Specialized Enduro of Giant Reign 2

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Loeky

Bericht door Loeky » wo okt 04, 2006 9:43 pm

chendy schreef: Boppen kan je tegengaan door de lock-out goed in te stellen...
lock-out heeft niks te maken met het tegengaan van dat 'boppen' maar hiermee blokkeer je gewoon je demping :(

chendy

Bericht door chendy » za okt 07, 2006 1:06 pm

Daarom staat er ook gelijk achteraan gepost:
chendy schreef:...Als je 'm keihard wilt: koop een HT.
Bigger = better!
my bike

Joscoot

Bericht door Joscoot » za okt 07, 2006 3:36 pm

Ik heb vier keer in Rheden gefietst en een keer in de Ardennen. Beide keren op een afgeragde deore hardtail bak.

Afgelopen week heb ik met verschillende mensen van fietsenwinkels gepraat. Elke winkel prijst natuurlijk zijn merken aan. Alleen een winkel deed dit niet. Dit was http://www.onlinebikestore.nl/. Dit is een online internet shop. Alleen ze zijn gevestigd in het dorp naast mij. Dus daar ben ik langs geweest. Deze verkoper kon alle fietsen bestellen. Hij nam rustig de tijd voor mij. Een enduro of reign bike, raadde hij mij af. Omdat zulke fietsen slomer sturen en omdat je gewoon energieverlies hebt door de achtervering. En voor die paar keer dat ik naar winterberg ga, was deze fiets dus overbodig. Want het meest van mijn tijd zal ik toch doorbrengen in Nederland.

Dus ik denk dat toch maar voor een hardtail ga voor rond de 1000 euro. Het idee van chendy vind ik een hele goede! Met een 2de hands dirt jumper van ongeveer 500 euro kan ik lekker springen. Precies wat ik wil! Daarmee kun je naar groningen en ook wel naar Winterberg. Zo'n wallride of een parcour van hoge jumps lijkt mij super 8)

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » zo okt 08, 2006 8:09 am

Joscoot schreef:. Een enduro of reign bike, raadde hij mij af. Omdat zulke fietsen slomer sturen en omdat je gewoon energieverlies hebt door de achtervering. En voor die paar keer dat ik naar winterberg ga, was deze fiets dus overbodig. Want het meest van mijn tijd zal ik toch doorbrengen in Nederland.
Das wel heel kort door de bocht. En dat energie verlies is een verkooppraatje van vroegah! Tegenwoordig zijn de systemen geavanceerd en doen ze er alles aan om bobbing te voorkomen.

Als jij een goeie enduro fiets gekocht hebt (a la specialized) kan je daar veel mee. Gewoon xc'en, af en toe eens kloten in de stad, net ff dat drop-offje mee pakken of die double nemen in de leemkule. De fourcross banen afrijden in Nederland en daarbuiten. Keertje naar france om te gaan freeriden.

Dat is er best mogelijk mee, je kan er natuurlijk ook voor kiezen om voor het geld 2 fietsen te kopen. Maar dat is net wat je wilt natuurlijk!

Rinse
Whoop Whoop!

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo okt 08, 2006 9:32 am

ik ben t ook met rinse eens, en t voordeel van 1 fiets is dat je minder onderhoud nodig hebt, en dat je niet steeds heen en weer hoeft te wennen aan je andere fiets

Nami

Bericht door Nami » zo okt 08, 2006 3:30 pm

Als je toch een hardtail wilt waarmee te jumpen is, maar waarmee je ook redelijk kunt boscrossen en/of enduro rijden, neem er dan bv een lange zadelpen bij. Als je een beetje normaal wilt freeriden met een hardtail, dan krijg je al gauw 'lage' frames waarmee dan slecht XC te rijden is. Een lange zadelpen maakt dat al makkelijker. Deed ik zelf ook met m'n oude bike, ging prima. Uiteraard ga ik dit weer proberen met m'n nieuwe.

Joscoot

Bericht door Joscoot » di okt 10, 2006 12:53 pm

Thanks voor de reacties jongens!

Ik heb besloten om voor twee fietsen te kiezen. Met deze combi kan ik goed xc rijden in Nederland. En met de dirtbike kan ik de beest uithangen. Dat is gewoon precies wat ik wil. Een FS zou natuurlijk wel wat relaxter xc'en zijn. Alleen flinke jumps zou niet goed zijn voor de bike.

Ik ben vandaag langs geweest bij onlinebikestore. Ik heb een offerte aangevraagd voor de Scott reflex 10, 2007 model. En de UMF hardy 2. Aankomende dinsdag zal hij de prijzen doorbellen :D

Scott reflex 10

Afbeelding

UMF hardy 2

Afbeelding

Wat denken jullie er van? Goede keus?

Nami

Bericht door Nami » di okt 10, 2006 1:09 pm

vette shit

chendy

Bericht door chendy » do okt 12, 2006 8:57 am

Hardy 2 kost dus alweer 600 E nieuw @ S-Tec. :bye:
Komt nog 20 E bezorgen bij, of je gaat er natuurlijk zelf een kijkje nemen. Nee, ik heb geen aandelen. Ik denk: ik zeg 't maar ff.

Scott vind ik niet zo. Ik zou een Duitser nemen: Ghost, Canyon of een custom GF.
Bigger = better!
my bike

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » do okt 12, 2006 12:31 pm

Heb zelf een Hardy2, vind het een erg goede geo, alleen jammer dat hij doordat die mat is, lastiger schoon te houden is, en een integrated headset. Er kan dus geen std. King in ofzo. Verder een fijn frame(fiets) voor niet al te veel geld. En bij S-Tec is die inderdaad lekker goedkoop
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Joscoot

Bericht door Joscoot » zo okt 15, 2006 9:54 am

Ik heb een 2de hands dirt jump fietsje gekocht!

Een viper sickboy met de volgende afmontage:

1x frame

Alexrims DM24 achterwiel
voor een wiel met hoge rand? non disc

2x continental slash banden zgan

1x avid juicy5 nieuw 203mm zgan

1x fizik nisene CP zgan

1x truv hussefelt 04? met zgan isis DH trapas

1x nieuwe pc950 ketting zgan

1x nieuwe cassette pc950 9sp zgan

1x deraileur sram x.9 used

1x shifter sram x.9 indicator werkt niet meer helemaal shifter wel

1x truv boxguide

1x stuurpen FSA DH

1x truv hussefelt stuur zgan

1x Vork Rock shox Tora U-turn 90-130? dacht ik, ook zgan

1x truv XR zadelpen doubleclamp met kras verder zgan

1x x-tas-y ind balhoofd zgan

Afbeelding

Afbeelding

Morgen ga ik hem ophalen. Ik ga hem ook meteen testen in het bike park van Groningen. De verkoper gaat met mij. Hij kan mij dan goede aanwijzingen geven.

Goede koop?

Ik heb er nu al zin in!

Plaats reactie