Gestopt met mtb...

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Animine
Gestopt met mtb...

Bericht door Animine » vr jul 21, 2006 1:08 pm

Je leest het goed, volledig gestopt... Sinds de crash vorig jaar in Morzine flink wat zelfvertrouwen verloren tijdens DH en dat was al niet groot. Verstand komt met de jaren zeggen ze en al m'n mountainbikes zijn ondertussen de deur uit...

Toch kriebelde het begin dit jaar om te biken, maar door m'n werk is het er nooit van gekomen om weer een bike op te bouwen. Tot ik 3 weken geleden ineens m'n oog liet vallen op een frame.

MTB frame? Neen, een roadie frame gekocht :o
Sommigen schieten nu waanzinnig in de lach of vragen zich af hoe ik er bij kom, maar ik wou weer iets aan m'n conditie doen. En om dan niet elke keer de auto in de moeten op zoeken naar geschikte mtb routes, heb ik nu een Specialized Roubaix carbon frame gekocht.

Frame weer geimporteerd uit de VS aan spotprijs (incl C4 carbon vork), wielen heb ik ondertussen ook, misschien niet de lichtste maar de Mavic Cosmic Elite voldoet ook prima om dagelijks mee naar m'n werk te rijden.

Anyway, als fietsje klaar is dan zal ik nog wel een fototje posten.

grtz
Animine

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » vr jul 21, 2006 1:52 pm

Als je er maar lol van hebt daar draait het allemaal om!
Of het nou op de race fiets is of op een dh bak is.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jul 21, 2006 1:53 pm

Ik zeg altijd maar: 2 wielen zijn 2 wielen!

Ik denk dat ik dit weekend ook weer eens op de racer ga rijden...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr jul 21, 2006 1:58 pm

Steelboy schreef:Ik zeg altijd maar: 2 wielen zijn 2 wielen!

Ik denk dat ik dit weekend ook weer eens op de racer ga rijden...

Net als vorig weekend... en het weekend daarvoor.... :angelnot:
---www.cjmedia.nl---

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jul 21, 2006 2:07 pm

ach een racefiets is weer een goed begin, voor je het weet kijk je al weer uit naar een XC fietsje 8)

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr jul 21, 2006 2:22 pm

Heerlijk die positieve mensen, niet gelijk dat gezeik dat racers klote zijn etc!

Op de weg rijden is lekker, anders, maar lekker. En zoals Boss zegt, de stap naar een XC bike is dan weer klein. En anders maar niet, ben het met Steelboys uitspraak eens, fiets is een fiets, fun is fun, singlespeed is beter... (oh sorry nu draaf ik weer door :D )

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » vr jul 21, 2006 2:44 pm

JJ schreef:En anders maar niet, ben het met Steelboys uitspraak eens, fiets is een fiets, fun is fun, singlespeed is beter... (oh sorry nu draaf ik weer door :D )

JJ
maar wel 200% waar.... :thumbsup:
Ich Heisse Super Fantastisch!

Erikje

Re: Gestopt met mtb...

Bericht door Erikje » vr jul 21, 2006 3:04 pm

Animine schreef:MTB frame? Neen, een roadie frame gekocht :o
Afbeelding

Erikje

Gène

Bericht door Gène » vr jul 21, 2006 9:43 pm

Ik heb sinds alnderhalf jaar ook een road fietsie, een Specialized Allez comp. Dat is ideaal voor mijn training. Ik rij twee maal in de week op een baan om snelheid te krijgen. Als het lekker weer is nog een keer 's avonds op de mtb en in het weekend een lange tocht/ wedstrijd op de mtb of road fiets.

Komende twee weken Ventoux en Alpe 'd Huez op de roadie en mtb.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

N I E L S

Re: Gestopt met mtb...

Bericht door N I E L S » vr jul 21, 2006 10:36 pm

Ik ken het gevoel (een beetje). Begin dit jaar ook een crash gemaakt die wel eens heel slecht af had kunnen lopen en waar ik lang last van gehad heb. Dat deed opeens wel wat met mijn zelfvertrouwen in tegenstelling tot de standaard crash.

Ik rij zelf een cyclocrosser en dat is ook kicken! Elke sport heeft grenzen die heel ver en uitdagend kunnen zijn en dat is juist mooi. Veel plezier in ieder geval met biken op welke manier dan ook.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr jul 21, 2006 11:09 pm

Tuurlijk een reetfiets!!! Heb er zelf ook eentje(wil toch ook fietsen in dat platte groningse landschap) en het is, zoals al eerder genoemd, een goede manier om de conditie op peil te houden. :D
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jul 22, 2006 12:40 pm

het feit dat ik een racefiets heb, en die ook nog gebruik wil niet zeggen dat racefietsen ruck is. 8)

Maar welkom terug onder de fietsers!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za jul 22, 2006 5:37 pm

Reetfietsen is ook leuk! :oops:
Niet die korte stukjes maar echte afstanden.
Gewoon vroeg weggaan en laat thuiskomen,heerlijk!

Toen ik deze topic begon te lezen was ook bij mij het eerste wat in me opkwam:SINGLESPEED!!

Dat dacht ik gelukkig niet alleen! ;)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Fry

Bericht door Fry » zo jul 23, 2006 9:48 am

Waarom heb je niet meteen een XC bike gekocht?

