Nieuwe Scott XC mtb

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
Nieuwe Scott XC mtb

Bericht door Jurriaan » do aug 03, 2006 10:01 am

Afbeelding
Foto: Fiets

Afbeelding

Scott stap dus weer af van de horst link, dit is reeds al het geval bij de Randsom. Dit omdat in de VS betaald moet worden voor het 'horstlink' patent. Dit patent is in handen van Specialized.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do aug 03, 2006 10:41 am

lijkt wel een Commencal.....

Zal mij benieuwen hoe lang dat heel blijft in carbon, die achtrkant ziet er nou niet bepaald stijf uit.
Moet wel zeggen dat ik het de mooiste fully van Scott sinds jaren vind.
Erg aparte zadelpenbuis

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

dmx

Bericht door dmx » vr aug 04, 2006 8:37 pm

"Spark" zou dat ding heten. Is toch gewoon een afgietsel van een RM Element. Alleen de link zit op een andere plaats bevestigd.

May

Bericht door May » ma aug 07, 2006 6:58 pm

nee, lijkt me sterk op een litespeed.

May

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma aug 07, 2006 8:28 pm

Afbeelding

dussssss©
DE site

Brum.

Bericht door Brum. » ma aug 07, 2006 9:19 pm

BOSS schreef:Afbeelding

dussssss©
Duss wat? Dat ding is 2x zo zwaar. Wel een stuk mooier, dat dan weer wel. Wil die Scott wel eens uitproberen, iets zegt me dat het een zwabberding pur sang is.

Gène

Bericht door Gène » di aug 08, 2006 1:32 am

Die Commercial is niet mooier als die Scott, Ik zeg niet dat hij beter of slechter zal rijder. De commercial heeft dat lelijk stangetje dat de parralel aan de zit buis loopt. Dat ziet er in mijn ogen niet uit. Misschien dat de Scott wel een prul zal zijn.

Ik vind het een beetje slap van Scott dat ze nu al stoppen met het vorige ontwerp. Ze wisten op voorhand dat er met dat systeem pegels over de balie moest gaan voor gebruiksrechten. Al zag dat frame er ook niet uit.

Maar goed we zulle zien. De nieuwe vind ik beter passen bij hun lijn dan die vorige, die zag er te enduro uit en kwam niet over als een XC bike.

Ik verlang naar de rankere buizen en het gebruik van een meer retro uiterlijk. Tegenwoordig maken ze teveel van het zelfde met oversized meuk en krakbon. Waarom kunnen ze met carbon geen mooiere vormen maken. De frames (hardtail) van Seven, de oude S-works M2, Ritchey etc, zien er in mijn ogen veel mooier uit dan bijvoorbeeld de nieuwe S-works, Giant XTC composiet, Simplon Gravity tien in een dozijn carbon frames.
maar da was weer te off topic.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 08, 2006 7:49 am

Brum. schreef:
BOSS schreef:Afbeelding

dussssss©
Duss wat? Dat ding is 2x zo zwaar. Wel een stuk mooier, dat dan weer wel. Wil die Scott wel eens uitproberen, iets zegt me dat het een zwabberding pur sang is.
lijkt verdacht veel op de Scott qua geometrie. En dat die Scott lichter is geloof ik graag, hij mist nogal wat materiaal tov de commencal. Ik denk dat dat de stijfheid niet ten goede zal komen.

dusssssss©
DE site

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di aug 08, 2006 9:30 am

Ik vind dat zulke flauwekul die verwijten van 'die lijkt op die'. Bij elke nwe double diamond shaped bike zegt men toch ook niet dat hij op een voorgaande double diamond bike lijkt.

...en Gène geeft blijft van smaak wanneer hij zegt dat zoveel vandaag de dag lomp lijkt.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » di aug 08, 2006 11:22 am

Gène schreef: Ik verlang naar de rankere buizen ( en het gebruik van een meer retro uiterlijk.)

mzzl
Gène
Afbeelding

8) F-1 4.o x-link 1980gr.(4.4Lb.)

