Ook van mij nogmaals een hartelijk dankjewel! Mazzeldagje (ik mocht met BL racng mee)
Cannondale Europe is op het eerste gezicht kleiner dan verwacht. Ik heb een tijdje bij Gazelle rondgehobbeld, en daar past Cannondale wel een paar keer in!

Maar goed, dat is natuurlijk geen eerlijk vergelijking aangezien Gazelle gewoon ENORME hoeveelheden stadsfietsen wegzet...
Daarbij komt dat Cannondale's europese Marketing en engineering in der Schweiz zitten. En ik had een grote lakkerij verwacht, maar de frames komen dus gelakt aan in Oldenzaal. Maar toch was het leuk om rond te kijken.
En de lunch werd een truck vol fietsen losgetrokken op een recratieterrein in Oldenzaal! Er is daar een 6,5km mountainbikeroute en een 2,5km wegroute. En er waren genoeg tijd en fietsen. Uiteindelijk heb ik wel 4 fietsen kunnen berijden, namelijk:
- Prophet SL+RS Revelation: De fiets was te klein voor me. Even wennen aan het megabrede stuur. Achtevering voelt ondanks de 150m niet al te soppig aan en is wel ERG comfy

De Prohet stuurt trager dan ik gewend ben (RM Element 70). Niet mijn fiets, maar toch leuk om eens te proberen
- System Six (op de weg, sorry) met SI cranks. 1e indruk: nog een stukkie straker dan mijn 2004 Klein Quantum met DuraAce cranks. Maat was perfect, reed er zo op weg!
- Scalpel+Lefty 110. Zadelhoogte was oke, maar Stuur VEEL te laag en de Lefty stond te zacht. Al met al een slechte imitatie van een duikboot

De achtervering wipt op het asfalt gevoelsmatig behoorlijk (in het bos minder) en veert door de geringe veerweg natuurlijk maar weinig. Dan toch liever mijn trouwe Rocky...
- Rush carbon+Lefty 110. Kijk, HIER zou ik wel aan kunnen wennen

De Lefty was goed afgesteld en werkt dan super. Enorm verschil met mijn stugge Ronin 110. De Rush stuurt strak en geeft je het gevoel dat je erg hard gaat, zelfs ondanks het feit dat het zadel 5cm te laag stond

. De achtervering stond iets zacht afgesteld en werkt dan goed. Op de vlakke stukken vond ik het echter wel prettig om de Propredal straffer te zetten, dan krijg je toch het gevoel minder kracht te verliezen. Conclusie: Als ik mocht kiezen werd het deze...
...Maar dat mocht dus niet

Nouja, we kregen DP stickers en dat is ook wat waard

Toffe dag gehad!