demper voor Cannondale Raven

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dnuz
demper voor Cannondale Raven

Bericht door dnuz » vr okt 13, 2006 11:21 am

ik ben op zoek naar een vervangende demper voor mijn Cannondale Raven, als het even kan met platform demping. Merk maakt me in eerste instantie niet zo heel veel uit, het is al snel beter dan wat ik nu heb. Probleem is dat de bevestiging nogal onconventioneel is, zie de foto van de demper..

Afbeelding

Inbouwlengte is ook nog eens 147 mm. Ik heb al wat rondgekeken in de diverse shops, maar alle dempers hebben de standaard bevestiging en zijn ook nog eens vanaf 152 mm inbouwlengte. Iemand een tip ?

Sven

Bericht door Sven » vr okt 13, 2006 12:22 pm

Ik weet niet of je huidige demper kapot is, maar als je em wilt vervangen voor dezelfde kun je em bestellen bij CRC, hij staat hier aangegeven voor 79,99 pond.

Een Manitou swinger AIR SPV 3way is ook te verkrijgen in een 152mm versie, en dan zit je dus 5mm groter. Ik weet niet of dat 'n grooooot verschil voor je gaat uitmaken, maar dan heb je dus wel je platform demping!
En hij is hier te verkrijgen in die 152mm maat. Als je nou niet zoveel wilt uitgeven staat daarboven ook de manitou Radium R demper, stukken goedkoper voor 199,99.

Ook in een 152mm versie is de 2007 rp23 van Fox. deze kun je verkrijgen bij www.barracuda.be. Ook weer een optie, maar dan ben je dik veel aan het betalen, nl. 499 euri.

dnuz

Bericht door dnuz » vr okt 13, 2006 12:27 pm

m'n huidige demper is niet kapot nee, maar het plaatje komt bij cnc vandaan, daar had ik al gekeken.. ;)

Overige opties zien er goed uit, maar die hebben allemaal de conventionele bevestiging en dat past nou net niet. Zie de linkerkant van de demper.

Sven

Bericht door Sven » vr okt 13, 2006 12:32 pm

Ok, ok... Ook geen optie om de demper om te draaien zoals de volgende persoon het ook heeft gedaan:
http://photo.pinkbike.com/photo/963/pbpic963282.jpg

En anders heeft de rp23 volgens mij wel dezelfde bevestiging, maar ik hebt het gevoel dat het een "aap met gouden ring" word..

Afbeelding

dnuz

Bericht door dnuz » vr okt 13, 2006 12:52 pm

aaaaii. In alle bescheidenheid durf ik te zeggen dat de mijne er wel iets fraaier uitziet.. :shock: Het nut van de shock omdraaien ontgaat mij volledig, juist de kant aan het frame is anders. Dus een sleuf, waar een oog van het frame tussenkomt ipv twee plaatjes waar de demper tussenkomt zoals het normaal gesproken is. Fox van deze foto gaat ook niet werken dan.

dat van die aap heb ik niet gelezen.. :angelnot:

Sven

Bericht door Sven » vr okt 13, 2006 1:06 pm

Owww... Ik ben ook blind he.. Dat sleufje helemaal over het hoofd gezien.

Die fiets op de foto was ook alleen bedoeld als voorbeeld om de demper om te draaien.
Dat van die aap en de ring bedoel ik als volgt: zonde om een 2007 demper te plaatsen in zo'n frame, dat komt het frame niet ten goede qua gebruik en de demper kun je niet te volste benutten.

Foto van je bike mag je ook plaatsen, als je wilt... :)

dnuz

Bericht door dnuz » vr okt 13, 2006 1:24 pm

foto heb ik helaas nog niet. Qua demperkeuze lijkt een platformdemper me een ideale manier om hem wat moderner te maken. Het is een eenvoudige single-pivot, in hoeverre zou een platformdemper het gebruik van het frame niet ten goede komen ? Qua geometrie verschilt het niet zo heel veel van een Jekyll bv. Of het de 499 euro waard is is een ander verhaal, maar er zit ook al een lefty in dus wat dat betreft.. ;)

Sjef

Bericht door Sjef » ma okt 16, 2006 1:02 pm

Als je huidige demper nog in goede staat is kun je overwegen om hem door oa Tim Flooks te laten tunen. Hij kan er een PUSH demping inzetten, hierdoor krijgt hij ook al veel meer platform karakter.
Ik heb mijn demper ook laten PUSHen en ik ben erg tevreden.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di okt 24, 2006 8:04 am

Ik heb je topic even verplaatst naar Gezocht.

Deze is bekend?
http://www.risseracing.com/cannondale.shtml

Mocht je gewoon een vervangende demper zoeken, dan weet ik nog wel iemand die een gereviseerde originele heeft liggen.

vette ranger
Contacteer:

Bericht door vette ranger » di okt 24, 2006 3:54 pm

Steelboy schreef:Ik heb je topic even verplaatst naar Gezocht.

Deze is bekend?
http://www.risseracing.com/cannondale.shtml

Mocht je gewoon een vervangende demper zoeken, dan weet ik nog wel iemand die een gereviseerde originele heeft liggen.

Whoo!
zijn hier mensen mee bekend?
Want ik ben mijn super v uit 1995 weer aan het vertroetellen
En dit is mischien wel een leuke vervanger voor mijn fox vanilla

dnuz

Bericht door dnuz » vr okt 27, 2006 4:55 pm

klinkt zeer interessant, niet in het minst omdat het de enige optie lijkt te zijn. :)Zowel Sabma en Tim Flooks hebben niet echt een oplossing. Iemand ervaring met deze dempers hier ? Reacties op mtbr zijn op zich wel positief.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » vr okt 27, 2006 5:43 pm

je moet anders een horen bij cannondale zelf
die hebben dikwijls gereviseerde dempers die je kan kopen

dnuz

Bericht door dnuz » do nov 02, 2006 10:19 am

ik heb zojuist een demper besteld bij risseracing, de Astro-5. Ziet er goed uit en de reviews die ik heb gevonden (waren er niet al te veel helaas) waren wel positief. ben benieuwd.

Plaats reactie