Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » di apr 25, 2006 11:09 am
Ziet er wel smooth uit.
Ik vind de tweede foto wel cool maar hij ziet er minder hoog uit dan ik dacht. Wil niet zeggen dat ik hem gewoon maar 'ff' doe.
downhillbiker schreef:dat ziet er echt strak uit die 2e foto

wist niet dat 4 meter zo hoog is.Een hele goede reden om naar winterberg te gaan

Van dat soort inschattingen wordt ik zo moe. Ik bedoel, mensen weten toch wel hoe groot ze zelf zijn? Aan de hand daarvan kun je toch wel wat inschatten of niet?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
Jass
-
Contacteer:
Bericht
door Jass » di apr 25, 2006 11:15 am
N I E L S schreef:Ziet er wel smooth uit.
Er uit zien is wat anders dan het ook zijn, vandaar de vraag aan een ervaringsdeskundige

-
tHe shArk - Berichten:534
Bericht
door tHe shArk » wo apr 26, 2006 10:37 pm
Jammer dat ze er ook niet wat echt grote drops bij hebben gebouwd maar ik denk wel dat ik me hier komend seizoen weer prima kan vermaken

-
goofy2 - Berichten:580
-
Contacteer:
Bericht
door goofy2 » vr apr 28, 2006 10:11 am
Wat is de impact bij de landing? Ik vraag dit omdat mijn eerst bezoek waarschijnlijk met een hardtail zal zijn.
-
Goofy @ Team SoliD
-
Contacteer:
Bericht
door Goofy @ Team SoliD » vr apr 28, 2006 2:12 pm
Wat is de impact bij de landing? Ik vraag dit omdat mijn eerst bezoek waarschijnlijk met een hardtail zal zijn.
voor iemand met een naam als Goofy2.. moet dat toch geen probleem zijn..
ik bedoel.. Goofy zegt genoeg..
Goofy

TS
-
Bericht
door N I E L S » vr apr 28, 2006 2:24 pm
goofy2 schreef:
Ik weet niet met welke HT je dat wilt gaan doen maar ik zou er maar zeker van zijn dat je of ongelofelijk goeie dropskills hebt zodat je als een veertje landt of dat je een frame hebt waarvan je zeker weet dat ie gemaakt is voor dat soort dingen. Met jouw Morewood zou ik het dus niet doen. Zelf weten uiteraard.

-
Steel Farmer
-
Contacteer:
Bericht
door Steel Farmer » vr apr 28, 2006 2:43 pm
Hangt allemaal van de steilheid van de landing af, wij hebben hier een 6m drop die je met je stadsfiets nog zou kunnen landen zonder je frame te mollen of iets anders.
greetz Casper
-
Bericht
door N I E L S » vr apr 28, 2006 2:58 pm
Steel Farmer schreef:Hangt allemaal van de steilheid van de landing af, wij hebben hier een 6m drop die je met je stadsfiets nog zou kunnen landen zonder je frame te mollen of iets anders.
greetz Casper
Ik heb geen zin in een discussie maar volgens mij is dat wel lichtelijk overdreven. 6 meter is bij een normaal 3 vloers rijtjeshuis ongeveer de vloer van bovenste verdieping. Ik ben geen held in natuurkunde maar de krachten die daarbij op je fiets komen te staan wil je echt niet op je stadfiets hebben.
Maar als je er een filmpje van hebt, zet hem even op
http://www.eengoedidee.nl/ Laatst gewijzigd door
N I E L S op vr apr 28, 2006 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Steel Farmer
-
Contacteer:
Bericht
door Steel Farmer » vr apr 28, 2006 3:07 pm
stadsfiets is wat overdreven maar 5m is hij zeker maar die landing is gewoon ziekelijk stijl. Dan kun je ook met hele simpele natuurkunde uitrekenen welk deel van de kracht op de fiets is en welk deel van de kracht voor snelheid is. Ik zal es kijken of we er nog video materiaal van hebben. Hij ligt op het moment plat door de boswachter

maar we zullen hem binnekort wel weer opbouwen, miss een ns van een meter er nog bovenop

.
greetz casper
-
Bericht
door N I E L S » ma mei 01, 2006 1:19 pm
Landing is wel heel makkelijk maar omdat sommige hem een beetje teveel achter landen zit er een spoor in, das jammer. Ik kwam niet verder dan 3 op mijn HT. Wel over nagedacht om 4 te doen maar dat kwam er niet van. Ik rij sinds kort weer HT, was mijn eerste keer op de Balfa in een bikepark en ik vind de aanloop van die drops ook niet echt geweldig.

