Voorvork advies

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
kiepkiep
Voorvork advies

Bericht door kiepkiep » do mar 09, 2006 4:25 pm

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw voorvorkje, max € 250,-...wat zouden jullie mij kunnen adviseren?

Ik zag al een carbotech bruce...is dat wat..?

Grtzzzz,
Martijn

Luc

Bericht door Luc » do mar 09, 2006 4:38 pm

Als je heel behoorlijke kwaliteit, betrouwbaarheid, duurzaamheid en onderhoudsgemak wil voor je geld, kan je best eens naar Marzocchi kijken, eventueel 2dehands.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Lynx

Re: Voorvork advies

Bericht door Lynx » do mar 09, 2006 5:04 pm

kiepkiep schreef:Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw voorvorkje, max € 250,-...wat zouden jullie mij kunnen adviseren?

Grtzzzz,
Martijn
Wat wil je ermee gaan doen, eerder cross country (XC) of meer freeride-downhill ?
gooi je imago weg

MarinTi

Re: Voorvork advies

Bericht door MarinTi » do mar 09, 2006 10:29 pm

kiepkiep schreef:Hallo allemaal,

Grtzzzz,
Martijn
Voor wat betreft XC, zou ik kiezen voor een Marzocchi MX Comp of evt. een Rock Shox Tora ;)

TuneBrother

Bericht door TuneBrother » di mar 28, 2006 1:26 pm

Magura bied hele goede vorken tegen niet te concurreren prijzen. Kijk wel uit op termijn want de expertise van Rond schijnt te duur aan het worden.... :cry:
Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!

Pimiento

Bericht door Pimiento » di mar 28, 2006 3:34 pm

De expertise van wíe?
One-handed Pimpin'®

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » di mar 28, 2006 3:57 pm

Magura mankeert redelijk vaak iets aan. Wil niet zeggen dat het slechte vorken zijn, maar ik denk dat je beter luc`s advies op kan volgen. Marzocchi is gewoon heel degelijk.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » di mar 28, 2006 5:22 pm

met wat geluk vind je ergens een 05 model aan een scherpe prijs, en ik zou ook opteren voor marzocchi, onderhoudsvriendelijk,stevig en werken zeer goed voor hun prijs.Ik heb zelf een mx comp en ben er heel tevreden mee :arms:

TuneBrother

Bericht door TuneBrother » di mar 28, 2006 6:05 pm

Nog nooit iets van gemerkt. Mijn Ronin werkt al 2 jaar perfect. :D Bij elke servicebeurt wordt de vork praktisch geheel vernieuwd (van binnen). Ken genoeg mensen die dezelfde ervaring hebben ;)
Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!

crossmax

Bericht door crossmax » wo mar 29, 2006 9:51 pm

is wel te zien dat de meeste hier nog geen ervaring hebben met magura vorken je hebt er nooit gezeik mee goede prijs kwaliteit en hele goede service bij nz parts als je je vork op stuurt smaandags voor onderhoud heb je hem woensdag terug rijd zelf met een ronin werkt perfect

Gène

Bericht door Gène » wo mar 29, 2006 10:27 pm

Tuurlijk en na drie jaar kun je geen enkel onderdeel voor je magura vork terug vinden. Zelfs geen orgineel vork verloopnippeltje.

Neu van Magura ben ik genezen. Voor mij de komende tien jaar geen Magura. Jammer, want het zijn wel goede vorken. Jammer van die (magazijn) mensen die achter de schermen rond lopen.

Iemand een Quake air kopen? 50 eurie's is tie de jouwe. Koop daarbij de SKS Supensioneer vork pomp (€ 35,-) en het Magura /Rond nippeltje. Het schijnt te passen volgens de mannen van Magura. Dat zeggen ze me in hun mail.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

crossmax

Bericht door crossmax » do mar 30, 2006 7:47 pm

Ik kan bij magura nog gewoon alles krijgen ook voor oude modellen vorken had laatst een aantal onderdelen nodig om een vork van 5 jaar oud te repareren allles besteld en gemonteerd werkt weer prima

TuneBrother

Bericht door TuneBrother » vr mar 31, 2006 9:51 am

Goeie verkoopstrategie! :o
Eerst zeggen dat je geen enkel onderdeel meer kunt krijgen, en dan een quake air proberen te verkopen. :?

Plaats reactie