Ik las van de week dat de huidige eigenaar van BIKE & HIKE er in Oktober mee gaat stoppen en waarschijnlijk in de steden Groningen, Zwolle en Amersfoort een fietssupermarkt gaan beginnen met het BOC24 www.boc24.de concept uit Duitsland.
Dus fietswinkels in genoemde steden, maak je borst maar nat? Gaat de Nederlandse markt dan toch Duitse vormen straks krijgen?
De komst van mega fietssupermarktten met dito inkoop en prijzen. Ben benieuwd, ik kan me iig voorstellen dat een gemiddelde rijwielwinkel in een van de genoemde het niet zal toejuichen.
Groningen, Zwolle en Amersfoort krijgen B.O.C.
Moderator:Beheerders
- cyclopedia
Re: Groningen, Zwolle en Amersfoort krijgen B.O.C.
Tja, ik zie wel een vergelijking met hetgeen de kruidenier, de bakker en de slager afgelopen decennia is overkomen.cyclopedia schreef:Ben benieuwd, ik kan me iig voorstellen dat een gemiddelde rijwielwinkel in een van de genoemde het niet zal toejuichen.
Er zullen altijd mensen blijven die kiezen voor kwaliteit en een persoonlijke band, terwijl anderen de portomonee laten beslissen.
Misschien is de huidige situatie in NL wel door de tijd achterhaald. Eerlijk gezegd verbaasd me het huidige marktverschil tussen NL en DE, misschien cultureel verschil?
Anyway, voor de consument is er in ieder geval weer meer te kiezen.
- Specialzed Stumpjumper
- Commencal VIP Nuts2
- Rocky Mountain Element signature
- Scott Cr1
- Scott cross team
- free-rider
ja want de boc zal geen telefoon en computer hebben zodat ze dingen kunnen bestellen qua onderdelenJurriaan schreef:Komt inderdaad laat, Lidl en Aldi zitten hier al jaren.
Het heeft voordelen, de prijs.
Nadeel is ook nie tonbelangrijk en da tis als je iets specifieks wil je toch echt een goede LBS nodig hebt.

fietsen deed ik heel veel, het werd me werk en me passie.
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt