[nieuws] Strongest of all Cup 1 Groningen
Moderator:JJ
[imgr]http://www.bikepark.nl/pictures/soa1/bpg_4t.jpg[/imgr]Afgelopen zondag werd de eerste van vier fourcrosswedstrijden om de 'Strongest of All' cup en tevens de openingswedstrijd op het spiksplinternieuwe parcours van de stichting Bikepark Groningen verreden op de Kardingeheuvel in Groningen.
Onder een stralende zon en met een tikkeltje teveel wind genoot het in grote getale toegestroomde publiek van de spectaculaire wedstrijden.
Vertegenwoordiger van de gemeente Groningen Jelle Zwart opende met voorzitter Floris Schurer het parcours middels het doorknippen van het lint en het vervolgens af te dalen. Beneden aangekomen werd een door de gemeente ter beschikking gestelde cheque met een waarde van 1500 euro overhandigd aan de stichting.
Na de kennismaking met dit nieuwe, uitdagende en spectaculaire parcours begonnen maar liefst 70 rijders aan de kwalificaties. Hiervan mochten 64 rijders deelnemen aan de races wat uiteindelijk leidde tot een finale waarin Koen van Valkenhoef uit Soesterberg nét voor Daniël Prijkel (Oss) aan het langste eind trok en zich tot winnaar mocht laten kronen van deze Groningse primeur. Jeroen Beer werd derde. 'Local hero' Gert Tholen was slecht weg bij de start en liet zich bij een ultieme poging naar voren te komen verschalken waardoor hem de vierde plek ten deel viel.
Suzanne Jacobs uit Hilversum was bij de dames de snelste. Zij liet in de finale de Groningse Mariëlle Jonker achter zich. Oud-Groningse Marieke Brinks nam de derde prijs in ontvangst.
De uitslagen:
Heren
1. Koen Valkenhoef
2. Daniël Prijkel
3. Jeroen Beer
4. Gert Tholen
Dames
1. Suzanne Jacobs
2. Mariëlle Jonker
3. Marieke Brinks
4. Dorine Oosterlee
De volledige uitslagen zijn te vinden op http://www.bikefestival.nl
Onder een stralende zon en met een tikkeltje teveel wind genoot het in grote getale toegestroomde publiek van de spectaculaire wedstrijden.
Vertegenwoordiger van de gemeente Groningen Jelle Zwart opende met voorzitter Floris Schurer het parcours middels het doorknippen van het lint en het vervolgens af te dalen. Beneden aangekomen werd een door de gemeente ter beschikking gestelde cheque met een waarde van 1500 euro overhandigd aan de stichting.
Na de kennismaking met dit nieuwe, uitdagende en spectaculaire parcours begonnen maar liefst 70 rijders aan de kwalificaties. Hiervan mochten 64 rijders deelnemen aan de races wat uiteindelijk leidde tot een finale waarin Koen van Valkenhoef uit Soesterberg nét voor Daniël Prijkel (Oss) aan het langste eind trok en zich tot winnaar mocht laten kronen van deze Groningse primeur. Jeroen Beer werd derde. 'Local hero' Gert Tholen was slecht weg bij de start en liet zich bij een ultieme poging naar voren te komen verschalken waardoor hem de vierde plek ten deel viel.
Suzanne Jacobs uit Hilversum was bij de dames de snelste. Zij liet in de finale de Groningse Mariëlle Jonker achter zich. Oud-Groningse Marieke Brinks nam de derde prijs in ontvangst.
De uitslagen:
Heren
1. Koen Valkenhoef
2. Daniël Prijkel
3. Jeroen Beer
4. Gert Tholen
Dames
1. Suzanne Jacobs
2. Mariëlle Jonker
3. Marieke Brinks
4. Dorine Oosterlee
De volledige uitslagen zijn te vinden op http://www.bikefestival.nl
-
Finale
Wat een mooie wedstrijd was dat op een stralende maar stormige zondag.
Maar om in het verslag nou te zeggen dat Koen van Valkenhoef " nét aan het langste eind trok" is wel wat te kort gedaan aan de winnaar...
Er zit toch wel een meter of 6 tussen Daniël en Koen van Valkenhoef en dat is toch zeker meer en beter dan nét...
Maar nogmaals, het was een mooie wedstrijd op een mooi parcours!
Maar om in het verslag nou te zeggen dat Koen van Valkenhoef " nét aan het langste eind trok" is wel wat te kort gedaan aan de winnaar...
Er zit toch wel een meter of 6 tussen Daniël en Koen van Valkenhoef en dat is toch zeker meer en beter dan nét...
Maar nogmaals, het was een mooie wedstrijd op een mooi parcours!
- Arnetteman
Re: Finale
Beide schrijvers van het artikel stonden er met de neus bovenop en het gat tussen Koen en Daniël was echt geen 6 meter, hooguit een meter tussen achterwiel Koen en voorwiel Daniël. But hey....lekker interessant!Blackbird schreef: Maar om in het verslag nou te zeggen dat Koen van Valkenhoef " nét aan het langste eind trok" is wel wat te kort gedaan aan de winnaar...
- Eddy_the_Eagle
- Arnetteman
- Eddy_the_Eagle
Het zal niet de eerste keer zijn dat lopes een GT sticker ergens op plakt...M@lphy schreef:Plaatjes we likey!![]()
Eddy is ne goeie...
Is je apparatuur weer stofvrij na Zo.?
ps. Lopes rijdt op een GT niet op een Turner!
(ook al staat GT voor Gary Turner)
Apparatuur kraakt alweer een stuk minder, maar beter wordt het er zeker niet van...
- Arnetteman
Thx! Maarreuh... als ik op SOA II klik dan kreeg ik niets te zien (dacht ik) nu heb ik héél goed gekeken en krijg ik in witte letters, op een lichte achtgrond..., het volgende te zien:gab-star schreef:Namen (Namur)msxx schreef: Weet ik, daar heb ik ook de info vandaan dat er een SOA II in België verreden wordt, alleen kon ik nergens terugvinden wáár die verreden werd. België is me net niet precies genoeg..
check: bikefestival.nl
You are not authorized to view this resource.
You need to login.
Tjah..
Maar bedankt voor de info

- Arnetteman
Interview met Arnetteman aka Floris; http://www.adrenalinsports.nl/mountainb ... -groningen