[nieuws] Team Kona - Dirty Pages @ WC Spa-Francorchamps
Moderator:JJ
[imgr]http://www.dirty-pages.net/nieuws/team/ ... _pages.gif[/imgr]Op 20/21 mei vindt in het Belgische Spa-Francorchamps, op en rond het autocircuit, de derde manche van de World Cup cross-country plaats. Teamrijders Bas de Bruin en Klara van der Vaart reden vorig jaar nog de Open wedstrijd op zaterdag, maar beiden hebben besloten dit jaar de sprong in het diepe te wagen en met de hoofdwedstrijd voor respectievelijk heren en dames op zondag mee te doen. De dames rijden om 11.00 uur, de heren komen om 14.00 uur in actie.
Laatst gewijzigd door Steelboy op do mei 18, 2006 8:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arnetteman
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Klara, Oosterbeek vergeten en volle bak er tegen aan!
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Bedankt allemaal, fijn om gesteund te worden als ik mijn leven ga wagen op het parcours van Spa
. Het lijkt in geen enkel opzicht op de parcoursen waar we in Nederland mee te maken hebben. Vorig jaar vond ik het alles behalve makkelijk in Spa, dus mijn doel is vooral wat soepeler over het parcours te rijden en te kijken hoe ik in verhouding tot de andere Nederlandse dames eindig. Het lijkt mij in ieder geval geweldig om met ruim 100 vrouwen uit de hele wereld aan de start te staan.

-
Ik rij morgen ook in Spa. Zelf ga ik de vierde wedstrijd in de EBBT cyclus rijden. De vorige drie heb ik laten schieten maar deze wordt vooral leuk omdat de laatste ronde over het wereldbekerparcours gaat. Ik ben erg benieuwd. Vorig jaar was ik gaan kijken, toen was het droog...
Voor mij is het vooral een voorbereiding op wat nog gaat komen. Donderdag de 70 km van Waimes, dan de Ardenne trophey, 80 km, vervolgens het weekend in Banneux, zaterdag korte race, zondag de wat langere. Vooral de zondag race is nog best pittig. Als laatste de Raid d'Haute Fagnes 105 km !! Dat zal wel lang hobbelen worden. Hopelijk zit het weer mee.
Suc6 zondag tussen de grote vrouwen en mannen!!
mzzl
Gene
Voor mij is het vooral een voorbereiding op wat nog gaat komen. Donderdag de 70 km van Waimes, dan de Ardenne trophey, 80 km, vervolgens het weekend in Banneux, zaterdag korte race, zondag de wat langere. Vooral de zondag race is nog best pittig. Als laatste de Raid d'Haute Fagnes 105 km !! Dat zal wel lang hobbelen worden. Hopelijk zit het weer mee.
Suc6 zondag tussen de grote vrouwen en mannen!!
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Volgens mij is 80% binnen de tijd van de winnaar dat je dus gewoon 80% mag verliezen, dus iedereen die gelapt wordt ofg bijna, gaat eruit.Exar schreef:Nee, sinds dit jaar is er de '80%' regeling, d.w.z. dat je binnen 80% van de winnaar moet blijven, dus max. 20% in tijd mag verliezen.
Anders gaat heel veel volk (wat niet binnen 5 minuten rijdt) eruit.
Ik ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben.
Gisteren was het een grote modderzooi op het circuit en in de omgeving daarvan. We waren gestart onder de startboog van de wereldbeker rijders en werden naar een bos in gestuurd. Op tijd van een goede 150 mtr in dat bos was je al niet meer te herkennen. Na ongeveer 15 km zijn we de verkeerde kant op gestuurd. De bordjes waren door de harde wind en regen van hun plek gevallen en alle lol was er wel een beetje vanaf (organistatie: dit was te voorzien). Uit eindelijk na een kleine survival en een ware storm kwam ik terug op het circuit van Francochamps. Alleen kwam ik van tegengestelde richting. Dus niet geklasseerd en ook geen ronde gereden op het wereldbeker circuit. Jammer.
M'n vader, die wel de route had gevonden, vertelde me dat je 6 km's kon lopen. Niemand durfde te rijden of het was vrijwel niet mogelijk. Degene die wel opstapte lagen na enkele meters al onderuit of kwamen niet meer vooruit.
Nadat ik me had omgekleed en enigzins had gewassen, ben ik nog even langs de stands gelopen. De nieuwe XTR groep was te zien op de stand van Shimano, al had daar vrijwel niemand intresse in.
Op de stand van Specialized (tja ik blijf Specialized fan) waren de mecanics bezig om de fietsen van Sauser en Killeen in orde te maken. Dat zag er zeer gelikt uit, de fiets van Sauser is helemaal af en volgens mij ieder schroefje gewogen.
mzzl
Gène
Gisteren was het een grote modderzooi op het circuit en in de omgeving daarvan. We waren gestart onder de startboog van de wereldbeker rijders en werden naar een bos in gestuurd. Op tijd van een goede 150 mtr in dat bos was je al niet meer te herkennen. Na ongeveer 15 km zijn we de verkeerde kant op gestuurd. De bordjes waren door de harde wind en regen van hun plek gevallen en alle lol was er wel een beetje vanaf (organistatie: dit was te voorzien). Uit eindelijk na een kleine survival en een ware storm kwam ik terug op het circuit van Francochamps. Alleen kwam ik van tegengestelde richting. Dus niet geklasseerd en ook geen ronde gereden op het wereldbeker circuit. Jammer.
M'n vader, die wel de route had gevonden, vertelde me dat je 6 km's kon lopen. Niemand durfde te rijden of het was vrijwel niet mogelijk. Degene die wel opstapte lagen na enkele meters al onderuit of kwamen niet meer vooruit.
Nadat ik me had omgekleed en enigzins had gewassen, ben ik nog even langs de stands gelopen. De nieuwe XTR groep was te zien op de stand van Shimano, al had daar vrijwel niemand intresse in.
Op de stand van Specialized (tja ik blijf Specialized fan) waren de mecanics bezig om de fietsen van Sauser en Killeen in orde te maken. Dat zag er zeer gelikt uit, de fiets van Sauser is helemaal af en volgens mij ieder schroefje gewogen.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- Arnetteman
Was al met al toch best wel een geslaagd weekend. Ik ben alleen zondag geweest, foto's maken en ook veel bekenden aanmoedigen. Het weer was zondag ok, 1 klein buitje tijdens de damesrace en daarna nog een paar sputters maar het viel verder erg mee. Bij de dames brak op een gegeven moment zelfs de zon door dus dat was erg lekker.
Het parcous is op zich wel leuk, zitten een paar gemene technische stukjes tussen maar de sfeer is zo veel anders dan in Houffalize, ik miste in ieder geval het dorp en de sfeer en de drukte en de "geordende chaos" die er dan heerst.
Verder was het gewoon ok, leuke plek op het circuit.
Verslag van Infloto en Foto's van mij komen nog.
Het parcous is op zich wel leuk, zitten een paar gemene technische stukjes tussen maar de sfeer is zo veel anders dan in Houffalize, ik miste in ieder geval het dorp en de sfeer en de drukte en de "geordende chaos" die er dan heerst.
Verder was het gewoon ok, leuke plek op het circuit.
Verslag van Infloto en Foto's van mij komen nog.