Kona Coiler vs. CoilAir...
Moderator:Beheerders
-
Heb afgelopen weekend een Kona Coiler Deluxe mogen uittesten te Namen, en vroeg na deze testrit af wat het verschil tussen deze twee achterdempers is. Ja, ik weet dat het ene lucht is en het andere een veer, maar waar merk je concreet verschil? Drops, snelheid, klimmen etc?
En vraag twee, zijn de 2007 bike nu kleiner of groter geworden ( binnen dezelfde maat uiteraard...) dan 2006?
En vraag twee, zijn de 2007 bike nu kleiner of groter geworden ( binnen dezelfde maat uiteraard...) dan 2006?
- Fullthrottle @ Team Solid
- Contacteer:
heb je al eens gelezen op de site van fox?
http://www.foxracingshox.com/fox_bicycle/bike_index.htm
zoals hun het beschrijven is de DHX air veel lichter dan de DHX
en de DHX is meer voor het ruigere terrein.
verder zou ik ook wel eens willen weten hoe de DHX air aan voelt
Greetz Robin
http://www.foxracingshox.com/fox_bicycle/bike_index.htm
zoals hun het beschrijven is de DHX air veel lichter dan de DHX
en de DHX is meer voor het ruigere terrein.
verder zou ik ook wel eens willen weten hoe de DHX air aan voelt
Greetz Robin
-
ja, had ik al eens bekeken, maar was benieuwd naar rij- ervaringen. Ik wil er zeker op kunnen raggen, met namen drops en dh parken, maar wil m ook gewoon kunnen gebruiken om in de ardennen of NL te gebruiken. De Coiler die ik heb gereden was super, dus was benieuwd naar de verschillen met de luchtvering.
-
Sorry dat ik je niet meer kan helpen. Ben niet helemaal zeker over de maten de 2006 fietsen zijn al niet erg groot (moest zelf van de zomer een XL huren en ben zelf 183cm) Kwam in het Bikepark nog een gast met een Coiler tegen. Hij kon best leuk springen,maar had wel een veer.
Zelf zou ik voor een veer gaan gewoon omdat je makkelijker lomp kan zijn en dus niet altijd even netjes hoeft te landen bij het springen.
Ben je daarentegen een JumpConan dan kan ik me voorstellen dat een Air natuurlijk best lekker is omdat je langer in de lucht kan blijven hangen en de landing toch wel goed komt omdat je "netjes "bent. das aan mij dus niet besteed
Zelf zou ik voor een veer gaan gewoon omdat je makkelijker lomp kan zijn en dus niet altijd even netjes hoeft te landen bij het springen.
Ben je daarentegen een JumpConan dan kan ik me voorstellen dat een Air natuurlijk best lekker is omdat je langer in de lucht kan blijven hangen en de landing toch wel goed komt omdat je "netjes "bent. das aan mij dus niet besteed

Coil is liniair, progressief zou juist lucht zijn. Al gaat het al bijna niet meer op voor de DHXAir, want die gedraagd zich als een coil shock. Als je een beetje rondkijkt in het DH circuit, zie je steeds meer bikes met DHXAir uitgerust zijn, en dat is niet alleen de pro-rider. Het rijdt gewoon super, maar 't zal niet weggelegd zijn voor de lompere rijders. Dan ben je beter af met een coil-shock. Ik heb met de 2007 coilAir gereden en vond 'm super voor alles, heel veelzijdig en zeker niet zwaar. Je moet je alleen bewust zijn van het feit dat het een 160mm bike is, dus d'r kleven overduidelijke voor en nadelen aan, maar als je de een of de andere overweegt en soepel kunt rijden... ik wist het wel, air all the way!Binker schreef:Lijkt me dat de Coiler progressiever is dan de coiler air verder is de air lichter. Leuke fiets hoor vindt hem zelf erg zwaar (naar veerweg ratio)
-
@ harmshapes: De fiets die ik had gehuurd was een Stab Garbanzo in Les Gets en was op zeker een 2006 type. Nu weet ik dat er inderdaad wat aan die maatvoering is gesleuteld (heb ik ook hier ergens gelezen)maar het is wel een verhaal van de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. M.a.w. weet niet of je nu ruimer of kleiner moet gaan zitten. Je kan wel kijken bij b2b die hebben inelk geval een coiler 2006 in de maat L en ze kunnen zowiezo je vraag over de maatvoering beantwoorden. zal nog effe zoeken hier op het forum voor je.