Het is alweer een héle tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, maar dan toch:
UPDATE #1.24654!!!
Na mijn avonturen van afgelopen voorjaar, toen ik weer op mijn bike stapte, eraf viel en het biken verder afzwoor, is er niets gebeurd, tot afgelopen vrijdag. Ik ben (je raad het al) weer eens onder het mes geweest (de 6e keer alweer) en ditmaal écht voor de laatste keer.
Het komt erop neer dat er langs de natuurlijke weg geen progressie meer zit in het functioneren van mijn hand. Dit betekent dat ik mijn duim niet meer zou kunnen gebruiken. Mijn chirurg echter, was het hier niet mee eens, vandaar weer een operatie, namelijk een pees-transpositie

.
Dit houd in het kort in dat er een buigpees vanuit mijn ringvinger omgelegd geworden is naar mijn duimmuis, wat precies het effect zou moeten hebben dat je denkt dat het zou hebben. (probeer maar eens voor te stellen met je eigen hand). Hierdoor zal ik een betere grijpfunctie krijgen en, misschien ooit een keer, weer kunnen biken.
Nu is het een kwestie van weer 6 weken niks, dan 3 maanden intensief revalideren en dan kan ik, hopelijk, deze enerverende bladzijde uit mijn leven voorgoed omslaan. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!
Pim