"Professioneel" fietsgereedschap bij Lidl

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
"Professioneel" fietsgereedschap bij Lidl

Bericht door BOSS » ma aug 07, 2006 1:50 pm

Verwacht geen Park tool kwaliteit, maar het lijkt mij een leuke set voor de huis, tuin & keuken sleutelaar voor weinig.

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... ereedschap

o jah, in de winkel vanaf 14-08

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » ma aug 07, 2006 5:27 pm

dit setje heb ik al eens gekocht in een vorige aanbieding.
geen topkwaliteit maar een super setje om altijd bij je te hebben.
zeker het geld waard.
groet,
jorg

Pimiento

Bericht door Pimiento » di aug 08, 2006 11:47 am

Ja de Lidl heeft wel vaker goede stuff. Laatst hebben we daar een paar tuinstoelen gekocht, echt best kwaliteit voor slechts 100 euri. Maar zou er nog steeds geen fietsen gaan kopen! :)
One-handed Pimpin'®

JanR

Bericht door JanR » di aug 08, 2006 2:01 pm

Ik heb het krantje idd ook binnen gekregen, ga zeker even een setje kopen. En met de herfst en winter die eraan gaan komen meteen ook even kijken of die lange fietsbroeken een beetje kwaliteit zijn.

Jan
there's no limit like no limt...

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » di aug 08, 2006 2:50 pm

Donderdag zijn ze te koop in België. Ik zal er alleszins eentje halen, voor dat geld kan je alleszins niet sukkelen...
Heeft ronde wielen

Erikje

Bericht door Erikje » di aug 08, 2006 3:08 pm

Mag ik er mijn bedenkingen bij hebben? Veel van het "professionele" pakket kan je niet gebruiken op een huidige MTB. Daarnaast is het gekozen materiaal (pisbakkuh) staal zodanig dat je misschien wel meer kapot maakt dan je lief is.

Erikje

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 08, 2006 3:17 pm

Erikje schreef:Mag ik er mijn bedenkingen bij hebben? Veel van het "professionele" pakket kan je niet gebruiken op een huidige MTB. Daarnaast is het gekozen materiaal (pisbakkuh) staal zodanig dat je misschien wel meer kapot maakt dan je lief is.

Erikje
Dat mag, maar wellicht een leuk setje voor de beginnende sleutelaar. Persoonlijk ben ik ook niet van de "professionele" paketten, maar dit terzijde.

dussssss©
DE site

Brum.

Bericht door Brum. » di aug 08, 2006 3:42 pm

Heb het setje gehad, enige wat ik er nog van gebruik zijn de conussleutels (en die gebruik ik amper) en de kettingpons. Rest is vervangen door fatsoenlijk spul. Draad trek je zo uit de cranktrekker waarmee je ook je crank verneukt. Imbussen verneuken je bouten. Wat je nog mist na dit setje: ext. BB-sleutel, ext. cranksetsleuteltje, torx sleutels, grote imbussleutels. Cassettetegenhoudtapparaat gebruik ik trouwens ook nog, de cassettesleutel heb ik vervangen door eentje met vast handvat (veel stabieler, passing is slecht van dit setje). Dusss. IMHO kun je beter de dingen die je echt gebruikt ; inbussen, cranktrekker, pedaalsleutel, cassetteafnemer enzo los kopen. Dan kun je tenminste ook je gereedschap afstemmen op het materiaal dat op je fiets zit. Met een ext. BB crankstel heb je namelijk geen cranktrekker nodig, en met een vierkant bb+crank zit je niet te wachten op een ext. BB-cupsleutel. Het gereedschap hoeft niet eens Parktool te zijn, BBB is ook gewoon goed. Is iets duurder, maar je kunt het tenminste ook écht gebruiken.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 08, 2006 4:07 pm

mwoah, BBB laat ook wel te wensen over hoor. Heb de sleutel gehad om de X-type(buitenboord) lagers van je trapas te halen.
De BBB sleutel is te ruim waardoor je de vertanding van je lager verkloot. BBB deed niet moeilijk en ik mocht hem omruilen voor een Pro die veel beter past.

