[nieuws] FSA bottom bracket wint Innovation Award
Moderator:JJ
[imgr]http://www.dirty-pages.net/nieuws/image ... mic_bb.jpg[/imgr]De FSA MegaExo Ceramic bottom bracket is bekroond met de "FietsRai 2006 Innovation Award" tijdens de FietsRai 2006 in Amsterdam. Deze prijs wordt uitgereikt aan het meest innovatieve product in de fietsmarkt!
Deze prijs is voor FSA een bevestiging van de overweldigende respons die FSA inmiddels heeft gehad uit de markt op deze unieke bottom bracket! Meer informatie: www.bikeright.nl
Deze prijs is voor FSA een bevestiging van de overweldigende respons die FSA inmiddels heeft gehad uit de markt op deze unieke bottom bracket! Meer informatie: www.bikeright.nl
Laatst gewijzigd door Ruben op wo nov 14, 2007 9:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maartentje
- Maartentje
De innovatie zijn niet zozeer de lagers zelf maar meer het gebruik in een bottom bracket. Dit gebeurt tot dusver nog maar mondjesmaat. Dankzij FSA lijkt hier verandering in te komen.
Meer info over het gebruik en de voordelen (levensduur, belasting, gewicht, rolweerstand) worden hierin uitgelegd:
http://www.fullspeedahead.com/downloads ... rtBook.pdf
Meer info over het gebruik en de voordelen (levensduur, belasting, gewicht, rolweerstand) worden hierin uitgelegd:
http://www.fullspeedahead.com/downloads ... rtBook.pdf
-
- Contacteer:
Het lijkt me ook nogal overtrokken. Veel innovatiefs zie ik er niet in, er is hier geen nieuwe technologie of zo ontwikkeld.
FSA lijkt me hier wel de aanzet te geven tot meer standaard montage van ceramische lagers in mtb onderdelen. Als dit aanslaat, zie ik dit type lagers uiteraard in eerste instantie opduiken in nieuwe high-end XC onderdelen, en dan vooral ook in naven.
FSA lijkt me hier wel de aanzet te geven tot meer standaard montage van ceramische lagers in mtb onderdelen. Als dit aanslaat, zie ik dit type lagers uiteraard in eerste instantie opduiken in nieuwe high-end XC onderdelen, en dan vooral ook in naven.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Uit de hierboven gelinkte PDF:Luc schreef:Het lijkt me ook nogal overtrokken. Veel innovatiefs zie ik er niet in, er is hier geen nieuwe technologie of zo ontwikkeld.
For 2006, FSA is proud to introduce a full range
of ceramic bearings. You can replace your MegaExo bottom
bracket, your FSA wheel bearings; or the bearings in your
Mavic, Campagnolo, or Speedplay components.
Check our charts for availability.
Dus niks wat tot nu toe nog niet kon. Hun enige verdienste is dan dat ze e.e.a. in een tabelletje samengevat hebben en hoeven we dus niet meer zelf e.e.a. uit te zoeken.
En aan de vermelde merken te zien, lijkt het vooral toegespitst op road gebruik. Gezien het marktaandeel van Shimano in de mtb, hebben we er hier relatief weinig aan.
Als een merk nu al een innovatieprijs krijgt omdat ze erin geslaagd zijn om een tabelletje te maken, zijn we diep gevallen. Zoals eerder vermeld zegt dit meer over de Fietsrai dan over FSA.
En aan de vermelde merken te zien, lijkt het vooral toegespitst op road gebruik. Gezien het marktaandeel van Shimano in de mtb, hebben we er hier relatief weinig aan.
Als een merk nu al een innovatieprijs krijgt omdat ze erin geslaagd zijn om een tabelletje te maken, zijn we diep gevallen. Zoals eerder vermeld zegt dit meer over de Fietsrai dan over FSA.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be