Klaar, nu met foto's en eerste bevindingen! {update}
Moderators:JJ, Beheerders
Zwart of zilver lijkt me zo saai en standaard.
De paarse zijn wel mooi in dit frame, maar mocht ik over een poosje een keer een ander frame willen staat het plots misschien een stuk minder goed.
Het groen lijk me wel chique eigenlijk...
Bovendien is paars bijna niet te krijgen.
De paarse zijn wel mooi in dit frame, maar mocht ik over een poosje een keer een ander frame willen staat het plots misschien een stuk minder goed.
Het groen lijk me wel chique eigenlijk...
Bovendien is paars bijna niet te krijgen.
Put the fun between your legs!
Ja ja, we maken er een Barbie-bike van....dré schreef:Geel zadeltje erbij (waar heb ik dat eerder gezien) roze zadelpen. Een echt kleurendoosje. Ik zou dat toch maar voor roze naven gaan hoor. Paars met roze is helemaal het einde.........volgens m,n dochters

Heb even zitten kijken, en paars zoals Hubert gebruikt is slecht leverbaar.
Geen standaard kleur in het assortiment geloof ik.
Misschien moet je dan ook voor industrienine wielen gaan... nog vetter dan alleen paarse naven als hubert. Alleen weet ik niet of zo ook zo houdbaar zijn als CK's (dat gaat binnen een jaar of tien blijken
greetz
bettes

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Ik ben er uit en heb alvast een Chris King Pretty&Strong Pink headset aan laten rukken:)bettes schreef:Misschien moet je dan ook voor industrienine wielen gaan... nog vetter dan alleen paarse naven als hubert. Alleen weet ik niet of zo ook zo houdbaar zijn als CK's (dat gaat binnen een jaar of tien blijken![]()
greetz
bettes
Gaat een mooie aparte combi worden:)
Laatst gewijzigd door Cubeman op do okt 05, 2006 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Na er eens met Hubert over te hebben gespoken begreep ik ook eigenlijk wel dat sommige het een wat raar topic vonden
M'n onderdelenkeuze was van een dusdanige kwaliteit dat er niet zoveel te schieten viel geloof ik.
Gelukkig was de feedback die ik ontving van grote waarde!

M'n onderdelenkeuze was van een dusdanige kwaliteit dat er niet zoveel te schieten viel geloof ik.
Gelukkig was de feedback die ik ontving van grote waarde!

Gaat nog even duren, maar ik schiet al aardig op:)Faxmulder schreef:Niet lullen..foto's willen we![]()
Wat heb je nu al in huis en wat moet je nog hebben?
Wat ik nog moet hebben:
Stuurpen: Thomson Elite size?
Banden bi: Bontrager Extralight
Banden bu v: Bontrager Jone XR 2.2
Banden bu a: WTB Nanoraptor vouw 2.1
Kransje: Boone Ti 20t
Cranks: White Industries ENO 180mm
Kettingblad: Boone Ti 36t
Planning is half november klaar voor gebruik.
Laatst gewijzigd door Cubeman op wo okt 18, 2006 8:12 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
- didadunlop
Freewheel: Boone Ti 20t
dat is een nieuwe. Je bedoeld waarschijnlijk kransje. Maar voor de zekerheid. Voor deze hoop cash die je erin steekt hoop ik voor je dat je het leuk vindt..
(en anders wil ik je CK ss naven wel voor een leuk prijsje overnemen..
)
dat is een nieuwe. Je bedoeld waarschijnlijk kransje. Maar voor de zekerheid. Voor deze hoop cash die je erin steekt hoop ik voor je dat je het leuk vindt..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Valt mee hoor, zaken als remmen, frame en wielen heb ik tweedehands gekocht voor een mooie prijs.dader schreef:Damn! Je geeft er behoorlijk wat geld aan uit! Ben benieuwd hoe je het vind fietsen.
€ 112,32 voor een set Avid BB7's met Avid SD SL remhendels is volgens mij al niet veel, ik noem maar wat.
Verder rij ik straks met een vaste vork van Surly, kost dus al minder dan een On One of helemaal minder dan een verende vork.
Check that:)didadunlop schreef:Freewheel: Boone Ti 20t
dat is een nieuwe. Je bedoeld waarschijnlijk kransje. Maar voor de zekerheid. Voor deze hoop cash die je erin steekt hoop ik voor je dat je het leuk vindt..(en anders wil ik je CK ss naven wel voor een leuk prijsje overnemen..
)
De wielen die ik bij het frame kocht blijven net zo lang tot ik zeker weet dat het bevalt, pas dan komen er mogelijk wielen met King SS naven en Salsa Delgado 29" velgen.
Verwacht pas eind december of januari op naven uit te gaan om andere wielen te laten bouwen, en dan heb ik eigenlijk niks meer om te verbeteren geloof ik....
- didadunlop
Nope, was meer een gevalletje van iets kopen maar toch liever iets anders willen.didadunlop schreef:112 voor de bb's is idd een leuke deal. Heeft die bron er nog meer liggen toevallig?
Hij had BB7's gekocht maar die bevielen hem niet en dus kocht hij maar een setje Juicy's om de BB's weer weg te doen.
Mij hoor je niet klagen in NL kosten ze enkel alleen al meer en heb je nog geen hendels erbij!
De blokken en schijven vertonen bijna geen sporen van gebruik!
King is outdated, en bovendien heb je daar al een paar setjes van ..... saaaaaiCubeman schreef: dan komen er mogelijk wielen met King SS naven en Salsa Delgado 29" velgen.

DÃt is tegenwoordig state-of-the-art:

Zijn te krijgen i.c.m. een velg naar keuze, spaakdikte is te kiezen en er zijn veel kleuren te leveren. 107 aangrijpingspunten, dus een happie snellere engagement dan Chris King.
Bedacht door een aantal techniekfreaks met de bedoeling het wiel opnieuw uit te vinden.
Al maandenlang zoek ik naar slechte geluiden rondom deze wielen, maar vooralsnog heb ik niets kunnen vinden. De oudste setjes die rondrijden zijn pas 2 1/2 jaar, maar echt geen slecht geluid te horen (!)
Wie doet er mee een bestelling over te laten komen en zodoende verzending te delen?!
Verwacht prijzen rond de E 1000,=, spotgoedkoop als je nagaat dat een setje Crossmax SL (je weet wel, slap, zwaar, trage engagement, slechte lagers, krakende spaken enz.) op E 750,= zitten.
*nok nok, iemand thuis?*
€ 1000,- voor een setje, nee dank je!
Ik ga wel lekker voor King, weet je wat je hebt en is een klap goedkoper ook
Met een beetje zoek bouw je een set King SS met CX-ray's en Salsa Delgado voor 25% minder!
Zit je bovendien niet aan speciale spaken vast, hetgeen me altijd tegenstaat bij dergelijke wielen.
(misschien een outdated argument, maar ik houd me er voorlopig nog even aan vast)
Mooie wielen hoor, maar € 1000,- voor een set is zelfs mij teveel...
€ 1000,- voor een setje, nee dank je!
Ik ga wel lekker voor King, weet je wat je hebt en is een klap goedkoper ook

Met een beetje zoek bouw je een set King SS met CX-ray's en Salsa Delgado voor 25% minder!
Zit je bovendien niet aan speciale spaken vast, hetgeen me altijd tegenstaat bij dergelijke wielen.
(misschien een outdated argument, maar ik houd me er voorlopig nog even aan vast)
Mooie wielen hoor, maar € 1000,- voor een set is zelfs mij teveel...

OK, een kleine update!
De bike begin al meer op een bike te lijken en staat te staan naast de PC.
De postbode heeft mij inmiddels een mooie Chris King Pretty&Strong headset, Nokon remkabels en een Thomson zadelpen bezorgd.
Moet alleen nog even op de King adapterplates voor m'n balhoofdpers wachten voor ik het balhoofd er in kan drukken.... (geen idee of ze echt noodzakelijk zijn, maar voor de zekerheid maar aangeschaft)
Verder ben ik nog steeds verder op zoek naar de nodige spullen, leuke bezigheid je te mogen verdiepen in diverse fora en internetsites:)
Komende maand maar eens een bestelling plaatsen bij Singlespeed.nl voor oa. de aandrijving en banden:)
De bike begin al meer op een bike te lijken en staat te staan naast de PC.
De postbode heeft mij inmiddels een mooie Chris King Pretty&Strong headset, Nokon remkabels en een Thomson zadelpen bezorgd.
Moet alleen nog even op de King adapterplates voor m'n balhoofdpers wachten voor ik het balhoofd er in kan drukken.... (geen idee of ze echt noodzakelijk zijn, maar voor de zekerheid maar aangeschaft)
Verder ben ik nog steeds verder op zoek naar de nodige spullen, leuke bezigheid je te mogen verdiepen in diverse fora en internetsites:)
Komende maand maar eens een bestelling plaatsen bij Singlespeed.nl voor oa. de aandrijving en banden:)
Even een kleine update:
Vandaag de adapterplaten voor de King headset binnen gekregen.
Kon ik eindelijk de headset in het frame persen zonder de boel onnodig te verkloten:)
De adapterplaten zijn iig net zo mooi als de headsets zelf!

Zo zit het hele boeltje in het frame, en de kleurcombi valt me nog niet eens tegen!

Veel onderdelen heb ik al wel liggen maar wachten nog op onderdelen om te kunnen monteren....
(zoals een zadelpenklem om de zadelpen + zadel omhoog te houden)
Vandaag de adapterplaten voor de King headset binnen gekregen.
Kon ik eindelijk de headset in het frame persen zonder de boel onnodig te verkloten:)
De adapterplaten zijn iig net zo mooi als de headsets zelf!

Zo zit het hele boeltje in het frame, en de kleurcombi valt me nog niet eens tegen!

Veel onderdelen heb ik al wel liggen maar wachten nog op onderdelen om te kunnen monteren....
(zoals een zadelpenklem om de zadelpen + zadel omhoog te houden)
Laatst gewijzigd door Cubeman op ma okt 16, 2006 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Valt mee, $ 30,- als je ze in USA koopt.dader schreef:Zeer mooi!
Die adapterplaten zijn net duur als de Headset?
Krijg je twee adapters voor je balhoofdpers en een adapter om de vorkconus er op te tikken. (tegen beschadigingen)
Afwerking is wel op hetzelfde niveau als headset en naven!
Zit op't moment weer verder te kijken naar mogelijke onderdelen voor opbouw:)
Ben m'n in de sturen aan het verdiepen en ben er al wel achter dat een Jones me iets te gek is (om mee te beginnen) en een flat bar of riser het ook niet gaat worden.
Ik overweeg eigenlijk eens een flipped On One Mary bar te proberen!
Een op z'n kop gemonteerde Mary dus.
Lees er in het 29" forum op MTBR.com veel goeds over en het idee spreekt me ook wel aan eigenlijk.
Hier mensen met ervaring met de On One Mary?
Ben m'n in de sturen aan het verdiepen en ben er al wel achter dat een Jones me iets te gek is (om mee te beginnen) en een flat bar of riser het ook niet gaat worden.
Ik overweeg eigenlijk eens een flipped On One Mary bar te proberen!
Een op z'n kop gemonteerde Mary dus.
Lees er in het 29" forum op MTBR.com veel goeds over en het idee spreekt me ook wel aan eigenlijk.
Hier mensen met ervaring met de On One Mary?
Ja, ik heb er één. Fijn stuurtje. Komt wel iets meer naar je toe dan een gewone bar (mogelijk dus iets langere voorbouw gebruiken). In het sturen is het ook even wennen, het is iets meer 'draaien' en wat minder 'sleuren' zeg maar. Moeilijk uit te leggen. Maar al met al een heel fijn stuur.Cubeman schreef:Hier mensen met ervaring met de On One Mary?