Maar persoonlijk ben ik ook van het betere gereedschap, niets is irritanter dan spullen die niet goed functioneren of snel slijten.

dusssssss©
DE site

SHIFT 00
Contacteer:

Bericht door SHIFT 00 » di aug 08, 2006 7:34 pm

Opzich zit er in het setje van de Lidl toch geen exclusief spul. Wat erin zit past gewoon ok. Voor de traditionele trapas en cassette demonteer sleutels moet dit prima gaan... Handig koffertje ook. Kan er altijd nog wat spul uithalen en van Pro/BBB/Parktools indoen... :) Plus tubetje vet erin doen is ook altijd handig als aanvulling...
Nu ook soms op de wielrenfiets!

amigo

Bericht door amigo » do aug 10, 2006 11:02 pm

ik vind persoonlijk dat de lidl redelijk goed spul heeft.
en met de garantie zit het vaak ook wel goed.
Je moet alleen wel even je aankoop bon bewaren . en die raakt vaak het eerst zoek

Brum.

Bericht door Brum. » vr aug 11, 2006 2:46 pm

amigo schreef:ik vind persoonlijk dat de lidl redelijk goed spul heeft.
en met de garantie zit het vaak ook wel goed.
Je moet alleen wel even je aankoop bon bewaren . en die raakt vaak het eerst zoek
Dat hoor je me ook niet tegenspreken. Heb zelf ook een batterijlader, de batterijen waren binnen een jaar toast, maar de lader zelf is perfect, en supergoedkoop. Maar bij gereedschap is de passing erg belangrijk, alsmede duurzaamheid, beide eigenschappen zijn afwezig bij dit setje. Het is leuk om zo heel af en toe eens iets aan je fiets te doen, maar bouw je zelf je fietsen op en monteer je geregeld andere onderdeeltjes, ben dan lief voor je fiets en koop fatsoenlijk gereedschap. Garantie is leuk, maar met gereedschap is het als je gereedschap kapot gaat, meestal ook hetgene waaraan je aan het sleutelen verneukt is. De pedaalsleutel van dit setje is bv. erg slecht (gelukkig zat er ook nog een inbusaansluiting op het pedaal), de cranktrekker is z'n draad (en daarmee ook de crankdraad) verloren met het verwijderen van de crank. Met heetstoken, poelietrekker, lomp geweld en een dikke hamer is het uiteindelijk toch nog gelukt. Zowel trekker als crank waren rijp voor de sloop. Maar heb nu gewoon self-extracting crankbouten, hoef ik iig niet meer met die ondingen (want dat zijn het, ookal zijn ze van Parktool) te gaan frotten.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » za aug 12, 2006 3:48 pm

Lidl en Aldi hebben over het algemeen best goed spul.
Heb jaren geleden eens een stereo TV gekocht met TT...jawel....voor 400 guldens. Ding doet het nog prima. Nou stel ik ook geen hoge eisen aan een TV maar voor eentje uit het guldentijdpers die het nog doet zeg ik....petje af.

Anyway, ik ga dus zeker wel zo'n setje fietsgereedschap aanschaffen komende week. Ik mis toch wel een en ander.

Thankz voor de tip Boss

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » za aug 12, 2006 7:11 pm

Ik heb het gehaald. Voor dat geld kun je niet missen. Het is mss geen topkwaliteit, maar het kan altijd handig van pas komen. Zolang je niet constant je bikes uit elkaar heelt is het denk ik niet nodig meteen bv Parktool te kopen. Begeeft een sleutel het, dan kan je nog altijd een betere kopen...
Heeft ronde wielen

Jordidevos

Bericht door Jordidevos » zo aug 13, 2006 12:15 am

Ik heb dat setje al 2 jaar, en er is niks mis mee, heb er al 4 fietsen mee in elkaar gezet. De tools die er niet bijzaten heb ik later gekocht. Het enige wat gesloopt is bij mij is de kettingpons, die is in z'n geheel verbogen toen ik er een bmx ketting mee wou inkorten, maarja dat was de dikste KMC...

Kopen die set!

Plaats reactie