Specialized demo 7-8, Bighit en de SX trail

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Nami

Bericht door Nami » do aug 17, 2006 10:37 am

Al dat ruitjesgedoe is gewoon mode, je hebt tegenwoordig ook van die schoenen met ruitjes en vierkantjes erop..

Binker

Bericht door Binker » ma aug 21, 2006 3:46 pm

Wow heb net de sx trail 3 frame uit 2007 gezien f#kking gaaf zeg, brute lichtblauwe kleur weinig specs nog gevonden. Heeft iemand info? twijfel erg bij de demo serie of een sx trail?

Chmod

Bericht door Chmod » do okt 12, 2006 8:22 am

op de demo 7 I zit een rockshox totem. Maar in de omschrijving zeggen ze:

RockShox Totem Coil for Specialized, custom Black Box speed stack damper, adj comp and reb, 180mm travel, alloy 1.5” steerer, 20mm thru-axle w/ Maxle

is dit dan niet de gewonen totem coil?

T
Contacteer:

Bericht door T » do okt 12, 2006 10:21 am

Het komt wel vaker voor dat shox en vorken speciaal voor een bepaald frame wordt getuned, dat zal het wel zijn.

De keuze tussen een Demo 7 en een SX trail vind ik nog wel een leuke, is erg afhankelijk van je rijpatroon. De Demo heeft veel slackere hoeken dan de SX trail, die heeft een stuurhoek van 70/71 graden. Wil je meer DH doen dan Demo betere keuze denk ik.

Lynx

Bericht door Lynx » do okt 12, 2006 6:34 pm

T schreef:De keuze tussen een Demo 7 en een SX trail vind ik nog wel een leuke, is erg afhankelijk van je rijpatroon. De Demo heeft veel slackere hoeken dan de SX trail, die heeft een stuurhoek van 70/71 graden. Wil je meer DH doen dan Demo betere keuze denk ik.
Kleine correctie :

SX Trail I Medium

Head Tube Angle Low/Mid : 66.5°
Head Tube Angle High/Mid : 67.5°
Chainstay Length : 424mm
Bottom Bracket Height Low/Mid : 356mm
Seat Tube Angle Low/Mid : 70°
Wheel Base : 1155mm

Demo 7 I Medium

Head Tube Angle Low/Mid : 65°
Head Tube Angle High/Mid : 66°
Chainstay Length : 421mm
Bottom Bracket Height Low/Mid: 362mm
Seat Tube Angle Low/Mid : 65°
Wheel Base : 1185mm

Die Totem is idd custom tuned voor Specialized, net als de Fox DHX een speciale valve en shim tuning krijgt,
zodat ze optimaal werken met dat specifieke frame.
gooi je imago weg

T
Contacteer:

Bericht door T » do okt 12, 2006 8:17 pm

Verkeerd gekeken! Hmz, maakt 't weer moeilijker als de verschillen zo dicht bij elkaar liggen. Dank je trouwens

Lynx

Bericht door Lynx » za okt 14, 2006 4:41 pm

T schreef:Verkeerd gekeken! Hmz, maakt 't weer moeilijker als de verschillen zo dicht bij elkaar liggen. Dank je trouwens
Het grootste verschil zit em in de hoek van de zitbuis. 70° vs 65°
Met een SX trail kan je je zadel erg hoog zetten en toch nog goed zitten om lange(re) afstanden te rijden.
Terwijl je op de Demo7 erg ver achteruit zit als je hetzelfde doet.
Wat een nadeel is als je lange afstanden wil rijden.
Voor in Belgie en Nederland vind ik het een groot voordeel dat je ook in de buurt vlot kan rijden.
Ik rij regelmatig Enduro-Xc tochten, maar rij ook Dowhill-Freeride met mijn SX Trail.
Het enige wat ik verander zijn de banden en de hoogte van mijn zadel.
De Demo series zijn meer gericht op slopestyle en DH en veel minder op kilometers trappen.
gooi je imago weg

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » za okt 14, 2006 6:26 pm

Nami schreef:Al dat ruitjesgedoe is gewoon mode, je hebt tegenwoordig ook van die schoenen met ruitjes en vierkantjes erop..
Die schoenen waar jij het over hebt zijn old school Vans! De originele skate en bmx schoenen.

