[nieuws] DP presents: Cannondale Factory Tour & Ride!

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

bettes

Bericht door bettes » ma nov 27, 2006 5:15 pm

Hmmz is het niet een beetje vreemd als ik dp ga bedanken?!

Daarom: bedankt C-dale voor de warme ontvangst, de lekkere krentenbollen(heb er echt maar twee gehad, net als plons :roll: ), de vette bikes en het heerlijk weer!

Jeroen, wanneer moeten we da agenda vrijhouden voor de tour en ride in zwitserland met de bigbikes? :evil:

greetz
bettes (de united biker)
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma nov 27, 2006 8:26 pm

Ook van mij nogmaals een hartelijk dankjewel! Mazzeldagje (ik mocht met BL racng mee) :)

Cannondale Europe is op het eerste gezicht kleiner dan verwacht. Ik heb een tijdje bij Gazelle rondgehobbeld, en daar past Cannondale wel een paar keer in! :D Maar goed, dat is natuurlijk geen eerlijk vergelijking aangezien Gazelle gewoon ENORME hoeveelheden stadsfietsen wegzet...

Daarbij komt dat Cannondale's europese Marketing en engineering in der Schweiz zitten. En ik had een grote lakkerij verwacht, maar de frames komen dus gelakt aan in Oldenzaal. Maar toch was het leuk om rond te kijken.

En de lunch werd een truck vol fietsen losgetrokken op een recratieterrein in Oldenzaal! Er is daar een 6,5km mountainbikeroute en een 2,5km wegroute. En er waren genoeg tijd en fietsen. Uiteindelijk heb ik wel 4 fietsen kunnen berijden, namelijk:
- Prophet SL+RS Revelation: De fiets was te klein voor me. Even wennen aan het megabrede stuur. Achtevering voelt ondanks de 150m niet al te soppig aan en is wel ERG comfy :) De Prohet stuurt trager dan ik gewend ben (RM Element 70). Niet mijn fiets, maar toch leuk om eens te proberen
- System Six (op de weg, sorry) met SI cranks. 1e indruk: nog een stukkie straker dan mijn 2004 Klein Quantum met DuraAce cranks. Maat was perfect, reed er zo op weg!
- Scalpel+Lefty 110. Zadelhoogte was oke, maar Stuur VEEL te laag en de Lefty stond te zacht. Al met al een slechte imitatie van een duikboot :( De achtervering wipt op het asfalt gevoelsmatig behoorlijk (in het bos minder) en veert door de geringe veerweg natuurlijk maar weinig. Dan toch liever mijn trouwe Rocky...
- Rush carbon+Lefty 110. Kijk, HIER zou ik wel aan kunnen wennen :) De Lefty was goed afgesteld en werkt dan super. Enorm verschil met mijn stugge Ronin 110. De Rush stuurt strak en geeft je het gevoel dat je erg hard gaat, zelfs ondanks het feit dat het zadel 5cm te laag stond :-). De achtervering stond iets zacht afgesteld en werkt dan goed. Op de vlakke stukken vond ik het echter wel prettig om de Propredal straffer te zetten, dan krijg je toch het gevoel minder kracht te verliezen. Conclusie: Als ik mocht kiezen werd het deze...

...Maar dat mocht dus niet :( Nouja, we kregen DP stickers en dat is ook wat waard :D Toffe dag gehad!

mtberdaan

Bericht door mtberdaan » ma nov 27, 2006 10:29 pm

en een cannondale shirt he ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di nov 28, 2006 9:58 am

mtberdaan schreef:en een cannondale shirt he ;)
precies! Die moet ik alleen nog ff heeeeeeeeeeel koud wassen, wellicht dat de XL dan wel past.........

Als iemand nog interesse heeft in een XL(valt als een M) dan stuur ik hem tegen verzendkosten op.

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di nov 28, 2006 10:31 am

uh... lopen jullie nou te ouwehoeren? Zowel Benjamin als ik hebben geen shirt gekregen :?

zo nee: is het een mooi shirt?
zo ja: goeie grap :D

Gène

Bericht door Gène » di nov 28, 2006 11:01 am

Ja serieus, we hebben een shirt (long sleeve). Heb hem al trots gedragen naar school :D. Maar jullie hebben DP stickers, die zou ik ook wel willen scooren.

Overigens waren de Red Bull ladies zeker niet misplaatst 8) jummie zo'n blikkie Rooie stier.

Zoals gezegd:

:thumbsup:

Wanneer komen de foto's :naughty: ?

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di nov 28, 2006 2:14 pm

hmmm, jammer... nou ja, veel plezier met jullie shirts!

En o ja, ik begrijp nu dat Boss er ook was.. Hoe zag jij er zondag uit, Boss? En hoe vond jij de Rush in vergelijking met jouw Element?