-
RattleHead - Berichten:200
Bericht
door RattleHead » ma mei 01, 2006 2:27 pm
Aanloop is zeker klote, vooral als het druk is...........toen ik er voor het eerst boven op stond........toch ff slikken.........maar uiteindelijk toch gegaan, en meteen maar keer of 8. Landing is perfect, er naar toe biken klote. Die landingsgeul merk je niet, is slechts top laagje gravel dat weg is, daaronder gewoon hard.
O ja, en er waren er die met een hardtail gingen......ik was blijk met alke mm veerweg

RATTLE YOUR GODDAMN HEAD!
-
Jop @ Team SoliD
-
Contacteer:
Bericht
door Jop @ Team SoliD » ma mei 01, 2006 4:39 pm
hardtail of geen hardtail, allemaal niet teveel over praten maar gewoon doen. dan merk je zelf dat het geen kont voorstelt
Wees blij dat er geen wortels liggen of bijna flat.
Winterberg is voor jong en oud dus ook omafietsen moeten die 6 metertjes smooth kunnen droppen anders verliezen ze inkomsten
Dat ze maar een keertje 10 echte meters bouwen

dual suspension koning
-
downhillbiker
Bericht
door downhillbiker » di mei 02, 2006 9:50 am
Dat ze maar een keertje 10 echte meters bouwen
Nou dat is weer een beetje overdreven,voor sommige bikers is 4 meter nog een beste uitdaging,vooral mensen die nog moeten beginnen.En 10 meter is nog een halve meter korter dan die drop op de Adidas Slopstyle en daar durven weinig mensen ervan af te droppen.Ik zou dit nooit durven

-
-
Contacteer:
Bericht
door goofy2 » di mei 02, 2006 10:54 am
downhillbiker schreef:Dat ze maar een keertje 10 echte meters bouwen
Nou dat is weer een beetje overdreven,voor sommige bikers is 4 meter nog een beste uitdaging,vooral mensen die nog moeten beginnen.En 10 meter is nog een halve meter korter dan die drop op de Adidas Slopstyle en daar durven weinig mensen ervan af te droppen.Ik zou dit nooit durven
Vet! staat die drop er nog? en is die met een HT te doen.

-
downhillbiker
Bericht
door downhillbiker » di mei 02, 2006 12:30 pm
Ik weet niet hoe groot de krachten zijn op een Hardtail als je van 10,5 meter dropt naar beneden.Maar het is wel te doen met een Downhill/Freeride fiets,Je moet echt stalen zenuwen hebben als die drop wil nemen
-
Bericht
door N I E L S » di mei 02, 2006 3:09 pm
Pieter en zijn V10 schreef:niet alleen zenuwen
Is niet zomaar dom eraf rijden, SKILLs
Eindelijk een zinnige reactie, alsof droppen enkel om angst gaat.
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » di mei 02, 2006 3:14 pm
Dat je er uberhaubt over nadenkt om van 6 mtr te droppen laat staan 10 mtr. Ik ben al geen held met hoogtes maar hier kregen ze me nooit vanaf. Een metertje is nog leuk, twee een uitdaging maar daarboven..
respect voor de mannen die het wel doen.
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
-
Contacteer:
Bericht
door goofy2 » di mei 02, 2006 3:44 pm
Ik zou het in ieder geval niet durfen. Ik denk eerlijk gezegd dat ik op de 4 meter in winterberg ook met knikkende knieen sta. Bij mij ontbreekt het namelijk nog aan de skills. Maar dat is maar 40% van de hele aktie. 60% zit in je hoofd. Een skateboard merk heeft aan deze verhouding zelfs zijn merk naam gehangen. 40/60 Ik weet overigens niet of deze nog bestaat.
-
Chmod
Bericht
door Chmod » wo mei 03, 2006 8:31 am
ik heb toch ook wel even zitten twijfelen vooraleer ik hem gedaan heb. Ik kreeg er haast hoogtevrees op zonder bike...
Impact was wel ok, maar was wel niet boterzacht tegenover de drop links ervan.
Wat me vooral deed twijfelen was de geul die op maandag avond op de landing lag... Maar uiteindelijk zat dat enkel in het hoofdje.
Slu
-
Bericht
door N I E L S » wo mei 03, 2006 12:31 pm
Met de M3 durf ik 'm misschien wel maar ik zou dat niet de ideale bike willen noemen om hem te droppen. Daarnaast heb ik denk ik wel genoeg fun aan de een na hoogste. Maar morgen ga ik er heen met de bike dus dan zullen we het beleven!