Extralite is je man dan..
Kan je een fietsie bouwen van 8.5 kilo ermee.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di aug 08, 2006 11:47 am

en die lijkt weer op mijn gebroken TOMAC Frame :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 08, 2006 12:46 pm

TheBigLjeweetwel schreef:
Gène schreef: Ik verlang naar de rankere buizen ( en het gebruik van een meer retro uiterlijk.)

mzzl
Gène
Afbeelding

8) F-1 4.o x-link 1980gr.(4.4Lb.)

Extralite is je man dan..
Kan je een fietsie bouwen van 8.5 kilo ermee.
Dat is dan weer juist een voorbeeld zoals het niet bedoeld word lijkt mij......ranker hoeft niet perse lichter te zijn, integendeel vaak juist.

dusssssss©
DE site

Exar

Bericht door Exar » di aug 08, 2006 1:47 pm

Waarom zou die Scott nou weer als een dweil moeten rijden? Hun CR1 raceframes staan juist bekend om dat ze nogal stijf zijn. Een Scott-ontwikkelpersoon had ook ergens gezegd (ik meen op cyclingnews.com) dat het voor hun niet moeilijk was een nog veel lichter frame te maken dan ze al hadden, maar deze zou dan niet comfortabel genoeg zijn.

De Extralite is dan natuurlijk wel weer een zwabberkont en nog genoeg veel zwaarder ook, met een onbetrouwbare demper.

Er wordt toch nergens over gesproken dat Scott stopt met de Genius?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 08, 2006 2:12 pm

Exar schreef:Waarom zou die Scott nou weer als een dweil moeten rijden?
puur op het oof afgaand kan ik geen andere conclusie trekken op dit moment. En ik denk dat ervaringen uit het verleden wel een aardige indruk kunnen geven over het rijgedrag van de Scott.

dussssss©
DE site

Gène

Bericht door Gène » wo aug 09, 2006 11:09 am

@ The BigL:

Met ranker bedoel ik inderdaad niet dat Extralite frame. Dat heeft ook weer het uiterlijk van een "brown paper bag". Ziet er trouwens ook weer erg uit als een Oude Speci FSR.

Ik bedoelde eigenlijk de Frame's ala Seven Sola (steel), Specialized S-works M2, Kona (hardtails), Rocky mountain vertex (geloof ik), Cannondale Optimo frame's. Dat zijn voor mij mooiere fietsen dan de gemiddelde carbon fiets.

Fully's zijn alleen mooi, in mijn ogen, als er zoveel mogelijk blijft bestaan van het diamant design. Dus Rocky Mountain Element, Specialized Epic, ook wel de oudere Giant NRS modellen.

Dat is eigenlijk wat ik bedoel met wat rankere buizen en wat meer doordachte frames. Een nadeel van al dat hydro gemoduleerde meuk is dat modder overal tussen achter en in gaat zitten. Dit heeft dan weer als gevolg dat je gewicht aankomt onder het fietsen en je compleet met wattestaafjes de modder moet verwijderen.

Voor Race fietsen geld het zelfde, liever een mooie Duell, Trek Oclv (de oude versie) dan een Pinarello Prince of de Rosa Merak.

ik weet het ben een beetje raar...

mzzl
Gène

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo aug 09, 2006 1:02 pm

Blablabla

En dat "inovate or die" in je signature is ingegeven door de duistere kant van je persoonlijkheid?
Bikepark Groningen

Gène

Bericht door Gène » wo aug 09, 2006 3:39 pm

juist

mzzl
Gène

cyclopedia

Bericht door cyclopedia » zo aug 13, 2006 5:05 pm

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma aug 14, 2006 11:34 am

Toch een wondertje der techniek, lijkt me echt iets voor een keiharde wedstrijd/marathon rijder. Eigelijk vind ik het design nog best klassiek, zet er maar eens een RM element naast.
Ich Heisse Super Fantastisch!

Plaats reactie