Bikepark in de herfst hetzelfde als een paddestoel?
Moderator:Beheerders
Nu Bergschenhoek dicht is schieten de plannen ineens als paddestoelen de grond uit.
Groningen heeft er al eentje.
In de achterhoek zijn ze aan het lobbyen.
In Heerlen doet de gemeente lekker mee.
Over Spaarnwoude wordt nog steeds gedroomd om over het dak van brabant maar te zwijgen.
Wilde plannen om maar gewoon een berg neer te leggen in Noord Holland.
Tsja maar wat wil de Nederlandse biker nou in een bikepark?
Mijn nieuwsgierigheid ff pollen....
En geef als reactie vooral aan wat je ergens onder verstaat.... want iedereen hanteert verschillende benamingen voor andere zaken is mij opgevallen...
Ps. als iemand mij kan vertellen hoe je meerdere mogelijkheden kan krijgen bij een poll, svp let me know... Nu dus wat jij persoonlijk het liefste er in ziet...
Groningen heeft er al eentje.
In de achterhoek zijn ze aan het lobbyen.
In Heerlen doet de gemeente lekker mee.
Over Spaarnwoude wordt nog steeds gedroomd om over het dak van brabant maar te zwijgen.
Wilde plannen om maar gewoon een berg neer te leggen in Noord Holland.
Tsja maar wat wil de Nederlandse biker nou in een bikepark?
Mijn nieuwsgierigheid ff pollen....
En geef als reactie vooral aan wat je ergens onder verstaat.... want iedereen hanteert verschillende benamingen voor andere zaken is mij opgevallen...
Ps. als iemand mij kan vertellen hoe je meerdere mogelijkheden kan krijgen bij een poll, svp let me know... Nu dus wat jij persoonlijk het liefste er in ziet...
Een combinatie van, zou ideaal zijn. Pumptrack / oefenbaantje en een volwaardig 4X parcours lijken mij ideaal zeker nu de NL top ook internationaal mee begint te doen.
Als daarbij een combi gemaakt wordt met XC / BMX en evt DH dan heb je alles bij elkaar en kun je daarin sterker voor de dag komen.
Het dak van brabant is nog steeds een zeer geschikte locatie. Ook in het midden des lands zijn mogelijkheden, maar dan heb je een hoop geel zand en medewerking van gemeente of beheerder nodig.
Als daarbij een combi gemaakt wordt met XC / BMX en evt DH dan heb je alles bij elkaar en kun je daarin sterker voor de dag komen.
Het dak van brabant is nog steeds een zeer geschikte locatie. Ook in het midden des lands zijn mogelijkheden, maar dan heb je een hoop geel zand en medewerking van gemeente of beheerder nodig.
- Fullthrottle @ Team Solid
- Contacteer:
Het is mij opgevallen dat er steeds meer mensen beginnen met FR/DH
Daarom lijkt het mij een goede oplossing om een DH parcour te maken en er naast een Nortshore parcour met drops en wallrides zoals ze dat in winterberg gedaan hebben. dat neemt niet veel extra veel plaats in maar is dubbel zoleuk!
Verder moet er wel rekening gehouden worden dat het rijbaar moet zijn voor iedereen ! Want iedereen moet fun kunnen hebben.
Een BMX baan zou zowiezo al komen voor officieele wedstrijden. Ik weet niet eicht wat het grote verschil is tudden een BMX baan een een 4-Cross maar mij lijkt dat dit toch ongeveer het zelfde is. Misschien een maatje groter. Dus dan hoeft er voor mij echt geen 4-Cross baan bij.
Bovendien wonen we in Limburg en daar is de engeplek waar een DH/FR baan mogelijk is. Dus moeten we daar ook gebruik van maken.
Ik wacht in spaning af ! Hopelijk worden de jaarkaarten niet al te duur hahaha
Greetz Robin
Daarom lijkt het mij een goede oplossing om een DH parcour te maken en er naast een Nortshore parcour met drops en wallrides zoals ze dat in winterberg gedaan hebben. dat neemt niet veel extra veel plaats in maar is dubbel zoleuk!
Verder moet er wel rekening gehouden worden dat het rijbaar moet zijn voor iedereen ! Want iedereen moet fun kunnen hebben.
Een BMX baan zou zowiezo al komen voor officieele wedstrijden. Ik weet niet eicht wat het grote verschil is tudden een BMX baan een een 4-Cross maar mij lijkt dat dit toch ongeveer het zelfde is. Misschien een maatje groter. Dus dan hoeft er voor mij echt geen 4-Cross baan bij.
Bovendien wonen we in Limburg en daar is de engeplek waar een DH/FR baan mogelijk is. Dus moeten we daar ook gebruik van maken.

Ik wacht in spaning af ! Hopelijk worden de jaarkaarten niet al te duur hahaha

Greetz Robin
-
een DH/FR track en slopestyle combinatie zou helemaal te gek zijn. En misschien als extraatje een lekkere 4x baan erbij om ff lekker door een paar kombochten te knallen. Dat zou voor mij echt het perfecte bikepark zijn. Maar waarschijnlijk blijven dat allemaal dromen voor mij ( en heel veel andere bikers) Winterberg doet het wel aardig denk ik zo (ben er nog nooit geweest) maar is toch weer te ver weg.
aan de poll te zien vinden de meeste bikers tog wel dat het DH/FR moet gaan worden. Hopelijk lukt dit.
aan de poll te zien vinden de meeste bikers tog wel dat het DH/FR moet gaan worden. Hopelijk lukt dit.

Volgens mij is de term "Bikepark" voor bijv. Groningen enigszins overtrokken. Wanneer je die lijn doortrekt kun je IMHO iedere BMX baan met aangrenzend een bos (XC) ook gelijk "Bikepark" noemen. He, dan woon ik op 300 meter van een Bikepark
BMX en een 4X-baan is inderdaad ongeveer hetzelfde.
Gezien de mogelijkheden die dit land biedt, de combinatie:
- 4X
- Freeride
- compact oefen "iets" (dirt, pump, ...)

BMX en een 4X-baan is inderdaad ongeveer hetzelfde.
Gezien de mogelijkheden die dit land biedt, de combinatie:
- 4X
- Freeride
- compact oefen "iets" (dirt, pump, ...)
klopt. Je kunt een soort gelijk parcours in NL wel bouwen, maar als de lengte nog minder wordt dan in Winterberg (als voorbeeld) kunnen ze beter een 4X track aanleggen naar mijn idee.nwolsink schreef:Winterberg is ook meer een uit de hand gelopen Freeride, het is geen "echte" downhil.jojo schreef:Voor een beetje DH parcours heb je al snel een flinke heuvel nodig. Winterberg is 1km lang, veel korter moet het eigelijk ook niet vind ik.
Mijn keuze: 4X en DH track.
keybone collector!!!
-
-