amateur framebouwers
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Contacteer:
Ik heb zelf een set met propaan en O2. Op zich bevalt dit prima, maar de zuurstoffles heb ik gehuurd bij air products, en dat is nou niet echt een hele prettige ervaring.Struik schreef:Ik denk dat je spijt zult krijgen als je 145 euro aan zo´n metaljet brander gaat uitgeven.
- dat busje zal snel leeg zijn
- vlam temperatuur van propaan is zoals gezegd in de advertentie niet max 2400 maar ligt zelfs nog boven de 2850 graden, dat wordt dus nog langer verwarmen.
- ook zal het niet fijn werken zijn met zo´n lomp ding in je handen.
ik denk dat je aan een mooi 2ehansje 10x meer plezier aan zult beleven.
Voor dat 10l flesje vragen ze 95 euro per jaar. Daar komt dan nog een flink aantal spookrekeningen bij, die na flink wat heen en weer gebel meestal geseponeerd worden.
Weet iemand een betere manier om aan zuurstof te komen? Anders denk ik toch dat ik het 145 euro flesje eens ga proberen...
hoekloos maar dat is lindegas tegenwoordig.

http://www.lindegasbenelux.com/internat ... s/Homepage
O2en propaan is echter niet altijd heet genoeg om te solderen. (je kan er wel mooi glaskralen mee maken)
Ik ben voor Zuurstof/Acetyleen gegaan

http://www.lindegasbenelux.com/internat ... s/Homepage
O2en propaan is echter niet altijd heet genoeg om te solderen. (je kan er wel mooi glaskralen mee maken)
Ik ben voor Zuurstof/Acetyleen gegaan

-
- Contacteer:
Ik heb nog nooit de behoefte gehad om glaskralen te maken, maar ik soldeer er al 12 jaar probleemloos mee. Propaan is niet heet genoeg om autogeen mee te lassen, dat word een ramp, maar hardsolderen gaat echt prima hoor.Hilco schreef: O2en propaan is echter niet altijd heet genoeg om te solderen. (je kan er wel mooi glaskralen mee maken)
Hoekloos is niet echt een optie, zit niet in de buurt...
Ik heb gas via indugas. Ook niet goedkoop maar nog steeds goedkoper dan eigendomflessen. Dat is pas interresant als je veel gas verbruikt.
Ik geloof dat Indugas weer is over genomen door????
Ik denk dat als je een gasdepo in de buurt hebt je daar het beste je gas kunt betrekken. Als je net lekker bezig bent en je moet 2 uur rijden om je flesje te wisselen........
Gas blijft één van de dingen die mij meer en meer over Tig lassen doen nadenken. Hoewel je daarbij weer met Argon of een gasmix zit. Maar dat kan ik via mijn werk goed betrekken.
Kan ook altijd nog Carbon gaan lijmen!!
Ik geloof dat Indugas weer is over genomen door????
Ik denk dat als je een gasdepo in de buurt hebt je daar het beste je gas kunt betrekken. Als je net lekker bezig bent en je moet 2 uur rijden om je flesje te wisselen........
Gas blijft één van de dingen die mij meer en meer over Tig lassen doen nadenken. Hoewel je daarbij weer met Argon of een gasmix zit. Maar dat kan ik via mijn werk goed betrekken.
Ben met een 29r SS/1x6 specific bezig. Gaat niet zo snel als gehoopt, maar dat is eigenlijk altijd het geval.
Ook ben ik mijn mal aan het aanpassen en een poot ervoor aan het lassen.

foto van mainframe.
Ik moet nog enkele buigtools maken om de achtervork te vormen. Erg lastig om rond een 29r wiel te bouwen.
Ook ben ik mijn mal aan het aanpassen en een poot ervoor aan het lassen.

foto van mainframe.
Ik moet nog enkele buigtools maken om de achtervork te vormen. Erg lastig om rond een 29r wiel te bouwen.
-
- Contacteer:
Mig solderen is overigens ook mogelijk. Google maar eens op 'mig solderen'.steelhead schreef: Gas blijft één van de dingen die mij meer en meer over Tig lassen doen nadenken. Hoewel je daarbij weer met Argon of een gasmix zit. Maar dat kan ik via mijn werk goed betrekken.
of kijk op http://www.mig-welding.co.uk/brazing.htm.
Nu geef ik toe dat deze verbinding er niet superstrak uit ziet, maar ik heb begrepen dat Donkervoort het ook toespast en neem aan dat het daar wel beter zal lukken...
Ik ben niet het type van presenteren of cursussen volgen .steelhead schreef:Ik stem VOOR dat Hilco een presentatie gaat doen op de meeting!! Hij is een project aan het doen. Ik wil het wel zien!!!
Heb je de padden er al in?
Cas
ik ben meer van lullen achter de pc en prutsen in me hok.
Verder heb ik ook geen aspiraties om ooit een fiets te bouwen, ik wilde gewoon achter patten vervangen en dat is gelukt.
Een hele workshop is niet aan mij besteed.
sorry

- didadunlop
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Zeker een super dagje, zo leuk dat ik er op het moment van afsluiten (gepland rond een uur of 2) achter kwam dat het al 16:45 was.. Ga dat thuis maar eens uitleggen 
Veel geleerd en weer een aantal leuke mensen leren kennen. Caspar, bedankt voor de nuttige dag en Johan en vriendin, bedankt voor het gebruik maken van jullie huis!!
JJ

Veel geleerd en weer een aantal leuke mensen leren kennen. Caspar, bedankt voor de nuttige dag en Johan en vriendin, bedankt voor het gebruik maken van jullie huis!!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!