Animine

Bericht door Animine » zo jul 23, 2006 11:00 am

Omdat ik voordien m'n XC/freeride bike had verkocht :)

Don

Bericht door Don » zo jul 23, 2006 1:12 pm

Ik denk dat ik me veiliger voel om met een dh bak naar beneden te gaan dan met n koersfiets over t asfalt! Levensgevaarlijk die dingen. Maar goed, wellicht dat je weer vertrouwen op de bike krijgt en dat je weer eens een dh bike mag astraffen!
Zondagsrijder

Fry

Bericht door Fry » zo jul 23, 2006 1:49 pm

Animine schreef:Omdat ik voordien m'n XC/freeride bike had verkocht :)
Waarom heb je die verkocht als je schrik had om nog DH te rijden. Bovendien is XC minder gevaarlijk dan op de weg rijden.

Animine

Bericht door Animine » ma okt 02, 2006 12:46 pm

Omdat ik ook geen zin meer had in XC, ik woon bijna in het hartje van A'pen dus veel mtb routes liggen hier niet ;)

Anyway hier een foto van m'n nieuwe bike :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DU8PK7WO

grtz
Animine

Sven

Bericht door Sven » ma okt 02, 2006 1:30 pm

Wow, dat ziet er verschrikkelijk goed uit... Wat is het gewicht?
Hoop dat je weer wat zelfvertrouwen kan opdoen...

Gène

Bericht door Gène » ma okt 02, 2006 4:51 pm

Don: beide zijn gevaarlijk , als je de grenzen gaat opzoeken. Met pure DH heb ik geen ervaring, al wil ik deze best een keer opdoen. Maar op de XC fiets heb ik toch ook al wat capriolen uitgehaald.
Op de racer ga ik altijd voluit, zoniet nog harder dan op m'n XC fiets. In de afdaling van de Ventoux in de richting naar "Moulacine" heb ik een top snelheid gehaald van 85.8 kmmetjes per uur. Nooit gedacht dat ik zo hard heb durven gaan op de racer. Dat was overigens wel erg kicken om te doen.

OnT: Wat een mooie racer, zou je nog wat meer pic's willen maken

waar blijft dat racer gedeelte op het forum :evil:

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Animine

Bericht door Animine » di okt 03, 2006 11:47 am

Gewicht heb ik geen precies getal van, moet hem nog wegen, gok dat ie tussen de 7.5 - 8 kg zit.

Fotos volgen nog, alleen momenteel kutweer om fotos te nemen hier en ik ben weer aan het werk :x

Specs:

Specialized Roubaix Comp Carbon '05 frame
Specialized carbon fork C4
Ritchey WCS Axis stuurpen
Ritchey WCS stuur
Dura Ace remmen, shifters, cranks, cassette, ketting, pedalen, derailleurs,...
SLR carbon/titanium zadel
Specialized carbon zadelpen
Mavic Cosmic Elite wielenset (voor dagdagelijks gebruik, had eerst nog een Ksyrium ES wielenset, maar dat was zonde om die te verneuken op de geweldige Belgische fietspaden...)
Michelin Pro Light 2 buitenbanden
Ritchey lightweight tubes

grtz
Ani

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » di okt 03, 2006 12:50 pm

Prachtig zo'n racer maar zeker niet ongevaarlijk. Net een maand in Canada ongeveer iedere dag freeride/downhill trails gereden en bijna geen schrammetje op me lichaam. (overigens tot mijn eigen verbazing) Gisteren weer voor het eerst met de racefiets naar mijn werk. En je raad het al. Vol onderuit. Ik had een kuil in het asfalt over het hoofd gezien. Zo'n harde klap heb ik in Canada niet gehad. Nu een flinke schaafwond op mijn heup en een gedeukte velg.

Fry

Bericht door Fry » di okt 03, 2006 1:06 pm

goofy2 schreef:Prachtig zo'n racer maar zeker niet ongevaarlijk. Net een maand in Canada ongeveer iedere dag freeride/downhill trails gereden en bijna geen schrammetje op me lichaam. (overigens tot mijn eigen verbazing) Gisteren weer voor het eerst met de racefiets naar mijn werk. En je raad het al. Vol onderuit. Ik had een kuil in het asfalt over het hoofd gezien. Zo'n harde klap heb ik in Canada niet gehad. Nu een flinke schaafwond op mijn heup en een gedeukte velg.
zo is het, er zijn al massas meer doden, in verhouding ook met het aantal beoefenaars, gevallen bij wegwielrennen dan bij MTB.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di okt 03, 2006 3:07 pm

Ga em nou niet aanpraten dat wielrennen zo gevaarlijk is, straks stopt ie helemaal met fietsen, voorgoed!!!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Rob G

Bericht door Rob G » di okt 03, 2006 4:03 pm

Gène schreef:Don: beide zijn gevaarlijk , als je de grenzen gaat opzoeken. Met pure DH heb ik geen ervaring, al wil ik deze best een keer opdoen. Maar op de XC fiets heb ik toch ook al wat capriolen uitgehaald.
Op de racer ga ik altijd voluit, zoniet nog harder dan op m'n XC fiets. In de afdaling van de Ventoux in de richting naar "Moulacine" heb ik een top snelheid gehaald van 85.8 kmmetjes per uur. Nooit gedacht dat ik zo hard heb durven gaan op de racer. Dat was overigens wel erg kicken om te doen.

OnT: Wat een mooie racer, zou je nog wat meer pic's willen maken

waar blijft dat racer gedeelte op het forum :evil:

mzzl
Gène
Je bedoelt waarschijnlijk Malaucène...

85,8 maar... Tssss watje ;) Laten we het erop houden dat je met vol bijtrappen op de 53-12 dik 95 per uur kan halen in de afdaling die jij bedoelt... Met een 11 en gunstige wind kan het wellicht nog harder!

Plaats reactie