Tot slot een tip voor de volgende DP meeting, heel suf maar wel handig: Iedereen met zijn Nickname op een Naambordje, of getatoeerd op het voorhoofd :D

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di nov 28, 2006 2:34 pm

Waren de shirts niet allen XXL?
Of vergis ik me... mogelijk kan ik voor degenen die zonder short naar huis zijn gegaan nog wat regelen...

mtberdaan

Bericht door mtberdaan » di nov 28, 2006 3:11 pm

ik heb alleen een xxl korte mouwen shirt van cannondale epedemic tour 2005 gekregen en geen lange mouwen of stickers
Tot slot een tip voor de volgende DP meeting, heel suf maar wel handig: Iedereen met zijn Nickname op een Naambordje, of getatoeerd op het voorhoofd :D
goede tip

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di nov 28, 2006 7:03 pm

De Lars Cuevas schreef:hmmm, jammer... nou ja, veel plezier met jullie shirts!

En o ja, ik begrijp nu dat Boss er ook was.. Hoe zag jij er zondag uit, Boss? En hoe vond jij de Rush in vergelijking met jouw Element?

groen hoodjack & op de fiets alles zwart met een witte specialized M1 op de kop.

Ja die Rush beviel me goed, ik had het idee dat er minder bob in zat dan m'n Element. Qua looks vind ik het overigens een oerlelijk ding.
De Scalpel verbaasde mij echter meer, veel soepeler dan ik had verwacht en ook meer bob dan ik had verwacht, meer dan de Rush vond ik.

Het is natuurlijk maar een gevoel, want in zo'n korte periode met maar 1 snelle afstelling kan je er maar weinig zinnigs over zeggen vind ik; alhoewel er mensen waren die wel erg enthousiast reageerden.........

dusssssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di nov 28, 2006 7:05 pm

Steelboy schreef:Waren de shirts niet allen XXL?
Of vergis ik me... mogelijk kan ik voor degenen die zonder short naar huis zijn gegaan nog wat regelen...
Mijn shirt was XL(en veuls te klein), en een short lijkt me ook wel tof ;) :angelnot:

dussssss©
DE site

Steelboy
Contacteer:

Foto's!

Bericht door Steelboy » di nov 28, 2006 9:50 pm

Waar blijven die foto's????!!!

Oh hier... dus alvast een voorproefje:

Kan iemand die slapende Belg even wakker maken!
Afbeelding

Rinus heeft zijn nieuwe fiets ontdekt...
Afbeelding

IJdelboy Bram die een racefiets afrost op het mtb parcours.
Afbeelding

Raynus

Bericht door Raynus » wo nov 29, 2006 7:42 am

Goeiendag hey, ben ik al blij dat ik mag komen , krijg ik dar een Tshirt, en gaan jullie mij ook nog een flees toe sturen?
Geweldig geefeven aan wie mijn adres moet hebben.
Ennehh ik ben al aan het sparen hoor voor de Carbon Rush.
:bicycle:
Ciao Raynus
Mr. Cannondale

mtberdaan

Bericht door mtberdaan » wo nov 29, 2006 6:54 pm

ja ik heb hem gevonden

Afbeelding

de motorcrosser van cannondale

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo nov 29, 2006 9:58 pm

Nou hier komen ze :D

Presentatie Door Jeroen Wiggers van Cannondale
Afbeelding
Het voorframe van een Rush Carbon. Volledig frame zonder demper weegt ruim 1600 gram!!
Afbeelding

Afbeelding
1.5" Stuurbuis op de System Six
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cannondale System Six volledig Campagnolo Record, á €8799 OMGWTFROTFLMAO
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cannondale Taurine Carbon Hardtail
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gène

Bericht door Gène » do nov 30, 2006 12:07 pm

Ik heb ook nog wat geschoten (met m'n telefoon :oops: )

http://www.pinkbike.com/photo/1111193/
http://www.pinkbike.com/photo/1111194/
http://www.pinkbike.com/photo/1111195/
http://www.pinkbike.com/photo/1111196/
http://www.pinkbike.com/photo/1111197/
http://www.pinkbike.com/photo/1111198/
http://www.pinkbike.com/photo/1111199/

Natuurlijk heb ik nog meer, mhja dan is het speciale er van af. Als ik zo de foto's terug bekijk, blijft het gaaf om ze te zien. Vooral de laatste foto bekijk met plezier terug. Ik denk dat ik maar het tipje van de berg gezien heb die deze bike kan hebben. Geweldig wat een bike...

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

mtberdaan

Bericht door mtberdaan » do nov 30, 2006 5:32 pm

mooie foto's

Plaats reactie