trialframes, dus ook welke wielen, en links naar winkels
succes,
martin
-
anders kijk je voor onderdelen op www.trialmarkt.de
-
Jha danke, doe het meteenViper204 schreef:anders kijk je voor onderdelen op www.trialmarkt.de

† Mortem Vitae Sequens †
-
Als het om max 1 cm gaat kun je die blokjes het beste bijschuren.
Dat gaat het snelst op een stoeptegel doen met een "scherpe korrel".
Spreek uit ervaring omdat ik er ook gezeik mee heb gehad.
Als het helemaal niet past moet je schijf gaan rijden, dat is bij trial niet tof dus anders heb ik nog een kennis die adapters maakt.
Dat gaat het snelst op een stoeptegel doen met een "scherpe korrel".
Spreek uit ervaring omdat ik er ook gezeik mee heb gehad.
Als het helemaal niet past moet je schijf gaan rijden, dat is bij trial niet tof dus anders heb ik nog een kennis die adapters maakt.
Welk frame heb je?
Afhankelijk van je frame koop je een velg met ideale breedte, voor een kenny belaey frame bv is dat 47 mm, anders passen je HS33 remmen niet. Daarom ben ik ook V-brake gaan rijden. Je HS33 past niet? dan is je velg waarschijnlijk te breed.
Try all velgen zijn ok maar van veel te zacht materiaal zodat je vaak opniew moet opschuren met de slijpschijf.
Ik heb nu 2 planet X BMF velgen gekocht (= alex DX32) die veel sterker, stijver en van harder materiaal zijn gemaakt. Ik moet ze alleen nog inspaken.
En voor een naaf, wil je vooraan of achteraan freewheel rijden? als je vooraan freewheel rijdt, kun je voor een try all naaf gaan, maar wil je echt 280 euro betalen voor een fixed achternaaf?
Voor freewheel achter heb je king, maar dat is heel duur. Een goedkoper alternatief is de hope pro 2 trial, kost 195 euro of zo.
Afhankelijk van je frame koop je een velg met ideale breedte, voor een kenny belaey frame bv is dat 47 mm, anders passen je HS33 remmen niet. Daarom ben ik ook V-brake gaan rijden. Je HS33 past niet? dan is je velg waarschijnlijk te breed.
Try all velgen zijn ok maar van veel te zacht materiaal zodat je vaak opniew moet opschuren met de slijpschijf.
Ik heb nu 2 planet X BMF velgen gekocht (= alex DX32) die veel sterker, stijver en van harder materiaal zijn gemaakt. Ik moet ze alleen nog inspaken.
En voor een naaf, wil je vooraan of achteraan freewheel rijden? als je vooraan freewheel rijdt, kun je voor een try all naaf gaan, maar wil je echt 280 euro betalen voor een fixed achternaaf?
Voor freewheel achter heb je king, maar dat is heel duur. Een goedkoper alternatief is de hope pro 2 trial, kost 195 euro of zo.
-
-
-
Je hebt geen nokken voor HS33, en evo adapters .........Green Acid schreef:uiteraard heb ik die nodig![]()
mijn hs33 heeft er 2![]()
en zodra men maat adaptors heeft gemaakt gaan die er weer lekker op
want V-brakes zijn![]()
why vroeg je het eigenlijk ? te koop ofzo ?
gr

Ik heb wel HS33 nokken en heb nu heatsink adapters gekocht om V-brake te rijden. Een booster ga ik zelf maken uit een stuk alu.
-
magura nokken, zijn 4 gaatjes in je frame, 2 aan elke kant waar een V-brake nok zit. Deze zijn er dan ipv de V-brake nokken.Green Acid schreef:welke nokken bedoel je die je standaart bij hs33 krijgt
want die heb ik wel gewoon...
men rem past alleen nog niet maar daar komt echt wel verandering in
heb er alleen een v-brake opzitten omdat het remt
maar fijn is anders
-