Ga mijn fietsje een beetje opknappen.
De Alu delen hebben een beetje een oxidatielaag. Hoe krijg je deze delen weer mooi glad/glimmend?
Hoe haal ik makkelijk het roest en de verf van mijn stuur(pen). stuur(pen) is volgens mij geen alu..
kwam als roestverwijderaar dit tegen:
http://www.vankaathoven-tt.nl/indextext.htm
klinkt goed is wel erg duur (5 liter = € 39,-)
iemand ervaring mee?
Aluminium delen behandelen / roest verwijderen
Moderator:Beheerders
Inderdaad, aluminium hoef je niet te schuren als je het met chroomreiniger gaat poetsen. Maar je moet natuurlijk wel eerst het meest grove vuil van het aluminium af halen, gewoon met wat zeepwater of wasbenzine...
Je stuur en je stuurpen kun je na het schuren het beste (laten) spuiten denk ik. Eerst een paar dunne laagjes grondverf (steeds licht schuren tussendoor, als het droog is) en dan de kleur er op (ook meerdere laagjes). Maar de gebruiksaanwijzing op de verfbussen zullen je verder helpen..
En wat betreft invetten.. dat is niet echt hard nodig als je het weer opnieuw gaat verfen. Maar wat ik zelf doe is altijd gewoon m'n hele fiets een beetje onderspuiten met silicone spray (na het schoonmaken natuurlijk), dat is nogal water- en vuilafstotend. Als je fiets dan nat is kun je het er zo afblazen zeg maar
Je stuur en je stuurpen kun je na het schuren het beste (laten) spuiten denk ik. Eerst een paar dunne laagjes grondverf (steeds licht schuren tussendoor, als het droog is) en dan de kleur er op (ook meerdere laagjes). Maar de gebruiksaanwijzing op de verfbussen zullen je verder helpen..

En wat betreft invetten.. dat is niet echt hard nodig als je het weer opnieuw gaat verfen. Maar wat ik zelf doe is altijd gewoon m'n hele fiets een beetje onderspuiten met silicone spray (na het schoonmaken natuurlijk), dat is nogal water- en vuilafstotend. Als je fiets dan nat is kun je het er zo afblazen zeg maar