ELVIS

Bericht door ELVIS » za okt 14, 2006 11:14 pm

Binker schreef:Wow heb net de sx trail 3 frame uit 2007 gezien f#kking gaaf zeg, brute lichtblauwe kleur weinig specs nog gevonden. Heeft iemand info? twijfel erg bij de demo serie of een sx trail?
foto van die sx t 3?

of is het deze
http://photo.pinkbike.com/photo/1054/pbpic1054964.jpg

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » zo okt 15, 2006 8:40 am

hij bedoelt deze :o

Afbeelding

ELVIS

Bericht door ELVIS » zo okt 15, 2006 11:06 am

tsjeempie :D die is inderdaad wel fijn gekleurd ja. hadden ze dat niet een jaartje eerder kunnen doen :cry:

T
Contacteer:

Bericht door T » ma okt 16, 2006 8:33 am

Lynx schreef:
T schreef:Verkeerd gekeken! Hmz, maakt 't weer moeilijker als de verschillen zo dicht bij elkaar liggen. Dank je trouwens
Met een SX trail kan je je zadel erg hoog zetten en toch nog goed zitten om lange(re) afstanden te rijden.
Voor in Belgie en Nederland vind ik het een groot voordeel dat je ook in de buurt vlot kan rijden.
Ik rij regelmatig Enduro-Xc tochten, maar rij ook Dowhill-Freeride met mijn SX Trail.
De Demo series zijn meer gericht op slopestyle en DH en veel minder op kilometers trappen.
Ik ben stiekem een beetje aan het nadenken over een bike voor volgend jaar, ik wil wel veel trailbiken, maar juist ook slopestyle en dh doen. Momenteel gaat de voorkeur idd wel richting de SX trail, wist eerder niet eens dat die 7" veerweg had...

les alpes

Bericht door les alpes » ma okt 16, 2006 11:55 am

T schreef:
Lynx schreef:
Ik ben stiekem een beetje aan het nadenken over een bike voor volgend jaar, ik wil wel veel trailbiken, maar juist ook slopestyle en dh doen. Momenteel gaat de voorkeur idd wel richting de SX trail, wist eerder niet eens dat die 7" veerweg had...
Geen Ghost meer?

Gast

Bericht door Gast » ma okt 30, 2006 8:03 pm

Is zo'n SX Trail nu ook enigzins geschikt voor 4X?

Lynx

Bericht door Lynx » ma okt 30, 2006 9:29 pm

nwolsink schreef:Is zo'n SX Trail nu ook enigzins geschikt voor 4X?
Ik ben gisteren gaan crossen op het 4x-dual parcour van Bouge.
Ik had 2.35 single ply banden met XC binnenbanden en hij woog in die opstelling ongeveer 17.3 kg.
Er was niet echt een nadeel of probleem met het gewicht of geometrie van mijn SX Trail 1, alles ging vrij vlot en smooth.
Maar 170mm is echt teveel veerweg voor 4X.
Ik heb me erg goed geamusseerd, maar als ik wedstrijden zou rijden, zou ik eerder de SX versie met een luchtdemper kiezen met 'slechts' 115mm.
gooi je imago weg

Binker

Bericht door Binker » wo nov 01, 2006 9:41 am

Ben erg gecharmeerd van zowel Demo 7 als SX-trail. Vind de keuze erg moeilijk, wil altijd het schaap met de vijf poten. Ben zelf zwaar (95 kg) en ga nog wel eens naar een Bikepark. Ben nu net in Schotland geweest en heb een aantal van de 7stanes trailsgedaan waarbij de SX trail zeer op zijn plaats zou zijn......gewoon lekker een stuk fietsen met links en rechts meer dan brute afdalingen, tabletops,doubles, etc, etc Maar juist omdat ik zwaar ben en wel eens in het bikepark vertoef kijk ik ook graag naar de demo 7 (een 8 lijkt me to much) Wat zijn jullie bevindingen??????

Plaats reactie