Problemen met mijn HAYES
Moderator:Beheerders
Hello,
Na 1,5 jaar begon het toch weer te kriebelen, dus mijn fiets uit de schuur gehaald en em weer eens de nodige aandacht gegeven.
Maar dit leek mooier dan het eigenlijk uitpakte.
Mijn remmen bleken vast te zitten. Ik kon zien dat de blokjes tegen de schijf liepen.
Na wat advies van de fietsenmaker te hebben ingewonnen aan de slag gegaan: wiel eruit, de blokjes tegenovergesteld erin en wat druk uitoefenen.
En ja het werkte mijn blokjes weer terug gezet en mijn wiel liep vrij.
Maar toen de fiets rechtop stond bleek mijn remhendel ineens slap.
En nu is het dus niet meer mogelijk te remmen.
Olie zit er nog in, alles lijkt te klopen op de remhendel na.
Kan iemand mij mischien verklaren wat er gebeurt is en waar ik nu naar zal moeten kijken?
Ik kan niet vertellen welke HAYES ik heb, maar als iemand weet hoe ik er achter kan komen hoor ik het graag.
Fellow biker helpme out plz?????????????????.
Mijn reintegratie-proces loopt zo toch wel wat schade op!!
ALVAST BEDANKT
PEACE THORAX
Na 1,5 jaar begon het toch weer te kriebelen, dus mijn fiets uit de schuur gehaald en em weer eens de nodige aandacht gegeven.
Maar dit leek mooier dan het eigenlijk uitpakte.
Mijn remmen bleken vast te zitten. Ik kon zien dat de blokjes tegen de schijf liepen.
Na wat advies van de fietsenmaker te hebben ingewonnen aan de slag gegaan: wiel eruit, de blokjes tegenovergesteld erin en wat druk uitoefenen.
En ja het werkte mijn blokjes weer terug gezet en mijn wiel liep vrij.
Maar toen de fiets rechtop stond bleek mijn remhendel ineens slap.
En nu is het dus niet meer mogelijk te remmen.
Olie zit er nog in, alles lijkt te klopen op de remhendel na.
Kan iemand mij mischien verklaren wat er gebeurt is en waar ik nu naar zal moeten kijken?
Ik kan niet vertellen welke HAYES ik heb, maar als iemand weet hoe ik er achter kan komen hoor ik het graag.
Fellow biker helpme out plz?????????????????.
Mijn reintegratie-proces loopt zo toch wel wat schade op!!
ALVAST BEDANKT
PEACE THORAX
Ja van dat ontluchten raak ik ook steeds meer overtuigd.
Heb net de remhandel gedomonteerd en die lijkt toch goed te functioneren.
Met de voor rem is het hetzelfde laken een pak ben alleen bang nu dezelfde" fout" te maken als achter.
Denk dat mijn fietske maandag een enkeltje fietsenmaker krijgt.
Weer verder ook niet meer wat ik er mee aan moet.
Weet iemand de link van Pat (ABC-fietsen.com)??
Want als deze bike genieus zich ermee bemoeit komt het zeker goed
Laat je horen
PEACE
Heb net de remhandel gedomonteerd en die lijkt toch goed te functioneren.
Met de voor rem is het hetzelfde laken een pak ben alleen bang nu dezelfde" fout" te maken als achter.
Denk dat mijn fietske maandag een enkeltje fietsenmaker krijgt.
Weer verder ook niet meer wat ik er mee aan moet.
Weet iemand de link van Pat (ABC-fietsen.com)??
Want als deze bike genieus zich ermee bemoeit komt het zeker goed
Laat je horen
PEACE
-
typische eigenschap van hydraulische olie is dat het vocht aantrekt. Dus ook condens etc. Na verloop van tijd komt dat er gewoon in. Hoe goed je seals/rubbers/pakkingen ook zijn. Omdat hij schrijft dat z'n fiets 1,5 jaar stil heeft gestaan verdrogen ook je rubbers he?? Als er geen vocht in zou kunnen zou er ook geen lucht in kunnen. Dat zou betekenen dat je ook NOOIT zou hoeven ontluchten. Wij weten allemaal beter dacht ik zo...
De klim was de afdaling waard
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Inderdaad alleen zo bij DOT remvloeistof, en aangezien dat gebruikt wordt in de Hayes kan dat goed de oorzaak zijn. Een servicebeurt zou de remmen geen kwaad doen. Als je het zelf niet kan en je LBS durft het ook niet aan gewoon laten opsturen naar Bikeright, die doen het volgens mij voor een nette prijs.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!